יש לי דוגמא קטנה שמכאן תסיק מסקנה: יש הלכה שאם נגע חמץ במצה, אפי' אם ברור באלף עדים שהחמץ נגע רק בחצי אחד של המצה הרי אז כל המצה נהפכת לחמץ גמור, וכבר תמהים המפרשים הרי סו''ס אם ישבור את המצה ויקח את החלק שלא נגע שם החמץ הרי זה מצה כשרה ומה טעם יש לפסול בזה. אך נתקבל בעולם ליישב, שהמצה מקבלת 'שם של חמץ', וא''כ השבירה אחרי כן לא מפקיעה את השם שיש בזה. אך האמת האמיתית למעיין בסוגיא זו, שהגדר 'התפשטות', דהיינו שבאמת החמץ אף אם הוא נגע רק בצד אחד הוא מתפשט על כל המצה, והנה בכה''ג הרי לכאו' המציאות אינה כזו, ומעולם לא שמענו שבדבר דומם שאינו חיי שייך בו התפשטות. ומכאן תסיק את אשר תסיק. ואם ברצונך להחכים עוד קימעא, עין בויקפדיה ערך 'חלות' שם כתבו לדון בנושא זה, אך לא בטוח שיש על מי לסמוך, ואין שם מקורות כלל.