טעות, רואים להדיא דעונה אמן לפחות 3 פעמים, ועוד פעם אחת שבה לא ניכר כ"כ אם עונה או לא.גם כאן ניכר שהרמ"ק הגאון ר' מנשה שוע לא ענה אמן על שחלק מחכמתו [אגב פעם שאלתי אותו בענין זה ואמר לי מפורשות שבזה"ז ל"ש דין ברכה זו, אז אין כ"כ ראיה]
טעות, רואים להדיא דעונה אמן לפחות 3 פעמים, ועוד פעם אחת שבה לא ניכר כ"כ אם עונה או לא.גם כאן ניכר שהרמ"ק הגאון ר' מנשה שוע לא ענה אמן על שחלק מחכמתו [אגב פעם שאלתי אותו בענין זה ואמר לי מפורשות שבזה"ז ל"ש דין ברכה זו, אז אין כ"כ ראיה]
הגראי''ל נראה סובל ממש שם.אם ראיתי נכון, הגראי''ל לא ענה אמן....
תשובת הגר"א נבנצל
וכ"כ בחזו"ע ט"ו בשבט עמ' ת"ה. ויש עוד סברא שצריך שיהיה רצוי על הציבור וכו'וכן עיין שו"ת יחוה דעת ח"ד סי' ט"ז שמסיק בזה"ל "הרואה חכם גדול מחכמי ישראל, המופלג בתורה ובחכמה וביראת ה', ומורה הוראות בישראל, אף בזמן הזה יש לברך עליו בשם ומלכות ברכת שחלק מחכמתו ליראיו."
איפה כתוב הסברא הזו?וכ"כ בחזו"ע ט"ו בשבט עמ' ת"ה. ויש עוד סברא שצריך שיהיה רצוי על הציבור וכו'
וכנראה לזה התכוונו בשם הגר"ב שאמר מנהיג הדור.
?תשובת הגר"א נבנצל
הגר"ח קניבסקי אמר לי לברך על הגרא"יל שטינמן והגר"ש ואזנר