בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
המהדורה שיש בסופה את תוכן העניינים הלכה למעשה.מה מהדורה בתרא?
זה אומר שיש לך את המהדורה השניה.מחילה, כעת שבתי וראיתי בספר שאצלי ממה''ק שגם בו נמצאו כל הנ''ל, ובפרט שמה ששלחת לי לא מוזכר לא מה ולא מרתה שהוא מה''ת ובפרט בתאריך ההוצאה עודנו כהמה''ק תשע''ו
ודאי שמצויין כאמור מתשע''ו וזו ההוצאה הראשונה שאצלי ,לא מצויין כלום על שנת ההדפסה ועל כך שזה מהדו' שניה,
וכאמור שגם במה''ק שאצלי יש תוכן עניינים בסוף, ואין זה סימן, נשמח עם היושבים ראשונה במלכות הרבנים כאן שמקורבים למשנה למלך יכריעו לנו...מה שכתבתי זה הסימן לזיהוי שזה מהדו' שניה.
חבל שכת"ר מתעקש, גם המהדורה השניה יצאה באותה שנה, ולכן לא יהיה כתוב שנה אחרת.ודאי שמצויין כאמור מתשע''ו וזו ההוצאה הראשונה שאצלי ,
וכאמור שגם במה''ק שאצלי יש תוכן עניינים בסוף, ואין זה סימן, נשמח עם היושבים ראשונה במלכות הרבנים כאן שמקורבים למשנה למלך יכריעו לנו...![]()
מישהו יכול להעלות את התשובה על זה.ב. שניצל תירס וסויה עמ' סט בח''א
לא אמרת את זה לפני כן, טוב מעניין רק לאחרונה שמעתי שיש לזה מהדורה שנייה עם תיקונים ותוספות, ואתם גמורים בדעתכם שמדובר על מהדורה מאותה שנהגם המהדורה השניה יצאה באותה שנה
כן.לא אמרת את זה לפני כן, טוב מעניין רק לאחרונה שמעתי שיש לזה מהדורה שנייה עם תיקונים ותוספות, ואתם גמורים בדעתכם שמדובר על מהדורה מאותה שנה![]()
אני זוכר שהיה לי קושיה עליו לגבי מצות רטובות שכ' לברך עליהם המוציא גם בשאר ימות השנה כי עכשיו הם לא נכססות וקשה מצנימים ובמהדורה בתרא כנראה העירו לו וניסה לתרץ כמדומה שבמצות אין לברך רק על מה שנהגו ולא נראה דמ"מ היינו הך שאם היה שינוי ולא הקטן או צד ספק לא היו מברכים על צנימים המוציא.יש מי שמוסיף?
כמדומה כת"ר מתבלבל עם השו"ת שבסוף ילקו"י פסח ח"א מהדו"ב.אני זוכר שהיה לי קושיה עליו לגבי מצות רטובות שכ' לברך עליהם המוציא גם בשאר ימות השנה כי עכשיו הם לא נכססות וקשה מצנימים ובמהדורה בתרא כנראה העירו לו וניסה לתרץ כמדומה שבמצות אין לברך רק על מה שנהגו ולא נראה דמ"מ היינו הך שאם היה שינוי ולא הקטן או צד ספק לא היו מברכים על צנימים המוציא.
לאכמדומה כת"ר מתבלבל עם השו"ת שבסוף ילקו"י פסח ח"א מהדו"ב.