• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הבדלים שינויים והוספות בין שו"ת הראש"ל מהדורא קמא לבתרא

יוסף דהן

Well-known member
א. יש סיכומי תשובות
ב. שניצל תירס וסויה עמ' סט בח''א
ג. שם בערך שיש ברכה אחרונה על ופלים בשיעור כך וכך
ד. בתוכן ענינים לגבי חכ''א


יש מי שמוסיף?
 
נערך לאחרונה:
מחילה, כעת שבתי וראיתי בספר שאצלי ממה''ק שגם בו נמצאו כל הנ''ל, ובפרט שמה ששלחת לי לא מוזכר לא מה ולא מרתה שהוא מה''ת ובפרט בתאריך ההוצאה עודנו כהמה''ק תשע''ו
 
מחילה, כעת שבתי וראיתי בספר שאצלי ממה''ק שגם בו נמצאו כל הנ''ל, ובפרט שמה ששלחת לי לא מוזכר לא מה ולא מרתה שהוא מה''ת ובפרט בתאריך ההוצאה עודנו כהמה''ק תשע''ו
זה אומר שיש לך את המהדורה השניה.
לא מצויין כלום על שנת ההדפסה ועל כך שזה מהדו' שניה, מה שכתבתי זה הסימן לזיהוי שזה מהדו' שניה.
 
לא מצויין כלום על שנת ההדפסה ועל כך שזה מהדו' שניה,
ודאי שמצויין כאמור מתשע''ו וזו ההוצאה הראשונה שאצלי ,
מה שכתבתי זה הסימן לזיהוי שזה מהדו' שניה.
וכאמור שגם במה''ק שאצלי יש תוכן עניינים בסוף, ואין זה סימן, נשמח עם היושבים ראשונה במלכות הרבנים כאן שמקורבים למשנה למלך יכריעו לנו...😯
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20230809-232443.png
    Screenshot_20230809-232443.png
    100 KB · צפיות: 11
ודאי שמצויין כאמור מתשע''ו וזו ההוצאה הראשונה שאצלי ,

וכאמור שגם במה''ק שאצלי יש תוכן עניינים בסוף, ואין זה סימן, נשמח עם היושבים ראשונה במלכות הרבנים כאן שמקורבים למשנה למלך יכריעו לנו...😯
חבל שכת"ר מתעקש, גם המהדורה השניה יצאה באותה שנה, ולכן לא יהיה כתוב שנה אחרת.
לא צויין שזה מהדורה שניה אבל במהדורה שיש בסוף תוכן העניינים הלכה למעשה זה המהדורה השניה.
במהדורה הראשונה לא היה תוכן העניינים הלכה למעשה.
ותול"מ.
 
יש מי שמוסיף?
אני זוכר שהיה לי קושיה עליו לגבי מצות רטובות שכ' לברך עליהם המוציא גם בשאר ימות השנה כי עכשיו הם לא נכססות וקשה מצנימים ובמהדורה בתרא כנראה העירו לו וניסה לתרץ כמדומה שבמצות אין לברך רק על מה שנהגו ולא נראה דמ"מ היינו הך שאם היה שינוי ולא הקטן או צד ספק לא היו מברכים על צנימים המוציא.
 
אני זוכר שהיה לי קושיה עליו לגבי מצות רטובות שכ' לברך עליהם המוציא גם בשאר ימות השנה כי עכשיו הם לא נכססות וקשה מצנימים ובמהדורה בתרא כנראה העירו לו וניסה לתרץ כמדומה שבמצות אין לברך רק על מה שנהגו ולא נראה דמ"מ היינו הך שאם היה שינוי ולא הקטן או צד ספק לא היו מברכים על צנימים המוציא.
כמדומה כת"ר מתבלבל עם השו"ת שבסוף ילקו"י פסח ח"א מהדו"ב.
 
חזור
חלק עליון