נשאלתי האם מי שניצל בס"ד מהטבח הנוראי הזה צריך לברך ברכת הגומל.
וראיתי שמרן זצ"ל פסק כדעת השו"ע בסימן רי"ט סעיף ט שגם אדם שנעשה לו נס וניצול יברך הגומל בלא שם ומלכות, חוץ מהארבעה שצריכים לברך בשם ומלכות.
ובהערות בחזון עובדיה ברכות עמ' שפא כתב תשובה לעניין מטוס שהיו בו חטופים וניצלו מהנס שיברכו בשם ומלכות, אבל זה מצד שהיו בגדר אסורים שדינם לברך אולם סיים שם ובפרט שהיו בסכנה נוראה בידם של המחבלים הנוראים.
השאלה בנד"ד האם אנשים שניצלו מטבח כזה נוראי יברכו הגומל בשם ומלכות, או שיברכו ללא שם ומלכות בפשטות כדעת מרן.
ברור לי שדנים בזה הפוסקים בתקופה זו וכן אם התיחס לזה הראש"ל שליט"א בתקופה האחרונה, מי שיוכל לעזור תבוע"ב.
וראיתי שמרן זצ"ל פסק כדעת השו"ע בסימן רי"ט סעיף ט שגם אדם שנעשה לו נס וניצול יברך הגומל בלא שם ומלכות, חוץ מהארבעה שצריכים לברך בשם ומלכות.
ובהערות בחזון עובדיה ברכות עמ' שפא כתב תשובה לעניין מטוס שהיו בו חטופים וניצלו מהנס שיברכו בשם ומלכות, אבל זה מצד שהיו בגדר אסורים שדינם לברך אולם סיים שם ובפרט שהיו בסכנה נוראה בידם של המחבלים הנוראים.
השאלה בנד"ד האם אנשים שניצלו מטבח כזה נוראי יברכו הגומל בשם ומלכות, או שיברכו ללא שם ומלכות בפשטות כדעת מרן.
ברור לי שדנים בזה הפוסקים בתקופה זו וכן אם התיחס לזה הראש"ל שליט"א בתקופה האחרונה, מי שיוכל לעזור תבוע"ב.