רחמים
Member
רמב"ם הלכות עבודה זרה פרק יב הלכה ו
כעת נשאל: מה הדין אם עושה פס מסביב לאוזן או ברקות ליד העיניים, שמוריד כמה שערות בודדות?
ובפשטות בזה אין אפילו את "ויש לחוש לדבריהם" שכתב השו"ע שהרי לא מוריד אלא שערות בודדות ובוודאי שנשאר 40 שערות.
ויש כאן ספק ספקא, ספק אם יש איסור במספריים כעין תער, וגם אם כן, אולי כדעת הסוברים שכל שנשאר 40 שערות מותר אפילו בתער, כ"ש במספריים כעין תער.
לכאורא אין פה יותר מאשר המחמיר תבוא עליו ברכה לחוש לדעת כל הראשונים, אבל לפי השו"ע המקיל יש לו בהחלט על מי לסמוך.
ועל מה הרעישו בכמה עלונים כאילו מדובר על איסור חמור?
האם אני טועה?
מהרמב"ם למדנו שני דברים:ופאה זו שמניחים בצדעים לא נתנו בו חכמים שיעור ושמענו מזקנינו שאינו מניח פחות מארבעים שערות, ומותר ללקט הפאות במספריים לא נאסר אלא השחתה בתער.
- אין איסור במספריים כעין תער בפאות הראש
- איסור השחתה רק אם משאיר פחות מארבעים שערות אבל כל השערות שמעל ארבעים - אפשר להשחית אפילו בתער.
השו"ע פוסק מעיקר הדין כדעת הרמב"ם ודעימא, שאין איסור במספריים כעין תער, אבל יש לחוש לחולקים.אינו חייב אלא בתער. ויש אוסרים במספרים כעין תער, ויש לחוש לדבריהם.
כעת נשאל: מה הדין אם עושה פס מסביב לאוזן או ברקות ליד העיניים, שמוריד כמה שערות בודדות?
ובפשטות בזה אין אפילו את "ויש לחוש לדבריהם" שכתב השו"ע שהרי לא מוריד אלא שערות בודדות ובוודאי שנשאר 40 שערות.
ויש כאן ספק ספקא, ספק אם יש איסור במספריים כעין תער, וגם אם כן, אולי כדעת הסוברים שכל שנשאר 40 שערות מותר אפילו בתער, כ"ש במספריים כעין תער.
לכאורא אין פה יותר מאשר המחמיר תבוא עליו ברכה לחוש לדעת כל הראשונים, אבל לפי השו"ע המקיל יש לו בהחלט על מי לסמוך.
ועל מה הרעישו בכמה עלונים כאילו מדובר על איסור חמור?
האם אני טועה?