לכאו' כל חיבור קבע לבנין הוי בונה ובמיוחד שבא בהברגההאם בשבת מותר להבריג מנורת חשמל כשהחשמל מכובה, והיינו חוץ מאיסור מוקצה כגון טלטול בגופו, וגם בלי האיסור חשמל או גרמא של חשמל, אלא האם יש איסור משום תיקון מנא או בונה עצם חיבורו לגוף המנורה, כמו כלי אחר שאינו חשמלי?
האם כוונתך לחזו"א של חשמל?להחזו"א לכאורה הוי בונה
זה נכון שאסור משום בונה, אבל גם יש קשר לחזו"א, שיש איסור בונה גם מצד דבריו.אסור משום בונה ופשוט.
(אין כל קשר לחזו"א של בונה..)
פשוט כךזה נכון שאסור משום בונה, אבל גם יש קשר לחזו"א, שיש איסור בונה גם מצד דבריו.
אתה מדבר על החזו"א המפורסם של בונה בהדלקת חשמל? מה הקשר לנידון דידן?פשוט כך
יש"כ לזה התכונתי לא לבונה של החזו"א כמו שכתבתי ברור בשאלה.בשיעורים בס"ד הארכנו בזה ולפי זכרוני הבאתי מהרב שלחן שלמה והרב חוט שני שכתבו שאסור כיון שהמנורה מיועדת לבנין קבע ומבטל אותה לגבי הבית שהרי מצידו שלא תישרף לעולם ולא יצטרך להוציאה, ולכן אסור בשום פנים ואופן להוציאה ולהחזירה
ולדעתי העניה גם דעת רבינו עובדיה תהיה כן שהרי אסר להוציא חלון מהמסגרת מהטעם הנ"ל, וכ"ש הכא
וכתבתי כחותה מלמעלה, ואם יש בזה נפק"מ למעשה אוכל למצוא השיעור ולהביא כאן הדברים.
לכאו' תלוי האם יש בנין וסתירה בכליםםיש"כ לזה התכונתי לא לבונה של החזו"א כמו שכתבתי ברור בשאלה.
אלא שכבודו דן מצד בנין קבע, אני מיירי לא במנורה קבוע לקיר אלא למנורה קבועה לכעין סוג של עמוד שמונח על הרצפה, והעמוד אינו מחובר ברצפה, ושאפשר להוזיזו אלא שמהעמוד הזה יוצא חוט חשמל שמחובר לשקע חשמלי הרגיל
הארכנו בכתובים בס''ד לבאר שאסור לתקוע דבר שאין דרכו להשתחרר, וידועה מח' הראשו' בסעיף ט מאיזה דין זה אסור.ואם המנורה כבר מוברגת בתוכו אלא שהיא קצת רפוי, האם מותר להבריגה ולחזקה
כלומר לדעת חלק מהפוסקים, [במנורת חשמל שאין בה חוט חשמל לוהט].חוץ מזה שהמנורה היא מוקצה