שלום רב,
בילקוט יוסף איסור והיתר (סימן פט סעיף פח) ובילקו"י פסח ב (סימן תנא עמוד שסה) כתב שכדי להכשיר התנור לענין 'תבשיל של אוכל' יש להמתין מעת לעת ולהסיק בחום הגבוה ביותר כשליש שעה. אבל 'במשקים כגון מרק וכיוצא' אין להתיר אלא א"כ היתה הקדרה מכוסה היטב.
השאלה מה ההגדרה של משקים לענין זה, והנפקא מינה כעת לענין עוגת גבינה הנפוצה בחג השבועות שהיא תערובת רכה ממש. ואם כי בילקו"י איסור והיתר שם התיר בזה 'עוגות הממולאים גבינה', שמא מיירי דווקא בעוגות ממולאים, ולא בעוגה הנ"ל שכולה בלילה רכה מאד.
תודה רבה
בילקוט יוסף איסור והיתר (סימן פט סעיף פח) ובילקו"י פסח ב (סימן תנא עמוד שסה) כתב שכדי להכשיר התנור לענין 'תבשיל של אוכל' יש להמתין מעת לעת ולהסיק בחום הגבוה ביותר כשליש שעה. אבל 'במשקים כגון מרק וכיוצא' אין להתיר אלא א"כ היתה הקדרה מכוסה היטב.
השאלה מה ההגדרה של משקים לענין זה, והנפקא מינה כעת לענין עוגת גבינה הנפוצה בחג השבועות שהיא תערובת רכה ממש. ואם כי בילקו"י איסור והיתר שם התיר בזה 'עוגות הממולאים גבינה', שמא מיירי דווקא בעוגות ממולאים, ולא בעוגה הנ"ל שכולה בלילה רכה מאד.
תודה רבה