• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הגדלת החברים בפורום 'מורשת מרן' - כמות מול איכות!

כמות או איכות - הצביעו!


  • סה"כ בוחרים
    54
רוב הרבנים האשכנזים והפוסקים שלהם סוברים להתחתן מוקדם לפני 20
הגר''ח קניבסקי הגרי''ש אלישיב הגרי''ל שטינימן הגר''ש ואווזנר ועוד ועוד
ואם בחור סוגר וורט פחות מגיל זה מעיפים אותו מהישיבה כמה פוסקים שתביא להם זה לא מעניין אותם להם יש את ההשקופה שלהם
 
כדי לא להשתכנז חלילה.
אתה רוצה להשתכנז בכבוד
רק תדע שהמשתכנזים הם הכי סובלים כי מצד אחד הספרדים לא מקבלים אותם כי הם בוגדים
האשכנזים לא מקבלים אותם כי הם ספרדים
בקיצור משתכנז הוא מסכן
ועיין כאן המחשה יפה למה הוא מסכן
 
ברשות הנוכחים הגדולים ממני במשקל ובמניין אתרום את חלקי הצנוע להחזרת הנושא המקורי:

א. מי שכבר נמצא כאן אפשר להשתתף יותר בדיונים.

העליתי אתמול שתי נושאים, על אחד עוד לא קיבלתי אפילו תגובה אחת ועל השני יש שתי תגובות, בפורום לתורה כבר היו מוחקים את האשכול מרוב הטרלות. למה שמישהו ירצה להיכנס לכאן אם אין מה לקרוא?

ב. חצי מהדיונים כאן עוסקים בכמה שונאים אותנו ולא מכבדים אותנו וכמה אפליה יש פה וכמה שם. אפילו באשכול הזה שאין לי מושג איך הוא קשור לזה כי אין סיכוי שאני מתחיל עכשיו לקרוא עכשיו ארבע עשרה עמודים כבר הצלחתם להגיע לזה...

אז רבותי, מספיק להתבכיין. אתם רוצים להפוך את המקום הזה למקום רציני? תתחילו לעבוד, אף אחד לא יעשה את זה במקומכם. תעלו נושאים מעניינים, תשאלו שאלות, תענו תשובות. אם בכל העולם ממלאים תכניות שלמות מהבלגן שהולך כאן בשבוע אחד, אז כנראה שיש עוד נושאים לעסוק בהם חוץ מהבחירות לרבנות הראשית...
 
נערך לאחרונה:
למען האמת אני נכנס לפורום הזה יותר מלפורום שכן, ועד כמה שבפורום השכן אני לא מגיב לכל נושא שנפתח, אני לא מוצא את עצמי כאן לאחרונה בדיונים התורניים.
אני מרגיש שבשנה האחרונה פורום מורשת מרן השתנה, יותר מדי.
אולי זה בגלל שאני לא מצליח למצוא כאן את הדיונים האיכותיים החדשים, הרכב הפורום עדיין מבלבל אותי. אם מישהו יכול לקשר אותי לדיון התורני האחרון שנמשך כאן יותר מ-3 עמודים, אשמח.
 
אפילו לרב לא היה כוח כבר אליהם:
הייתי שמה והתביישתי נורא,
לצערינו כמה שהביהכנ"ס הנ"ל מגדיל תורה ברמה נוראה,
יש שמה כמות של אנשים קטנה שהיא לא בריאה בנפשה וזה התוצאה.
(בתור אחד שמתפלל שמה שנים ומכיר את האוכלוסיה)
 
למען האמת אני נכנס לפורום הזה יותר מלפורום שכן, ועד כמה שבפורום השכן אני לא מגיב לכל נושא שנפתח, אני לא מוצא את עצמי כאן לאחרונה בדיונים התורניים.
אני מרגיש שבשנה האחרונה פורום מורשת מרן השתנה, יותר מדי.
אולי זה בגלל שאני לא מצליח למצוא כאן את הדיונים האיכותיים החדשים, הרכב הפורום עדיין מבלבל אותי. אם מישהו יכול לקשר אותי לדיון התורני האחרון שנמשך כאן יותר מ-3 עמודים, אשמח.
איני יודע למה אתה מתכוון בדיוק.
בעבר כתבת שהסדר בפורום מבלבל אותך, עשינו שינוי, ואף שאלתי לדעתך אם זה בסדר, ולא קיבלתי תשובה.
ב"ה הפורום משתבח ועולה מיום ליום. יש כאן דיונים תורניים איכותיים, ורבים נהנים מהפורום עצה ותושיה.
יכול להיות שיש פה ושם פולמוסים שמקבלים מטבע הדברים יותר ביטוי, אבל ככה זה בכל פורום. כל נושא שיש בו ויכוח בין ציבורים גורר כאלו תגובות.
בעקבות בקשתך לקבל דיון תורני מעל 3 דפים, הלכתי ל"מה חדש" ומצאתי כמה וכמה כאלו, הלכתי גם למקום האחר שציינת, וגם לא מצאתי כאלו הרבה דיונים תורניים מעל 3 עמודים, אנחנו אולי "קצת" פחות מהם, למרות שהם עם משתמשים פי 4 מאיתנו (היות ואנחנו פונים לנישה מסויימת בציבור ולא לקהל החרדי הרחב).
הצלחתו של הפורום היא מסחררת!
ואני מודה לה' שזיכה אותנו להיות ממזכי הרבים בצורה כזו נפלאה.
רק תראה מייל שקיבלנו בסוף השבוע האחרון (מחקתי את השם היות ואיני יודע אם רצונו של הכותב שיהיה גלוי):
1714847286789.png
אולי הכותרת מטעה, אבל הדיון הזה ישן מלפני שנתיים, אנחנו כבר לא במקום הזה ברוך ה'. דברים הנכתבים בפורום נידונים בבתי המדרש ברחבי העולם, וב"ה הוא הפך לאחד השופרות הגדולים למורשתו של מרן.
יש פה המוני ת"ח משכמם ומעלה, המשפעים בטובם על כל חברי הפורום! ועל כך תודתינו נתונה להם.
כה לחי!
 
אגב בעניין גיל השידוכים יש תשובה נפלאה בספר דברי שלמה של הרב שלמה טולדנו ששם הביא עשרות גדולי ישראל גם אשכנזים שדעתם להתחתן מוקדם ולא היתה דעתם נוחה ממנהג הבחורים היום, כדאי לעיין שם!
 
@גלעד יצחקוב לידיעתך, השבת אמר לי אחד מתלמידי הגר"ש בעדני ז"ל שדעתו היתה שאין לישבע בכתובה. והרב הנ"ל ז"ל למיטב ידיעתי אינו חשוד בהשתכנזות...
זה לא נשמע כ"כ אמין,
שווה לבדוק שוב.
 
@גלעד יצחקוב לידיעתך, השבת אמר לי אחד מתלמידי הגר"ש בעדני ז"ל שדעתו היתה שאין לישבע בכתובה. והרב הנ"ל ז"ל למיטב ידיעתי אינו חשוד בהשתכנזות...
כן אני יודע שיש גם ספרדים שלא נשבעים שבועה לא בגלל אשתכנזות אלא שכך הם נהגו בחו"ל
כגון כסר"ח (עיין שו"ת בית נאמן חלק א' אבן העזר סימן א' שכתב שכך נהגו בתונס) ועוד
 
איני יודע למה אתה מתכוון בדיוק.
בעבר כתבת שהסדר בפורום מבלבל אותך, עשינו שינוי, ואף שאלתי לדעתך אם זה בסדר, ולא קיבלתי תשובה.
ב"ה הפורום משתבח ועולה מיום ליום. יש כאן דיונים תורניים איכותיים, ורבים נהנים מהפורום עצה ותושיה.
יכול להיות שיש פה ושם פולמוסים שמקבלים מטבע הדברים יותר ביטוי, אבל ככה זה בכל פורום. כל נושא שיש בו ויכוח בין ציבורים גורר כאלו תגובות.
בעקבות בקשתך לקבל דיון תורני מעל 3 דפים, הלכתי ל"מה חדש" ומצאתי כמה וכמה כאלו, הלכתי גם למקום האחר שציינת, וגם לא מצאתי כאלו הרבה דיונים תורניים מעל 3 עמודים, אנחנו אולי "קצת" פחות מהם, למרות שהם עם משתמשים פי 4 מאיתנו (היות ואנחנו פונים לנישה מסויימת בציבור ולא לקהל החרדי הרחב).
הצלחתו של הפורום היא מסחררת!
ואני מודה לה' שזיכה אותנו להיות ממזכי הרבים בצורה כזו נפלאה.
רק תראה מייל שקיבלנו בסוף השבוע האחרון (מחקתי את השם היות ואיני יודע אם רצונו של הכותב שיהיה גלוי):
הצג קובץ מצורף 20143
אולי הכותרת מטעה, אבל הדיון הזה ישן מלפני שנתיים, אנחנו כבר לא במקום הזה ברוך ה'. דברים הנכתבים בפורום נידונים בבתי המדרש ברחבי העולם, וב"ה הוא הפך לאחד השופרות הגדולים למורשתו של מרן.
יש פה המוני ת"ח משכמם ומעלה, המשפעים בטובם על כל חברי הפורום! ועל כך תודתינו נתונה להם.
כה לחי!
לא באתי לזלזל ב״רמת״ או ״כמות״ ה״תוכן״ שיש בפורום חלילה, אפשר למצוא כאן דיונים תורניים.
הבעיה שלי שלרוב הם מסתכמים בהבאת דברי מרן או הראשל״צ, במקום להמשיך לפתח את הדיון. לקרוא לזה ״דיון תורני״ זה קשה ביותר.
בכל כולל לא תמצא דיון בין חברותות מסתיים בהבאת דעת האחרונים אלא בפלפול כל האחרונים האפשריים. אפילו אלו שלא פוסקים כמותם.
אמת, הפורום משתייך למורשת מרן, אך האם זה ״מורשת״ מרן לדון כך?
הארכתי בזה יותר בתגובתי הבאה:
(בחלק הראשון של ההודעה)

ולצערי רמת הדיון הזו בפורום עדיין לא השתנתה.
אני לא בא לחלוק על כך שיש לראות בפסקי ותשובות מרן את ה״גושפנקא״ למעשה. אך בבית המדרש עלינו לדון בכל הדעות גם אם איננו פוסקים כמותם באמת.
וזוהי - אם יורשה לי - דרכו של מרן בפסיקה ההלכתית, כפי שאני רואה אישית מבעד לספריו.
 
לא באתי לזלזל ב״רמת״ או ״כמות״ ה״תוכן״ שיש בפורום חלילה, אפשר למצוא כאן דיונים תורניים.
הבעיה שלי שלרוב הם מסתכמים בהבאת דברי מרן או הראשל״צ, במקום להמשיך לפתח את הדיון. לקרוא לזה ״דיון תורני״ זה קשה ביותר.
בכל כולל לא תמצא דיון בין חברותות מסתיים בהבאת דעת האחרונים אלא בפלפול כל האחרונים האפשריים. אפילו אלו שלא פוסקים כמותם.
אמת, הפורום משתייך למורשת מרן, אך האם זה ״מורשת״ מרן לדון כך?
הארכתי בזה יותר בתגובתי הבאה:
(בחלק הראשון של ההודעה)
כעת אני מבין... (בתגובתך לעיל לא היה מובן שזו כוונתך).
אשמח שתביא דוגמאות לדבריך, אבל באופן כללי אם זה דברים שכבר נפסקו ע"י רבותינו, אז מובן מאד מדוע מביאים את דעתם ולא מתפתח מזה דיון, כי הציבור מרגיש שזה פשוט "לטחון מים", לאחר שכבר רבותינו הביאו את הכל (ומי כמרן זיע"א ומרן שליט"א שמקיפים את הסוגיא מכל צדדיה).
אם יש לך דיון על דבריהם, או שיש דבר שלא נגעו בו, זה משהו אחר.
ולגבי מה שכתבת בדבריך במקו"א שהפנת אליהם, שאם מקשים על מרן צועקים שזה נגד מרן, אשכולות רבים בפורום מפריכים טענה זו, שאלות שנשאלים על מנת להבין, ולא לקנטר (כפי שהיו רבים בעבר ונצרכנו להוציאם מהפורום לצערינו), מקבלים פה במה ראויה, ונענים ע"י תלמידי החכמים דהכא.
 
(ומי כמרן זיע"א ומרן שליט"א שמקיפים את הסוגיא מכל צדדיה).
גם בכולל אתה מביא את פסקי הראשל״צ ומרן זצוק״ל ואומר ״הקיפו את הסוגיא מכל צדדיה״?
כשלמדנו נידה פתחנו את טהרת הבית של מרן, כל ראיה שמרן הביא התחלנו לפתוח כל דבר במקורו, הגעתי עם חברותא אחת או שתיים לחידודים שלא יוצאים מדיון רגיל - כאלו דיונים הייתי מצפה מהפורום. אך באמת מעטים המה.
ייתכן בגלל שבמשך זמן רגיל אינני מצוי בד״כ בפורום, כך שאיני מודע לגמרי לכל הדיונים שהולכים כאן, אך הדיון האחרון שהשתתפתי כאן בפורום שקולע בול למה שאני מתכוון:
והנה אתה יכול למצוא שם בדיון כמה ״הטחות הדדיות״ אחד בשני. אך הדיון היה פתוח כדבעי ודנו במרן בכובד ראש, גם אם לפעמים לא הסכימו עם התירוצים לגמרי.
לדידי קשה לפעמים להיות מחויב לפורום ולמצוא קושיות ודיונים במרן בשביל לפתוח נידונים שכאלו, כך שאני יכול לומר שהאשמה עלי באותה מידי. אך ב״ה כפי שכתבת יש כאן קהילה טובה ופורחת. ומה שמושך אותי בד״כ זה הדיונים הארוכים האלו, שאני יכול לעבור עמוד אחר עמוד, לעיין בתגובות, בטענות, ואז אם יש לי דבר שאני יכול לתרום בו לדיון אני בודאי נותן. אך כשאין, זה קשה לי מאד להישאר בפורום, ואז זה או לעבור לפורום הבא, או לפתוח את הסימניה שלי ביבי״א ח״ו. (יש שם תשובה שאני עוסק בה כבר כמה חודשים טובים ב״ה)

ולגבי מה שכתבת בדבריך במקו"א שהפנת אליהם, שאם מקשים על מרן צועקים שזה נגד מרן, אשכולות רבים בפורום מפריכים טענה זו, שאלות שנשאלים על מנת להבין, ולא לקנטר (כפי שהיו רבים בעבר ונצרכנו להוציאם מהפורום לצערינו), מקבלים פה במה ראויה, ונענים ע"י תלמידי החכמים דהכא.
אני ח״ו לא בעד אותם טענות. אני גם לא מסכים איתם.
בהודעה הנ״ל נתתי את הבסיס הזה רק בשביל לתת איזשהו סעד לטענתי.
הדבר היחיד שאולי טעון שיפור לענ״ד (ולא בגלל אותם טענות בדווקא) הוא לתת פתיחות לכל דעה הלכתית, גם אם חברי הפורום דהכא לא סוברים כמותם.
 
מחילה מכבוד הכותב היקר @לביא, הארכת הרבה כיד ה' הטובה עליך, ולא זכיתי להבין מה אתה סח. תלמידי מרן ובתוכם חברי פורום "מורשת מרן", הם הראשונים שידונו בכל הדעות לגופו של ענין. וכמו שלמדו בבית מדרשו של מרן זיע"א בספריו ובשיעוריו, לדון בקושיות ותירוצים לאמיתה של תורה בכל הדעות כולם, כולל כולם, לאמיתה של תורה. לא כמו אחרים שמעלימים שיטות, בזים לשיטות, רק לא פלוני.
ובפירוש ראוי להם לדבר כתלמידים של, וכנמצאים בבית מדרשו של. [וגם לרטון לעתים על כמה מגמתיים שרוצים להרוס ולנתוץ את דרך רבותיהם שלא לש"ש...]. כמו כל תלמיד. ומצפים מכולם לנהוג כמו כל אדם מנומס שנוהג בכבוד המרא דאתרא במקום שהוא נמצא.
וראוי להם להזכיר ספרי רבותיהם בכל נושא ובכל פרט, על כל צעד ושעל. סוף סוף הם זכו לרבנים שלא הניחו פינה וזוית!!!
והננו בזה לחזק ידי עושי מצוה הרב @מורשת מרן, כמה טורח להרבות תורה בישראל, לשם שמים, ובפרט על פי "מורשת מרן" בגאון - כשמו כן הוא!
 
אשמח שתביא דוגמאות לדבריך
הדיון האחרון שהשתתפתי כאן בפורום
כאן יש דוגמא נוספת. ואמנם, כפי שטוען הרב @לביא האשכולות הללו מועטים ביותר ומי שנתקל בפורום באקראי לא זה הדבר הראשון שהוא יראה.
אולי הכותרת מטעה, אבל הדיון הזה ישן מלפני שנתיים, אנחנו כבר לא במקום הזה ברוך ה'.
לא מובן מדברי כת''ר האם אנחנו לא במקום הזה ב''ה ומצפים להמשיך הלאה אל היעדים הבאים, או שאנחנו לא במקום הזה ולכן הכותרת כבר לא רלוונטית. האם הסיפא גרירא בתר רישא או הרישא בתר סיפא...

מכיוון שיש לי כמה סברות חזקות לומר כהצד השני, אתייחס אליו כאילו השבתם שזו כוונתם ואומר כי אני חושב שאתם טועים בדבר זה (אני מרשה לעצמי לומר זאת כאורח- אמנם אקווה שמעט יותר מרגע- אבל הרואה כל פגע, כזה שהמקומיים מתקשים לראותו. ב''ה איני שייך לשום מקום ואין לי שום אג'נדה פוליטית, אני סה''כ רובץ לי במשרדי הקט וזקוק להעביר את הזמן בשעות ארוכות של המתנה למליונים שיבואו... וזה גם נוגע לתחום עיסוקי, אז אתם מרוויחים ייעוץ בחינם...):

הציבור החרדי מונה כיום מעט יותר ממליון נפש. בהערכה גסה חצי מהם גברים, מתוכם חצי מעל גיל 18, ומתוך החצי הזה כשליש ההולכים בדרכו של מרן-הרי לנו מעל מאה אלף יהודים ת''ח במידה מסויימת (בכוונה לא נקטתי את הבדיקה של מצביעי ש''ס שהיא לכאורה יותר פשוטה, מפני שפלח ניכר מהם כידוע אינם יהודים, וחלקים גדולים אחרים שכן מוטב שלא יציגו כף רגלם בפורום, וגם אין חשש שיעשו כן כי יש להם דברים יותר מעניינים במכשיריהם הלא חסומים...) המהווים מאגר מצטרפים פוטנציאלי.

גם אם נצא מנקודת הנחה שאינכם חפצים לחייב כל חרדי ספרדי להצטרף לפורום... אלא השאיפה היא להפכו לבית מדרש מרכזי ומוכר בעולם התורני (כפי שאתם טוענים שכך הוא), הרי שהציפיה הסבירה היא לצרף לפחות כמחצית מכלל המאגר הקיים. ובכן, גם אם כל הניקים כאן פעילים מדי יום וכל אחד מהם שייך רק לאדם אחד הרי שעוד לא התחלנו לגרד את האחוז.

הסיבה לכך היא ללא ספק הבעיה שעליה מצביע הרב @לביא. זוהי רעה חולה בציבור הספרדי, צרות האופקים הזו והרצון להתכנס בתוך המשבצת הקטנה של הקהילה שלנו ולחשוב שחוץ מזה אין עוד אף אחד בעולם מותירה אותם מאחור כבר עשרות שנים, למרות שמצד גודלם ומצד עוד הרבה בחינות אחרות כבר יכלו מזמן ליטול חלקים נכבדים בהנהגת כלל הציבור החרדי. (לאשכנזים יש רעה חולה אחרת, הם תמיד אוהבים לראות בכל דבר מה לא בסדר, כל אחד עם הבעיות שלו...).
 
נערך לאחרונה:
כאן יש דוגמא נוספת. ואמנם, כפי שטוען הרב @לביא האשכולות הללו מועטים ביותר ומי שנתקל בפורום באקראי לא זה הדבר הראשון שהוא יראה.

לא מובן מדברי כת''ר האם אנחנו לא במקום הזה ב''ה ומצפים להמשיך הלאה אל היעדים הבאים, או שאנחנו לא במקום הזה ולכן הכותרת כבר לא רלוונטית. האם הסיפא גרירא בתר רישא או הרישא בתר סיפא...

מכיוון שיש לי כמה סברות חזקות לומר כהצד השני, אתייחס אליו כאילו השבתם שזו כוונתם ואומר כי אני חושב שאתם טועים בדבר זה (אני מרשה לעצמי לומר זאת כאורח- אמנם אקווה שמעט יותר מרגע- אבל הרואה כל פגע, כזה שהמקומיים מתקשים לראותו. ב''ה איני שייך לשום מקום ואין לי שום אג'נדה פוליטית, אני סה''כ רובץ לי במשרדי הקט וזקוק להעביר את הזמן בשעות ארוכות של המתנה למליונים שיבואו... וזה גם נוגע לתחום עיסוקי, אז אתם מרוויחים ייעוץ בחינם...):

הציבור החרדי מונה כיום מעט יותר ממליון נפש. בהערכה גסה חצי מהם גברים, מתוכם חצי מעל גיל 18, ומתוך החצי הזה כשליש ההולכים בדרכו של מרן-הרי לנו מעל מאה אלף יהודים ת''ח במידה מסויימת (בכוונה לא נקטתי את הבדיקה של מצביעי ש''ס שהיא לכאורה יותר פשוטה, מפני שפלח ניכר מהם כידוע אינם יהודים... וחלקים גדולים אחרים שכן מוטב שלא יציגו כף רגלם בפורום, וגם אין חשש שיעשו כן כי יש להם דברים יותר מעניינים במכשיריהם הלא חסומים...) המהווים מאגר מצטרפים פוטנציאלי.

גם אם נצא מנקודת הנחה שאינכם חפצים לחייב כל חרדי ספרדי להצטרף לפורום... אלא השאיפה היא להפכו לבית מדרש מרכזי ומוכר בעולם התורני (כפי שאתם טוענים שכך הוא), הרי שהציפיה הסבירה היא לצרף לפחות כמחצית מכלל המאגר הקיים. ובכן, גם אם כל הניקים כאן פעילים מדי יום ושייכים כולם לאדם אחד הרי שעוד לא התחלנו לגרד את האחוז...

הסיבה לכך היא ללא ספק הבעיה שעליה מצביע הרב @לביא. זוהי רעה חולה בציבור הספרדי, צרות האופקים הזו והרצון להתכנס בתוך המשבצת הקטנה של הקהילה שלנו ולחשוב שחוץ מזה אין עוד אף אחד בעולם מותירה אותם מאחור כבר עשרות שנים, למרות שמצד גודלם ומצד עוד הרבה בחינות אחרות כבר יכלו מזמן ליטול חלקים נכבדים בהנהגת כלל הציבור החרדי. (לאשכנזים יש רעה חולה אחרת, הם תמיד אוהבים לראות בכל דבר מה לא בסדר, כל אחד עם הבעיות שלו...).
הנקודת הנחה שלך שכל אדם שני שהולך בדרכו של מרן צריך להיות חבר בפורום שגויה מיסודה, המקום צריך להיות מקום למי שמחפש פורום בדרכו של מרן.
צא וראה בפורום לתורה שהינו כללי ועל סקטוריאלי שהוא מונה 12,856 חברים, לפי דבריך גם אם נניח שכל ההולכים בדרכו של מרן זיע"א היו אמורים להדיר רגליהם משם, (דבר שבודאי אינו נכון, אני והרב @לביא והרב @לשמור ולעשות ועוד הרבה חברים כאן חברים גם שם), אז היה צריך להיות להם בערך 100 אלף חברים, כי הרי אין להם את הבעיה שהצבעת עליה.
 
הנקודת הנחה שלך שכל אדם שני שהולך בדרכו של מרן צריך להיות חבר בפורום שגויה מיסודה, המקום צריך להיות מקום למי שמחפש פורום בדרכו של מרן.
צא וראה בפורום לתורה שהינו כללי ועל סקטוריאלי שהוא מונה 12,856 חברים, לפי דבריך גם אם נניח שכל ההולכים בדרכו של מרן זיע"א היו אמורים להדיר רגליהם משם, (דבר שבודאי אינו נכון, אני והרב @לביא והרב @לשמור ולעשות ועוד הרבה חברים כאן חברים גם שם), אז היה צריך להיות להם בערך 100 אלף חברים, כי הרי אין להם את הבעיה שהצבעת עליה.

לא אמרתי שכל אדם שני צריך להיות חבר בפורום, אמרתי שזה הרף שצריך להציב. ברור שכאשר מציבים רף מסוים בסוף מגיעים לאיזשהו מקום באמצע.

הייתי אומר שעשרה אחוז הם הישג נאה. בפורום לתורה אוחזים בסביבות ששה אחוז מתוך המאגר הפוטנציאלי שלהם, ולאחרונה יש להם תנופה יפה של מצטרפים.

אבל בעיקר הבעיה שלי זה עם זה שמראש לא מציבים רף כלשהו (ככה זה נראה לי). הבעיה עוד יותר זה שאח''כ גם מתלוננים למה מקפחים אותנו...
 
חזור
חלק עליון