ר לייב מינצברג
ר לייב מינצברג
פעם ביקשתי זאת מבנו הרב דוד סופר מלוח עיתים לבינה, ואמר לי שהתחילו לסדר זאת, וכבר הוציאו ספרי תורת יעקב על ויקרא ובמדבר, אבל תורת אביו פוריה מאוד ב"ה, וא"א להשתלט על זה, ולכן עצרו ולא הדפיסו על שאר חומשים.למי שיש קשר עם בנו שליט''א
שידבר על ליבו להוציא את כל חידושי אביו הגאון שליט''א
מסודרים על כל החומשים יש לו חידושים נפלאים ומקוריים ומתוקים מדבש ונופת צופים
לא גרע מהרל''מ
אני לא מקבל טענה כזאת, לענ"ד פטומי מילי בעלמא, ממש לא תמנע טוב מבעליו, למה מחכים לזיבולא בתרייתא, חבל חבל חבלפעם ביקשתי זאת מבנו הרב דוד סופר מלוח עיתים לבינה, ואמר לי שהתחילו לסדר זאת, וכבר הוציאו ספרי תורת יעקב על ויקרא ובמדבר, אבל תורת אביו פוריה מאוד ב"ה, וא"א להשתלט על זה, ולכן עצרו ולא הדפיסו על שאר חומשים.
אדרבא תשכנעו.אני לא מקבל טענה כזאת, לענ"ד פטומי מילי בעלמא, ממש לא תמנע טוב מבעליו, למה מחכים לזיבולא בתרייתא, חבל חבל חבל
תורה הגאון מופלאה ומיוחדת במינה
גם הגר"מ מאזוז אמר באחד משיעוריו השבועיים שהרב סופר עבר בבקיאותו את הרב חיד"א.גם לפני כחצי שנה בערך בנו הג"ר דוד סופר היה הרב המקדים ומרן רבינו יצחק שליט"א שיבח אותו ללא גבולות, ואמר שמרן אביו זצ"ל אמר שהגאון האדיר רבי יעקב חיים סופר הוא הבקי הגדול ביותר שיש בימינו [ולזה נתכוון רבינו יצחק שכתב בהקדשה "גדול הבקיאים כיום"]. וזה מראה כמובן על ענוותנותו הגדולה של מרן שליט"א.
גם כיום הוא נוהג כך.אני יכול לציין שהוא בעל ענווה גדול בזמנו לפני כ15 שנה כמעט חזרתי מפגישה לשידוך זה היה בחודש אלול התפללתי ערבית באור הצפון ונסעתי הבייתה
לאחר התפילה ראיתי כמה אברכים מסתודדים סביב ת"ח אחד ומבקשים ברכות שאלתי מי אותו ת"ח ואמרו לי שזה הרב יעקב סופר נגשתי גם כן והצגתי את עצמי הרב בירך אותי בחמימות ובענווה גדולה ולבסוף אמר עכשיו אתה תאמר לי וכן למר הייתי ממש מןפתע שכזה צדיק מבקש ממני ברכה
כעת אחי אמר לי ששמע שהרב סופר עצמו הורה שלא להדר את ספריו יותר מדי. מעניין אם המקור לזה נכון.אדרבא תשכנעו.
גם אני ביקשתי ממנו, ולא רק על התורה, אלא על כל ספריו שיסודרו לפי נושאים, כי קשה לזכור איפה כתב בענין זה וזה וכו', השיב לי תחפש בתוכנת אוצר החכמה...
הידור לחודלהדר את ספריו יותר מדי
הייתי מוסיף, כאחד ששמע ממנו קצת שיעורים בלילי שבתות בשכונת בר אילן בירושלים [אני לומד באיזה ישיבה הסמוכה לשם], ועל דהא נאמר להתענג על ה'. לא רק במקצועת התורה, הוא גם בעל רגש גדול, בעל מוסר גדול. ובאמת כמו שכתב מרן שליט''א בהקדשתו 'את והב בסופה' לא בא חלילה מלהוריד בערכו - 'גדול הבקאים'. וזו דוגמא מוחשית שאנחנו צריכים להפנים כל חו''ר הפורום, שהשיח יהיה בצורה של 'את והב בסופה' ולעולם לא לתקוף איזה רב 'אישי' ח''ו, 'היזהר בגחלת'.
אולי כרפש לפני מנעליו-סתם שאלה, מהיכן מרן שליט"א יודע זאת אם לא ברוח הקודש?
הרי בספריו הרב סופר נמנע מלהזכיר את מרן זיע"א עד ספריו האחרונים ממש, ובע"פ ג"כ לא מזכירו, ומרן שליט"א לא נפגש עמו לשיחה בד"ת עשרות שנים, אז מנין לו זאת?
ועל כרחך שנאמר ברוח הקודש כפשוטו.
וברוך היודע!
מש''כ בשם הרב מאזוז לענד הם דברי תימה.גם הגר"מ מאזוז אמר באחד משיעוריו השבועיים שהרב סופר עבר בבקיאותו את הרב חיד"א.
גם כיום הוא נוהג כך.
ופעם אחת בשבת בדרכו לשיעור בבורוכוף שאלתיו היכן המקור לסיפור שהאר"י צחק באמצע דרשתו של האלשיך והשיב שראה את לבן וכו' וכנודע, והשיב על אתר: בספר מסעות ירושלים (על האדמו"ר ממונקאטש). תורה וגדולה.
ואפשר עוד לומר בזהאולי כרפש לפני מנעליו-
אנסה בדרך הרמז והסוד לפרש דבריו-
במה שכתב "את והב בסופה"
כבר אמרו בגמ' שזאת מחלוקת אב ובנו,
ואכן יצחק אבינו ע"ה קיים "את והב בסופה" אחרי "ויאהב יצחק את עשו" ועבר לאהוב את יעקב וברכו,
וגלגל חוזר בעולם ואולי אף באותם שורשים ממש (אין לנו את רבינו האר"י ז"ל שיודיענו)
שכעת אוהב רבינו יצחק (גבורה) את יעקב (תפארת) וברכו בהקדשה על ספרו.
מפליא הדבר, לא הייתי חושב לעולם שמלכות שכל הספירות כלולות בה- היא פחותה ממידת תפארת.שהלא יעקב אבינו בהתחלה היתה בבחינת המלכות שהיה שווה עם רחל עקרת הבית
וכשהגיע לא''י נתעלה למידת התפארת ולכן כתוב ויצב שם מזבח ויקרא לו אל אלוהי ישראל שאלוהי ישראל זה בחי המלכות ואל זה המשפיע שזה התפארת וכמבואר כל זה ברקאנטי סו ע''ג
מלכות היא ספירה התחתונה שכל הספירות יוצאות בהמפליא הדבר, לא הייתי חושב לעולם שמלכות שכל הספירות כלולות בה- היא פחותה ממידת תפארת.
אבל סומך על כבודו שמבין בקבלה לפי הנראה והביא זאת בשם הרקאנטי ז"ל "ואנכי לא ידעתי"
והנה ככה גם נראה לקוצר דעתי כלפי:מי לומד "שבט הלוי" של הרב וואזנר?
רק תלמידי חכמים לומדים!
אכן לפי דברי מרן זצ"ל- ניכר מדברי הגאון המופלא בעל @הלכה צרופה שהנו ת"ח...גאון הגאונים רבי יעקב חיים סופר שליט"א [בספריו רואים בכל תג וזוית את החריפות, הלמדנות, הבקיאות, הגאונות שמבצבצת בכל פינה...]
גם הגר"מ מאזוז אמר באחד מהשיעורים השבועיים, שהרב סופר עבר בבקיאותו את הרב חיד"א
מש''כ בשם הרב מאזוז, לענ"ד הם דברי תימה
אולי אדרבה, שלושת הנקודות הם מגרעת? מדוע?[וגם זה כתבו עם שלוש נקודות בסוף].
זוכרים מה אמר מרן זצ"ל?
והנה ככה גם נראה לקוצר דעתי כלפי:
אכן לפי דברי מרן זצ"ל- ניכר מדברי הגאון המופלא בעל @הלכה צרופה שהנו ת"ח...
ומקוה שיש לו עוד הרבה במה להשתבח ושלא עברתי ח"ו על דברי חז"ל במאי ד"אומרין מקצת שבחו של אדם בפניו וכולו שלא בפניו"
הרב יצחק לא כתב שר התורה.
שאכן אין זה אומר ולו במקצת.כולם צודקים. ופשוט שמה שפשוט אמר זה פשוט.
כוונתי הייתה שהכותרת שר התורה שליט"א לא ברור במי מדובר, ולכן אם מכנים את הרב יעקב חיים סופר כשר התורה, וזה נכון, בכול זאות עדיין לא ברור שמדובר בו. וחוץ מזה יש הרבה תוארים.
תראו מה כתבו לו גדולי ישראל בהסכמה לספריו הרבים לפני 30 שנה ויותר [תארים שלא מצינו בשום אדם]
ועוד כהנה וכו' וכו'"מגדולי הדור והיחס,
מהיושבים ראשונה בממלכת התורה וההוראה,
חריף ובקי נורא,
סיני בכל חדרי תורתנו הקדושה
ועוקר הרים בסברא ישרה עד לאחת,
קולע אל המטרה ולא יחטיא,
אשר עמלו הרב בתורה הוא שזיכהו להגיע לכל זאת וכמובטח לעמלים בה באמת "נפש עמל - עמלה לו"
ולפום עמלו הרב זיכוהו באותה מתנת שמיים ממעל,
לחדש חידושים רבים ואמתיים בכל מקצועות תורה"ק..."
לחץ כדי להרחיב...
מענין מה הגיח"ס שליט"א הגיב/יגיב ע"ז.לא אמר כן, רק אמר (נדפס בעלון 'בית נאמן' פרשת בהעלותך תשפ"ד - 413): שפעם אחת אמר לתלמידים לחפש איזה דבר, ובסוף הם מצאו ש"הרב יעקב חיים סופר שיהיה בריא (הוא בעל זכרון אדיר, אולי עבר את הרב חיד“א... מי יודע?!)", הוא כתב בזה. [וגם זה כתבו עם שלוש נקודות בסוף].
הצג קובץ מצורף 29334
מסתבר שיבטל הדברים ביטול גמור.מענין מה הגיח"ס שליט"א הגיב/יגיב ע"ז.