כתוב פונביז'ושמא הגרש"מ?
לא מסורת התורה
כתוב פונביז'ושמא הגרש"מ?
מתלבט האם להעלות צילום של קטע מהחוברת שמאור התורה הוציאו לחג הפסח. בכדי שיובן בצורה ברורה באיזה צד כל אחד נמצא.ידידי היקר
האמת שכתבתי מפורש כלפי מה הביקורת....
אבל חשוב לי שתבין ששמירה על כבודו של מרן הגר"א סלים שליט"א אינה פגיעה וביקורת במרן הגר"י יוסף שליט"א שניהם רבותינו ושניהם מנהיגים אותנו ולשניהם מותר לדבר אחד על השני כפי הבנתם לנו אסור להתערב ויתירה מזאת זה פשוט טעות להתערב.
תגיד לי מה דעתך בבית שחלילה אבא ואמא רבים ביניהם ויש מי מהילדים שנמשך יותר להורה מסוים האם זה יהיה חכם ונכון מצידו להדהד את הביקורת של הורה א' כנגד הורה ב'?????
יעלה ויבוא!מתלבט האם להעלות צילום של קטע מהחוברת שמאור התורה הוציאו לחג הפסח. בכדי שיובן בצורה ברורה באיזה צד כל אחד נמצא.
זה ניכור הורי מעניין שלפחות רואים בהורה "שכנה מלמטה"...במחילה אבל המשל אינו דומה לנמשל
המשל הנכון כאן הוא שאבא ואמא באותה דיעה, ופתאום מגיעה השכנה מלמטה, זו שתמיד ... וגם היא רוצה לחוות דיעה ולהרגיש כמו הורה שלישי.
גם אז הילדים צריכים לשתוק?!
כשהראשי ישיבות תמכו והיו תלויים במנהיגים הליטאים התלמידים לא הרגישו בבית ובנוח עכשיו כשיש מערכת של הנהגה עצמאית ולא תלותית של הראשי ישיבות שלהם שקובעים ומדריכים אותם כמעט בכל תחום אם תהיה חלוקה אחרי איזה הנהגה הם יבחרו אני חושב שהתשובה ידועה מראש...ראשי הישיבות אל הולכים אחרי הנהגתו, אבל כמעט כל בני ישיבתם הולכים אחרי הנהגתו.
במאור התורה לפני כמה שנים בקמפ עשו סקר בענין וראו שרוב מוחץ הולך אחרי מרן זיע"א.
על מה אתה מדבר תגיד לי אתה אולי זוכר את עולם הישיבות שלפני 20 שנה לך תראה היום בישיבות לא מאמין ב''ההיום אין ישיבות ספרדיות כולם (הרוב) משתכנזים !!!!
אולי נעזור למתלבט האם להעלות צילום של קטע מהחוברת שמאור התורה הוציאו לחג הפסח. בכדי שיובן בצורה ברורה באיזה צד כל אחד נמצא.
הרב הנ''ל מתכוון שפעם למדו בצורה הספרדית ודיברו בצורה הספרדית וזה נשאר רק אצל הרב טופיק והרב מזוזעל מה אתה מדבר תגיד לי אתה אולי זוכר את עולם הישיבות שלפני 20 שנה לך תראה היום בישיבות לא מאמין ב''ה
באר התלמוד
רינת התורה
ראשית חכמה
בית שמעיה
אימרי משה (תפמ''ש לשעבר)
אור גאון
שיח יוסף
אוצרות התורה
עטרת יצחק
רכסים
יסודות
באר יצחק
ועוד ועוד ........שאין מקום והזמן לפרט ( וגם רק אותם אני יודע בבירור בדיוק) שיש להם את הספרים של מרן בישיבה שלהם וכן את ספרי מו''ר הראש''ל שליט''א הבחורים לומדים בהם והולכים רובם לאור פיסקי מרן
אולי הרבנים ורה''י שלהם ''רוצים וחפצים'' שהבחורים ילכו לפי פסקי הבא''ח או הגרב''צ אבא שאול זצוק''ל אך זה כבר לא הופך את הישיבה למשתכנזים
זה שלא לומדים דקדוק בישיבה ולא אומרים רימל וצ(ס)די זה אומר שהם משוכנזים
זה שאולי הרבנים או הבחורים לומדים בגמ' ותוך כדי לומדים בהברה אשכנזית זה נקרא משתכנז ???
אולי תגיד לי כי לומדים שם קצות החושן ונתיבות המשפט ולא לומדים רק מש''ך עיין דברי מו''ר הראש''ל בכמה הזדמניות
אז אולי רבני הישיבה תרמו לבית מדרש סידורים של ''בית תפילה'' כמו של אשכנזים נו.. נו.. אם בגלל זה אתה חותם את כל הבחורים משתכנזים לא הייתי מתווכח כלל ....
צא וראה עוד בתקופת מרן זצוק''ל כנסים בטדי . בניינה האומה . בכנסי איגוד בני התורה דורשי ה' (זצוק''ל) מי היה שם בחורי ישיבת כסר''ח הם היו בכלל בישיבה שלהם אין להם בין הזמנים (הם לא צריכים לאגור כוחות לזמן הבא ) הא אז כולם היו מחזון עובדיה ............. ???
על מה שכת''ר כתב ניתן להתווכחאולי נעזור ל
הרב הנ''ל מתכוון שפעם למדו בצורה הספרדית ודיברו בצורה הספרדית וזה נשאר רק אצל הרב טופיק והרב מזוז
ואילו רוב הישיבות כהיום לומדים בצורה אחרת והשיעורים הם בלומדות ולא בחשבון הסוגיות ובמהרש''א ומהר'''ם ומהרם שיף
ובחלק הזה אין הבדל בין התלמידים לרמי''ם כיון שהתלמידים מקבלים את התורה מהרמי''ם.
וכלפי פסקי הלכה אז זה בדרך כלל אע''פ שהרבה רואים את הרב זצ''ל כרבם אבל יש בזה פלגינן ואתן דוגמא היתר מכירה הם לא יאכלו [וציציותיהם חוצה להם] ופפושדו חלק לא יאכלו אבל לעומת זאת בענין הדלקת נרות שבת רובם ככולם יברכו ואח''כ ידליקו כדעת הרב זצ''ל ומסתמא גם בהלכות טהרה חלק מההלכות עושים ולחלק לא כמדומני שאני צודק ויש לי הסבר גם למה זה כך אבל נתמקד בעובדות עכ''פ אינם הולכים לגמרי אחר פסקי הרב.
מילה במילה!אולי נעזור ל
הרב הנ''ל מתכוון שפעם למדו בצורה הספרדית ודיברו בצורה הספרדית וזה נשאר רק אצל הרב טופיק והרב מזוז
ואילו רוב הישיבות כהיום לומדים בצורה אחרת והשיעורים הם בלומדות ולא בחשבון הסוגיות ובמהרש''א ומהר'''ם ומהרם שיף
ובחלק הזה אין הבדל בין התלמידים לרמי''ם כיון שהתלמידים מקבלים את התורה מהרמי''ם.
וכלפי פסקי הלכה אז זה בדרך כלל אע''פ שהרבה רואים את הרב זצ''ל כרבם אבל יש בזה פלגינן ואתן דוגמא היתר מכירה הם לא יאכלו [וציציותיהם חוצה להם] ופפושדו חלק לא יאכלו אבל לעומת זאת בענין הדלקת נרות שבת רובם ככולם יברכו ואח''כ ידליקו כדעת הרב זצ''ל ומסתמא גם בהלכות טהרה חלק מההלכות עושים ולחלק לא כמדומני שאני צודק ויש לי הסבר גם למה זה כך אבל נתמקד בעובדות עכ''פ אינם הולכים לגמרי אחר פסקי הרב.
זה נכון ועוד איך הרבה מהישיבות שהזכרת מחייבים בחתונה חדר יחוד מחייבים פראק ואוסרים שבועה חמורה ומי שאינו עושה זאת מסולק מהישיבהעל מה שכת''ר כתב ניתן להתווכח
אך תסכים איתי שזה לא נקרא שאין ישיבות ספרדיות וכולם משתכנזים
אינני ת''ח כך שאין נכון לכתוב כת''רעל מה שכת''ר כתב ניתן להתווכח
אך תסכים איתי שזה לא נקרא שאין ישיבות ספרדיות וכולם משתכנזים
ועיין עוד כאן https://www.hamichlol.org.il/חרדים_ספרדים#cite_note-17זה נכון ועוד איך הרבה מהישיבות שהזכרת מחייבים בחתונה חדר יחוד מחייבים פראק ואוסרים שבועה חמורה ומי שאינו עושה זאת מסולק מהישיבה
ובחור שביטל וורט מעיפים אותו ואין מה להתווכח זה מציאות היום כמעט ואין שום ישיבה שלומדת כמו פורת יוסף
שהייתה בזמנו של מרן זיע"א.
זה לא נכון עובדתית במאור התורה . באר התלמוד יסודות .רכסים .ועוד ועוד לא מחייבים את כל מה שכתבת דבדוק טוב לפני שאתה כותב אולי הרבנים ממליצים וכדו' איך אין זה חובה הפוך בבאר התלמוד (שעבדך הנאמן למד שם) לא חיבו לעשות חדר יחוד ורה''י עשה שבועה חמורה ופראק ח.ח.ח. מה זה קשור למשתכנז וגם הרבה מהבחורים לא שמים פראק בחתונה וק''ו שלא מחייבים אז לפני שכבודו כותב תבדוק טוב טובחדר יחוד מחייבים פראק ואוסרים שבועה חמורה ומי שאינו עושה זאת מסולק מהישיבה
ובחור שביטל וורט מעיפים אותו ואין מה להתווכח זה מציאות היום
ובכסר''ח מי שלא היה בתפילה קונסים אתו במאה שקל........ מה זה קשור למשתכנזים ??.?ובחור שביטל וורט מעיפים אותו ואין מה להתווכח זה מציאות היום כמעט
מי שהיה ראש המבטלים את שיטת הלימוד בפורת יוסף זה מרן רשכב''ג זצוק'ל יש מכתב ארוך של מרן בכ''י שהתמרמר על שיטת הלימוד הזאת וגם פורת יוסף לא לומדים כך היום אולי בבאר יהודה לומדים כך אני לא יודע ?...?.ואין שום ישיבה שלומדת כמו פורת יוסף
אין מה להתווכח זה מציאות היום
יש מכתב ארוך של מרן בכ''י שהתמרמר על שיטת הלימוד הזאת
בבאר התלמוד הרב חנוך כן עושה חדר יחוד ,רק לא מיד אלא אח'כ כשאף אחד לא שם לב. [ כך היה אצל בתי בכל אופן]זה לא נכון עובדתית במאור התורה . באר התלמוד יסודות .רכסים .ועוד ועוד לא מחייבים את כל מה שכתבת דבדוק טוב לפני שאתה כותב אולי הרבנים ממליצים וכדו' איך אין זה חובה הפוך בבאר התלמוד (שעבדך הנאמן למד שם) לא חיבו לעשות חדר יחוד ורה''י עשה שבועה חמורה ופראק ח.ח.ח. מה זה קשור למשתכנז וגם הרבה מהבחורים לא שמים פראק בחתונה וק''ו שלא מחייבים אז לפני שכבודו כותב תבדוק טוב טוב
ובכסר''ח מי שלא היה בתפילה קונסים אתו במאה שקל........ מה זה קשור למשתכנזים ??.?
מי שהיה ראש המבטלים את שיטת הלימוד בפורת יוסף זה מרן רשכב''ג זצוק'ל יש מכתב ארוך של מרן בכ''י שהתמרמר על שיטת הלימוד הזאת וגם פורת יוסף לא לומדים כך היום אולי בבאר יהודה לומדים כך אני לא יודע ?...?.
בקיצור.........
אבל לא מחייבים בשום אופןבבאר התלמוד הרב חנוך כן עושה חדר יחוד ,רק לא מיד אלא אח'כ כשאף אחד לא שם לב. [ כך היה אצל בתי בכל אופן]
אגב , לענין שבועה שאלתי בזמנו [לפני 25 שנה לערך] את מו'ר רב היח'ס שליט'אבבאר התלמוד הרב חנוך כן עושה חדר יחוד ,רק לא מיד אלא אח'כ כשאף אחד לא שם לב. [ כך היה אצל בתי בכל אופן]