• ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

האם מרן הראש"ל חזר בו שאברכים לא ישארו בכולל בחנוכה רק יחתמו שילמדו בבית? | גליון 6 אות ז

שאלה: האם מרן הראש"ל שליט"א חזר בו, שהאברכים לא ישארו עד סוף סדר ב' בכולל בחנוכה, אלא רק יחתמו לראש הכולל שהם לומדים בבית?
תשובה: מרן הראש"ל שליט"א נשאל בזה השבוע, והשיב: "לכתחילה צריך להשאר ללמוד עד סוף הסדר. ואם האברכים לוחצים שהם רוצים ללכת הביתה, הם צריכים לחתום לראש הכולל שהם יהיו בבית בשעה 5 עד 6, ואח"כ ילכו ללמוד משעה 6 עד 8- כדי להשלים את השעתיים החסרות. ואם הם לא יעמדו בזה, יתנו קנס של 10 דולר ליום". כנראה מרן הראש"ל שליט"א דיבר על כולל שמסיים את הלימודים בשעה 7, ולכן אם הם יוצאים בשעה 5, הם צריכים להשלים שעתיים.
צריך לציין את חשיבות לימוד התורה בחג הזה, כי כל המלחמה של היוונים היתה "לשכחם תורתך"- תורה שבע"פ. וכן אנו לומדים מיעקב אבינו את עמלה של תורה, ולא נברא לילה אלא לגרסא. לכן חשוב מאוד לא לחסר מלימוד התורה. יש בן אדם שבלאו הכי הוא כל הזמן עוסק בתורה "לא פסיק פומיה מגירסא", הוא יכול ללכת הביתה ולעשות את ההדלקה, ואח"כ להמשיך ללמוד תורה. ואילו כלל האברכים לא כך, כי אם אדם נמצא בבית, יש יצר הרע ללכת לכאן ולשם.
למסקנה: דעתו של מרן הראש"ל שליט"א, שבחנוכה יש להישאר בכוללים עד סוף הסדר כרגיל, וזוהי הדרך הנכונה מכל הדרכים. (וכן אנו נוהגים אצלנו בכולל בס"ד, אשר בנשיאותו של מרן שליט"א, ומקיימים ויגבה לבו בדרכי ה'...)
 
חזור
חלק עליון