כאן יש דוגמא נוספת. ואמנם, כפי שטוען הרב
@לביא האשכולות הללו מועטים ביותר ומי שנתקל בפורום באקראי לא זה הדבר הראשון שהוא יראה.
לא מובן מדברי כת''ר האם אנחנו לא במקום הזה ב''ה ומצפים להמשיך הלאה אל היעדים הבאים, או שאנחנו לא במקום הזה ולכן הכותרת כבר לא רלוונטית. האם הסיפא גרירא בתר רישא או הרישא בתר סיפא...
מכיוון שיש לי כמה סברות חזקות לומר כהצד השני, אתייחס אליו כאילו השבתם שזו כוונתם ואומר כי אני חושב שאתם טועים בדבר זה (אני מרשה לעצמי לומר זאת כאורח- אמנם אקווה שמעט יותר מרגע- אבל הרואה כל פגע, כזה שהמקומיים מתקשים לראותו. ב''ה איני שייך לשום מקום ואין לי שום אג'נדה פוליטית, אני סה''כ רובץ לי במשרדי הקט וזקוק להעביר את הזמן בשעות ארוכות של המתנה למליונים שיבואו... וזה גם נוגע לתחום עיסוקי, אז אתם מרוויחים ייעוץ בחינם...):
הציבור החרדי מונה כיום מעט יותר ממליון נפש. בהערכה גסה חצי מהם גברים, מתוכם חצי מעל גיל 18, ומתוך החצי הזה כשליש ההולכים בדרכו של מרן-הרי לנו מעל מאה אלף יהודים ת''ח במידה מסויימת (בכוונה לא נקטתי את הבדיקה של מצביעי ש''ס שהיא לכאורה יותר פשוטה, מפני שפלח ניכר מהם כידוע אינם יהודים... וחלקים גדולים אחרים שכן מוטב שלא יציגו כף רגלם בפורום, וגם אין חשש שיעשו כן כי יש להם דברים יותר מעניינים במכשיריהם הלא חסומים...) המהווים מאגר מצטרפים פוטנציאלי.
גם אם נצא מנקודת הנחה שאינכם חפצים לחייב כל חרדי ספרדי להצטרף לפורום... אלא השאיפה היא להפכו לבית מדרש מרכזי ומוכר בעולם התורני (כפי שאתם טוענים שכך הוא), הרי שהציפיה הסבירה היא לצרף לפחות כמחצית מכלל המאגר הקיים. ובכן, גם אם כל הניקים כאן פעילים מדי יום ושייכים כולם לאדם אחד הרי שעוד לא התחלנו לגרד את האחוז...
הסיבה לכך היא ללא ספק הבעיה שעליה מצביע הרב
@לביא. זוהי רעה חולה בציבור הספרדי, צרות האופקים הזו והרצון להתכנס בתוך המשבצת הקטנה של הקהילה שלנו ולחשוב שחוץ מזה אין עוד אף אחד בעולם מותירה אותם מאחור כבר עשרות שנים, למרות שמצד גודלם ומצד עוד הרבה בחינות אחרות כבר יכלו מזמן ליטול חלקים נכבדים בהנהגת כלל הציבור החרדי. (לאשכנזים יש רעה חולה אחרת, הם תמיד אוהבים לראות בכל דבר מה לא בסדר, כל אחד עם הבעיות שלו...).