יוסף דהן
Well-known member
מועדים לשמחה לכבוד הרב
ישר כח על כל התשובות
א. האם יש מקום להחמיר לא לאכול ממתק באופן שבכל מקרה לא היה אוכל בסוכה כגון שהוא מנענע הילד שירדם בעגלה בבית,
דהיינו האם הרעיון של חומרא זו כל שניה אפי' של כוס מים כדאי לנצל לסוכה? או משהו אחר.ב
ב. אם נטל ידיו ורוצה לברך שהכל על מים לפטור משקים ואין לו סוכריה האם עדיף להימנע ולברך המוציא או שעדיף כן לברך שהכל על כוס המים. צדדי הספק כי הראשון לציון בתשובה באור השבת כתב שרשאי, ואני שואל מה עדיף? והאם יש חילוק בין אחד שרגיל לפטור כל פעם משקים ע''י ששותה שהכל קודם הסעודה ורק כעת שכח לברך שהכל קודם הנטילה?
ישר כח על כל התשובות
א. האם יש מקום להחמיר לא לאכול ממתק באופן שבכל מקרה לא היה אוכל בסוכה כגון שהוא מנענע הילד שירדם בעגלה בבית,
דהיינו האם הרעיון של חומרא זו כל שניה אפי' של כוס מים כדאי לנצל לסוכה? או משהו אחר.ב
ב. אם נטל ידיו ורוצה לברך שהכל על מים לפטור משקים ואין לו סוכריה האם עדיף להימנע ולברך המוציא או שעדיף כן לברך שהכל על כוס המים. צדדי הספק כי הראשון לציון בתשובה באור השבת כתב שרשאי, ואני שואל מה עדיף? והאם יש חילוק בין אחד שרגיל לפטור כל פעם משקים ע''י ששותה שהכל קודם הסעודה ורק כעת שכח לברך שהכל קודם הנטילה?