• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הליכות יוסף

לביא

Well-known member
ספר שעכשיו יצא והחברותא שלי שמקורב לזה שכתבו הביא לי בדיוק.
מביא את כל פסיקות המשנ״ב בח״ג לצד מה שפסקו מרן הגר״ע והראשל״צ.
הליכות יוסף כריכה.jpgהליכות יוסף כריכה 1.jpg
מצ״ב מעט גם מהסכמת הראשל״צ.
 

קבצים מצורפים

  • הליכות יוסף הסכמה.pdf
    5.2 MB · צפיות: 106
וגם איך הרב יצחק כתב בהסכמה על התפארת? אחרת היה אומר לתקן?
מכאן תלמד שהסכמה לא אומר שהוא מסכים עם הכל, רק מעין ״נתינת אישור״ שהדברים נעשו בדרכה של תורה.
והכוונה היא כנראה (כי לא ראיתי/שמעתי אותו אומר זאת בעצמי) כי מביאים דעת מרן בראשונה ואז כותבים אבל הכה״ח והבא״ח וכו׳ פוסקים אחרת (דוגמה בעלמא), והמתבונן חושב שמרן הגר״ע היא דעה יחידאה. אני לא יודע זאת מדוגמאות בספר אבל כי אמר פעם כך בשיעור, ויכול להיות שעל מקרים כאלו הוא מדבר.
 
אחיי ורעיי מה זה משנה, הרי אנחנו רוצים לראות כל דעותיהם של מרן רבינו הגדול ובנו ממשיך דרכו לפי הסדר, שלא כדעת המשנה ברורה, כדי להבין יותר ויותר דברי חכמים שלא קבלנו הוראות המשנה ברורה... אלא הוראות מרן השלחן ערוך, ואף הגאון בעל המשנה ברורה היה עניו בתכלית ולא האמין שספרו יגיע אל הספרדים... כמו שכתב ר' חיים קניבסקי שליט"א.
 
מרן הראש"ל יש לו ביקורת על תפארת דיבר כמה פעמים שהם מכיעים כפי ראות עיניהם גם נגד מרן זיע"א
מנין לכבודו כן? אנכי לומד בתפארת והרבה פעמים מתכווץ ורע לי מכמה סיבות שלא מוצאות חן בעיני, ואין אני יודע אם יש עם מי לדבר
 
יש לי הערות כים הגדול, השאלה אם כאן זה המקום לפרוש את השמלה, ואם יש בזה תועלת
אחת הטענות שבולטות היא כי הם מזכירים דעות של חכמים שעם כל הכבוד אליהם פוסקים מסברא ומהבנתם בראשונים גרידא בתור דעה נפרדת, ואחר כך מזכירים גם את פסקו של מרן חכם עובדיה מ''כ, בעוד שבפסקו התייחס חכם עובדיה לכל אותם ראשונים שנזכרו בפוסק הקודם ובכל זאת פסק כדעתו, שקרוב הדבר שאילו אותו פוסק היה רואה את דברי חכם עובדיה בטוב טעם ודעת לא היה פוסק כן.
ודבר נוסף, שלא תמיד הם ירדו לעומק דעת מרן להלכה ולמעשה, ואנכי דן אותם לכף זכות, שהכותבים לא תמיד מונחים בענין ללמוד את כל דברי הרב לעומקם.
ומדגיש אני שזה ספר נפלא וחשוב ומועיל ולא באתי להמעיט מערכו חלילה
ובפרט שמורנו אור עיננו חכם יצחק נתן להם את הסכמותיו, ומי אנחנו שנערער על דעתו
 
ובפרט שמורנו אור עיננו חכם יצחק נתן להם את הסכמותיו, ומי אנחנו שנערער על דעתו
מרן זצ״ל הביא הסכמה למנוחת אהבה, ואין ספר חזו״ע אחד שלא הזכיר אותו והשיג עליו.
הסכמה לא אומר שכל מה שכתוב זה נכון להלכה, אלא שהדברים נכתבו בדרכה של תורה, כלומר, אפשר לסמוך על זה שהוא לומד בדרך הנכונה ולא בדרך משובשבת. כך נלע״ד.
 
משנ"ב תפארת זה התחלה יפה, אבל חסר שם הרבה וסתם מצטטים דברים שמובאים ברב עובדיה בשם ספרי האחרונים היותר קדומים וגם דברים שאינם בהכרח חולקים על המשנ"ב, לדידי הכי טוב שיש עד עכשיו זה משנ"ב עמודי הוראה יורד היטב לעומק דברי מרן זצ"ל [וגם מזכיר את שיטת הבא"ח כה"ח ואול"צ], רק חבל שעדיין לא יצא על שבת.
 
משנ"ב תפארת זה התחלה יפה, אבל חסר שם הרבה וסתם מצטטים דברים שמובאים ברב עובדיה בשם ספרי האחרונים היותר קדומים וגם דברים שאינם בהכרח חולקים על המשנ"ב, לדידי הכי טוב שיש עד עכשיו זה משנ"ב עמודי הוראה יורד היטב לעומק דברי מרן זצ"ל [וגם מזכיר את שיטת הבא"ח כה"ח ואול"צ], רק חבל שעדיין לא יצא על שבת.
היכן ניתן להשיג את המשנה ברורה הנ"ל ומי הוציאו?
 
היכן ניתן להשיג את המשנה ברורה הנ"ל ומי הוציאו?
בשער כתוב [הרב] ליאור בצלאל דהן.
ראה דוגמא[30 עמ' מתוך הספר]:
 
מכאן תלמד שהסכמה לא אומר שהוא מסכים עם הכל, רק מעין ״נתינת אישור״ שהדברים נעשו בדרכה של תורה.
והכוונה היא כנראה (כי לא ראיתי/שמעתי אותו אומר זאת בעצמי) כי מביאים דעת מרן בראשונה ואז כותבים אבל הכה״ח והבא״ח וכו׳ פוסקים אחרת (דוגמה בעלמא), והמתבונן חושב שמרן הגר״ע היא דעה יחידאה. אני לא יודע זאת מדוגמאות בספר אבל כי אמר פעם כך בשיעור, ויכול להיות שעל מקרים כאלו הוא מדבר.
וכמו שכתב מרן הראש"ל שליט"א בעצמו בספרו שלחן המערכת ערך הסכמה.
 
משנ"ב תפארת זה התחלה יפה, אבל חסר שם הרבה וסתם מצטטים דברים שמובאים ברב עובדיה בשם ספרי האחרונים היותר קדומים וגם דברים שאינם בהכרח חולקים על המשנ"ב, לדידי הכי טוב שיש עד עכשיו זה משנ"ב עמודי הוראה יורד היטב לעומק דברי מרן זצ"ל [וגם מזכיר את שיטת הבא"ח כה"ח ואול"צ], רק חבל שעדיין לא יצא על שבת.
מי הוציא את משנ"ב עמודי הוראה? לא שמעתי עליו בלתי כעת.
במשנ"ב תפארת יש הרבה חסרונות, וכגון שבכמה מקומות כותבים "בענין פלוני עי' יבי"א חלק ... סי' ...". ובזה פיספסו את עיקר המטרה, שהדברים יהיו ערוכים לעיני לומד המשנ"ב בלא שיטרח לקום ולפוח עוד ספרים.
 
חזור
חלק עליון