• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

היחס הראוי לשיטות השונות בהלכה חלק א - ישיבת בין הזמנים ביהמ"ד "איגוד אברכים" אלעד | הרב שמעון ללוש


השיעור נמסר בבית המדרש "איגוד אברכים-דברי שלום" אלעד
מפי ראש כולל חכמת שלמה הרב שמעון ללוש שליט"א
נמסר ביום שלישי, ב' דחול המועד פסח תשפ"ה

(תיאור ע"י בינה מלאכותית)
קטע שמע, עוסק בהבנה ויישום נכונים של ההלכה, במיוחד במצבים של מחלוקות ודעות שונות. הוא מדגיש את "גישתו של בן תורה", הלומד מתוך המקורות ולא משמועות או הבנות שטחיות. הדובר מנתח את הכלל ההלכתי של "אחרי רבים להטות" ומסביר את משמעותו, תוך התייחסות למחלוקות בין פוסקים שונים, כולל השאלה כיצד ניתן לסמוך על דעת יחיד בשעת הדחק.
אחר כך, ממשיך את הדיון על מחלוקות בהלכה, תוך הבאת דברי הגמרא על "אלו ואלו דברי אלוהים חיים". הוא מסביר כיצד ריבוי הדעות נובע משורשי התורה במידות העליונות, וכי הכרעת ההלכה כרבים קשורה להנהגת העולם. המקור מציג את עקרון "ירא שמיים יוצא ידי שניהם" במצבים של מחלוקת, לעומת פסקים רבים שלא הוזכר עקרון זה. לבסוף, מוסיף לדון בשאלה מתי ראוי להחמיר ומתי חומרה עלולה להיחשב ליוהרה, תוך הדגשת חשיבות לימוד הסוגיות לפני החמרה.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון