מתוך ה'מגדלות מרקחים':
ויהי ביום השלישי יום הולדת את פרעה (מ כ)
בטעם הדבר שהחלום היה ג' ימים קודם יום הולדת את פרעה, יש לומר לפי המבואר בעבודה זרה ח. דיום הלידה של מלכיהם הוא יום אידם, ובפרט בפרעה שעשה את עצמו אלוה ודאי יום הלידה שלו היה יום איד. וקי"ל בריש מסכת עבודה זרה, דשלשה ימים לפני אידיהם של עכו"ם אין מטיבין להם בשום דבר, משום שאם יטיב לו אזיל ומודה לעכו"ם. והרי האבות היו משמרים את כל התורה, אף דינים דרבנן. א"כ אילו היה בתוך ג' ימים ליום הולדת את פרעה, לא היה יכול יוסף לפתור חלומותם לטובה משום דדילמא אזיל ומודה, לכן היה החלום ג' ימים קודם. וזה אתי שפיר למ"ד בגמ' שם "הן בלא אידיהן", ולמ"ד "הן ואידיהן" י"ל ג"כ דבעוד שלשת ימים היינו ימים שלמים מלבד יום הפתרון. ושוב ראיתי בהקדמת הספר עבודת עבודה להגר"ש קלוגר זצ"ל, שכתב עד"ז קצת.
ויהי ביום השלישי יום הולדת את פרעה (מ כ)
בטעם הדבר שהחלום היה ג' ימים קודם יום הולדת את פרעה, יש לומר לפי המבואר בעבודה זרה ח. דיום הלידה של מלכיהם הוא יום אידם, ובפרט בפרעה שעשה את עצמו אלוה ודאי יום הלידה שלו היה יום איד. וקי"ל בריש מסכת עבודה זרה, דשלשה ימים לפני אידיהם של עכו"ם אין מטיבין להם בשום דבר, משום שאם יטיב לו אזיל ומודה לעכו"ם. והרי האבות היו משמרים את כל התורה, אף דינים דרבנן. א"כ אילו היה בתוך ג' ימים ליום הולדת את פרעה, לא היה יכול יוסף לפתור חלומותם לטובה משום דדילמא אזיל ומודה, לכן היה החלום ג' ימים קודם. וזה אתי שפיר למ"ד בגמ' שם "הן בלא אידיהן", ולמ"ד "הן ואידיהן" י"ל ג"כ דבעוד שלשת ימים היינו ימים שלמים מלבד יום הפתרון. ושוב ראיתי בהקדמת הספר עבודת עבודה להגר"ש קלוגר זצ"ל, שכתב עד"ז קצת.

