על פניו אסור.אני מיירי לא במנורה קבוע לקיר אלא למנורה קבועה לכעין סוג של עמוד שמונח על הרצפה, והעמוד אינו מחובר ברצפה, ושאפשר להוזיזו אלא שמהעמוד הזה יוצא חוט חשמל שמחובר לשקע חשמלי הרגיל
האם כוונתך שהיא מוקצה לפני החיבור ? [מה שאכן נכון לכו"ע]הנורה עצמה כשהיא לבדה בוודאי שהיא מוקצה לכו"ע
לא נכון גם אם אין בזה בונה, עדין היא מוקצה.אם היה מותר להבריגה היא לא היתה מוקצה.
אני חשבתי בתחילה שכוונתך למוקצה דשהלבת וכו'.הא בהא תליא. אם היה מותר להבריגה היא לא היתה מוקצה.
אך פשוט שאסור משום בונה וא"כ אסורה גם משום מוקצה
לא נכון גם אם אין בזה בונה, עדין היא מוקצה.
כלומר לדעת חלק מהפוסקים, [במנורת חשמל שאין בה חוט חשמל לוהט].
מוקצה לכו"ע
זו היתה כוונתי כפשוט.אני חשבתי בתחילה שכוונתך למוקצה דשהלבת וכו'.
אגב אם כוונתך משום הא, א"כ אינה מוקצה, אלא כשמל"א.
אבן זה מוקצה או לא? מספריים זה מוקצה? אתה מחפש?ואנחנו מחפשים
כוונתי היתה להגיב להרב הנ"ל שאנחנו מחפשים מוקצה לכו"ע, וזה ישנו רק בנורה שאינה מחוברת כדבריך.אבן זה מוקצה או לא? מספריים זה מוקצה? אתה מחפש?
אז נורה זה כלי שמלאכתו לאיסורכוונתי היתה להגיב להרב הנ"ל שאנחנו מחפשים מוקצה לכו"ע, וזה ישנו רק בנורה שאינה מחוברת כדבריך.
אז נורה זה מוקצה לכו"ע!
אגב מספריים בפשוטו אינם מוקצה [עכ"פ מוקצה גמור] אלא כלי שמלאכתו לאיסור, וגם נורה דומה למספריים ולא לאבן שהוא מוקצה מחמת גופו.
אכן, לכאו' כשאינה מחוברת היא כשמל"א, אבל כשהיא מחוברת לכאו' תלויה במחלוקת הפוסקים אם הויא כשמל"א או כלי שמלאכתו להיתר, [וזה מלבד הנידון אי שייך בכה"ג מוקצה דהשלהבת ומחס"כ וממח"ג אם מדובר שקובע לה מקום].אז נורה זה כלי שמלאכתו לאיסור
למה אינה תלויה? מאי שנאנ.ב
וגם לכאו' אינה תלויה במחלוקת הרשב"א ובעה"מ האם כשמל"א שאין לו שום שימוש לצו"ג נעשה כממח"ג ואסור גם לצו"מ.
יתכן שכן, כדעת הרבה פוסקים [אולי רוב] שכלי חשמל הפועלים כבר נחשבים כלי שמלאכתו להיתר, כמו שמקרר להרבה פוסקים נחשב כלי שמלאכתו להיתר, [ואמנם יש חילוק שבמנורה צריך הדלקה לפני כל שימוש, אבל מ"מ גם בכיו"ב הרבה פוסקים סוברים דהוי כשמל"ה ולא כשמל"א].נורה מחוברת כשלעצמה היא כלי שמלאכתו להיתר?
שם אין שום שימוש היתר, ואילו כאן כשפועל יש שימוש היתר, [ויתכנו עוד טענות].למה אינה תלויה? מאי שנא
מה? מקור!בכיו"ב הרבה פוסקים סוברים דהוי כשמל"ה ולא כשמל"א].
דיברנו על הנורה לכשעצמה! לא על כל המנורהיתכן שכן, כדעת הרבה פוסקים [אולי רוב] שכלי חשמל הפועלים כבר נחשבים כלי שמלאכתו להיתר, כמו שמקרר להרבה פוסקים נחשב כלי שמלאכתו להיתר, [ואמנם יש חילוק שבמנורה צריך הדלקה לפני כל שימוש, אבל מ"מ גם בכיו"ב הרבה פוסקים סוברים דהוי כשמל"ה ולא כשמל"א].
גם נורה שאינה מחוברת אין בה שום שימוש וחשיב כאבןשם אין שום שימוש היתר, ואילו כאן כשפועל יש שימוש היתר, [ויתכנו עוד טענות].
נורה היא כלי, והגם שעכשיו אין לה שום שימוש אבל היא ראויה לשימוש משא"כ אבן, ופשוט.גם נורה שאינה מחוברת אין בה שום שימוש וחשיב כאבן
זה נידון גדול באחרונים אם כלי שמלאכתו לאיסור שאין בו שימוש של היתר מותר בטלטול לצוגו"מ.נורה היא כלי, והגם שעכשיו אין לה שום שימוש אבל היא ראויה לשימוש משא"כ אבן, ופשוט.