בעלון "משכן שילה" ראה תשפ"ג נכתב שהרב אהרן בוטבול השיב:
ולכאו' צ"ע מה הגריעותא שיש בכך שהמחיצה עד התקרה? הרי היא יוצאת יד"ח מדין שומע כעונה, ואפי' אם לא רואה את המשמיע ולא נמצא באותו רשות יכול לצאת ממנו יד"ח (אם אין דבר טינופת מפסיק ביניהם), אז למה הצריך שהמחיצה תהיה נמוכה, הרי זה רק לעניין להצטרף למניין אך לא לעניין שומע כעונה.
ואמנם, אם היא רוצה לברך מהעזרת נשים - אכן יש צורך שלא יהיה מחיצה גבוהה וכו' כיון שאל"כ הרי שכביכול מברכת בלי מניין, אך לעניין לצאת יד"ח מדין שומע כעונה אין צורך להיות במצב שיכולה להצטרף למניין.
(ואולי באמת נתכוון לומר שהוא הדין אם רוצה לברך מהעזרת נשים...)
ולכאו' צ"ע מה הגריעותא שיש בכך שהמחיצה עד התקרה? הרי היא יוצאת יד"ח מדין שומע כעונה, ואפי' אם לא רואה את המשמיע ולא נמצא באותו רשות יכול לצאת ממנו יד"ח (אם אין דבר טינופת מפסיק ביניהם), אז למה הצריך שהמחיצה תהיה נמוכה, הרי זה רק לעניין להצטרף למניין אך לא לעניין שומע כעונה.
ואמנם, אם היא רוצה לברך מהעזרת נשים - אכן יש צורך שלא יהיה מחיצה גבוהה וכו' כיון שאל"כ הרי שכביכול מברכת בלי מניין, אך לעניין לצאת יד"ח מדין שומע כעונה אין צורך להיות במצב שיכולה להצטרף למניין.
(ואולי באמת נתכוון לומר שהוא הדין אם רוצה לברך מהעזרת נשים...)