• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תקרובת עבודה זרה בפאות, המציאות בהודו, תגובה לס' הכצעקתה של הרב יואל שילה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
ולצורך כך החליטו לתאר מציאות חדשה שכביכול נעשית בהודו

את המציאות בהודו יכול כל אחד לראות בעיניו, כיום, ללא צורך בשליחים ובעדים, בעשרות סרטי וידאו שיש מאותו הטמפל ההודי. ושם רואים בחוש שהבירור שנעשה בתשס"ד הוא טעות גמורה, במזיד או בשוגג. וקל וחומר בתשע"ח.

מצ"ב משל נפלא המתאר במדוייק את הבירור שנעשה בתשס"ד.
 

קבצים מצורפים

  • קרבנות היהודים - משל ונמשל.pdf
    580.3 KB · צפיות: 6
לכן כמה רבנים ות"ח פנו למערכת הישכם אוהבים בבקשה שישבו על המדוכה
ואכן כמה ת"ח חברי מכון "הישכם אוהבים" ישבו על המדוכה חודשים רבים, וסיימו בכתיבת בירור המציאות, אלא
שהרבנים לחצו להוציא תגובה זו בהקדם

אי אפשר שלא לכתוב כמה מילים אודות כל הדמיונות, על "מכון" ועל "חברי המערכת" שאדם אחד מציג עצמו כמכון, ומתאר כביכול הרבנים לחצו עליו להוציא תגובה, וביקשו ממנו לשבת על המדוכה... כאשר הכותב הוא אדם אחד ויחיד, שמשתמש בחלק ההלכתי גם בחומר שכתבו אחרים (כגון "פאת קדמה" שאף הוא ידיו רב לו בהשמצת רבנים).

ובנוסף לזה גם מזלזל במתכוון בספר "הכצעקתה" המכיל מאות עמודים, או בספר "ותשקט הארץ", וכיו"ב ומכנהו בכל הזדמנות "חוברת" או "קונטרס". ממש עלמא דשקרא.
3.jpg

הישכם אוהבים.jpg
 
מאחר ובעלי הכצעקתה הבינו שיתכן ויפורסם תגובה נגדם, הם הקדימו בהוצאת לעז על חברי מכון הישכם כאילו הם זייפנים וכו' וכתבו מאמר מיוחד על זיופי האוסרים, וכל זה על מנת להמאיסם בעיני הציבור

לא מיניה ולא מקצתיה. הם מצאו זיופים למכביר, ולא "אצל האוסרים" אלא אצל מחבר הישכם אוהבים (שבעצמו התיימר למצוא זיופים אצל אחרים, כגון קונטרס שקה"ח שכתב, ועוד), וכי יעלה על הדעת שלא יפרסמו זיופים אלה לציבור, להודיעם ולהזהירם?

היעלה על הדעת שלא יביאו בפני גדולי הדור את העובדות כהוויתם, שיש מאן דהו שיש לו אינטרס לזייף ולסלף מחמת מטרתו לאסור את הפאות בכל מחיר?

וכבר התבטאו גדולי הדור לא פעם ולא פעמיים, שהתרגלו לזיופים ולשקרים שמתגלים בספרי הצניעות בימינו, אבל בנוגע לשיער ההודי - אחד מדייני בני ברק התבטא שמעולם לא ראה כזה דבר.

מצ"ב דוגמא קטנה מתוך הספר "הישכם אוהבים".

מדובר על אירוע "חנוכת הבית", כאשר נחנך האולם בו מגלחים את ראשיהם של ההינדים לפני הכניסה לאליל כאקט של "היטהרות" או הכנעה לפניו, ואז באו ראשי המקום לביקור אצל המגלחים, והם קיבלו את פניהם לשלום.

מחבר "הישכם אוהבים" המציא בלי להתבלבל כלל, שמדובר בתפילה שהתפללו הכמרים והספרים... וגם המציא בין רגע את תוכן התפילה!


אחד הזיופים המצחיקים ביותר.jpg
 
לצערינו הרב כל הרצון להתיר נובע מכך שלא רוצים להודות באמת הפשוטה שפאה זה פריצות

לצערנו הרב אתה מסרב להכיר בעובדה שיש כאן מחלוקת בין גדולי ישראל, האוסרים והמתירים, ואילו המתירים סוברים שאין כלל פריצות בפאה נכרית, היות ומדובר בשיער, שהוא דבר נדוש מאוד (כל הנשים החילוניות הולכות כך, וכל הרווקות, ורוב החרדיות הצעירות הנשואות הולכות בפאות).

ושיער שהוא רגיל בגילוי אינו מעורר הרהור, כאשר כתבו כל הראשונים בברכות כ"ד (כעשרה ראשונים!) ומחמת זה התירוהו לק"ש וכתבו שאין בזה הרהור כלל היות ורגילים בו.

גם הניסוח שלך "עבירה גוררת עבירה" הוא ניסוח מאוד מבזה כלפי גדולי הרבנים המתירים, למעלה ממאה ושלושים פוסקים. וגם הגר"ע יוסף התחשב בדעתם, ומחמת זה התיר לאלמנה וגרושה ללכת בפאה, ולא סבר שיש בזה פריצות כלשהי (אפילו שהתרגלה עד כה ללכת במטפחת). וכן התיר לנשואות בכמה מקרים, ולא חש לפריצות.

עכ"פ כדאי להשאיר את הנושא הזה מחוץ לדיון הזה, ולהתמקד בתקרובת ע"ז.
 
חשוב לדעת שאת כל החלק ההלכתי זה לא של שילה, הוא לא באמת מבין בזה, הוא אסף מאמרים מכמה חברים שלו ועשה מהם סלט, והם יודעים היטב כמה דבריהם דחויים ולכן לא מוכנים לפרסם את המאמרים ולחתום את שמם עליהם, ורק שילה ראה בזה כבוד לחתום שמו על זה, ולקח כל הקרדיט לעצמו, ואכן הסילופים שם ראויים לו ומתאימים לו כפי שעשה במאמר שכתב על המציאות מהודו

אתה משמיץ את הרה"ג הרב יואל שילה שליט"א בהשמצות חסרות בסיס, ללא שמץ של בושה. וראוי למחות על כבוד התורה של הגאון הנ"ל, שכתב הרבה חיבורים נפלאים, וידיו רב לו בכל מקצועות התורה, בסוגיות הכי חמורות כמו קידוש החודש, שיעורי המצוות, גילוח במכונה ועוד.

הרב הנ"ל בתחילת עיונו מקופיא בסוגית השיער ההודי נטה בכלל לאיסור, וכך גם כתב לכל חבריו, ולאשתו קנה פאה בהכשר מיוחד אף שעלה לו הון תועפות, זאת כדי להימנע מחשש ע"ז.

ולאחר שנכנס לסוגיא, טחן הדק היטב את כל לשונות הראשונים וסיכם את כולם, ורק לאחר שהנושא היה ברור לו, ניגש לתשובות האחרונים וסיכם גם אותם, ואפשר לומר שנהירין לו שבילי הסוגיא יותר מכל אחד אחר בדורנו.

את הספר "הכצעקתה" הוא כתב עם עוד מנין ת"ח מופלגים וציין זאת בראשית ספרו ללא לקיחת שום קרדיט, רק שמסיבות מובנות הם לא הסכימו לחתום את שמם, ונאלץ הוא לבדו לחתום את שמו, כאחד ממחברי הספר.

ומה שכתבת זה נכון מאוד לגבי מחבר "הישכם אוהבים" והחלק ההלכתי המובא בספר.
 
האמת שאני ממש מתפלא על הרב עורך האוצר איך הסכים לפרסם מאמר כזה של הכשלת הרבים וסילוף התורה והוצאת שם רע על שלוחי בית דין כשרים ביניהם אב בית דין חשוב הרב דונר שליט"א, וזלזול בגדולי ישראל כאילו טעו בהוראתם

אין שום הוצאת שם רע על הרב דונר, כאשר מנתחים את עדותו ודנים בה, האם המציאות היא כן באמת. בפרט כיום, כאשר יש תמונות וסירטונים מהמקום. ובוודאי שלא זלזול בהגריש"א אלישיב שקיבל את עדותו, כאשר הגרי"ש הדגיש בתשובתו שכל האיסור הוא רק ע"פ עדותו, וגם אמר בע"פ להגר"פ כהן שאדרבה אם יברר המציאות אחרת, הרשות בידו לפסוק להתיר. ועוד רצה להקים בי"ד שישמעו את הרב דונר ומאידך גיסא את האחרים שמפריכים את דבריו, ולא אסתייעא מילתא כי הרב דונר לא רצה להעיד בפניהם. וגם כאשר העיד בפני הגרי"ש אלישיב, נחסמה הגישה באותה שעה לכל תלמידיו האחרים, ביניהם הגר"ד מורגנשטרן שהוא בקי בנושא מאוד והיה יכול בקלות להפריך את עדותו של הרב דונר.

גם אין שום הוצאת שם רע בכך שמוכיחים שהרב דונר הגיע במטרה לאסור את כל הפאות, כאשר הוא בעצמו הצהיר על כך בריש גלי, ובאסיפת הרבנים בארה"ב קרא להם לאסור את הפאות מחמת צניעות, ובתמליל פגישתו עם הגרי"ש אלישיב רואים שאינו רק מעיד אלא פוסק ממש שלדעתו זה תקרובת ע"ז, ומנסה לשכנעו שוב ושוב.
 
ואיך אפשר לקרוא פרשת זכור ולבקש למחות את זכר עמלק שכל כוחו של עמלק זה בהטלת ספיקות באיסורי תורה, ותוך כדי לפרסם מאמר מעוות שכזה ששם לו למטרה לקעקע את קדושתן של ישראל ולהטיל ספק באיסור החמור של תקרובת ע"ז ולהחטיאם בטומאה הנוראה הזו שאין לה ביטול, וכשם שלא עבדו ישראל לע"ז אלא להתיר להם עריות, גם כאן לא התירו חברי הכצעקתה את התקרובת אלא להתיר להם את הפריצות (ולכן כתבו בעבר את ותשקוט הארץ ואת חן וכבוד להתיר את הפא"נ גם מצד צניעות)

לא יאומן כיצד בפורום תורני יושב אדם המכנה עצמו חרדי, ומשתלח בגדולי ישראל המובהקים שכתבו תשובות הלכתיות להתיר את השיער ההודי, ומכנה אותם עמלק, וטוען שלא התירו השיער אלא להתיר להם עריות. מחריד!

ואגב, אני מכיר את כותבי הכצעקתה, בניגוד לכותב ש"מתיימר" להכיר. חלק ניכר מהם אינם משתייכים לציבור חובשי הפאות, ולא היתה להם מטרה אלא לברר האמת ולהציג בפני הציבור את האמת. ומחבר "חן וכבוד" אינו מכותבי התוכן בספר "הכצעקתה".

ובניגוד למחבר "הישכם אוהבים" שכל עיסוקו הוא רק בבגדי נשים, שוק וירך ושיער, מחבר "הכצעקתה" כתב ספרים בכל מקצועות התורה (וכנ"ל):

ספר "שתילי זיתים" - בנוגע למדידת שיעורי המצוות,
ספר "ראשית דגנך" - הלכות תרו"מ חלה ערלה כלאים ושיעורי המצוות,
ספר "היא חכמתכם" - האסטרונומיה בהלכה,
ספר "היקף השבת" - הלכות עירובין, מקוואות, וקיצור הלכות תרו"מ חלה ערלה כלאים,
ספר "אור ההלכה" - קיצור הלכות תרו"מ חלה ערלה כלאים עירובין ומקוואות,
ספר "ותשקֹט הארץ" - מנהג חבישת הפאה הצנועה,
ספר "ממלכת כהנים" - איסור השימוש בכהן,
ספר "אל יוציא" - תחומין,
ספר "מקוה טהרה" - הלכות מקואות,
ספר "שימוש חכמים" - תשובות מעשיות בהלכות מקואות,
ספר "ממזרח שמש" - זמן הנץ החמה,
ספר "כעין תער" - השימוש במכונת גילוח,
ספר "כל השביעין" - הלכות שביעית... מדהים!
 
בקישור כאן יש הרבה חומר ובעיקר הסרטונים (שמם מתחיל ב'תגלית') שמראים בעליל שיש בזה עבודה זרה ממש

זה שטויות והבלים. לא רואים כלום "בעליל". כבודו מוזמן לתאר לי מה הוא רואה ומה הוא מסיק מזה...

אני מצרף קובץ תמונות, שם ניתן לראות דברים רבים, כגון:

א. המסתפרים והספרים צוחקים ביניהם, ללא שום אווירת "קדושה".
ב. חלק מהספרים לוקחים טיפ (כסף מהמתגלח) בניגוד לחוק שם.
ג. אין כמעט תמונות על הקירות, למעט קיר אחד או שניים שבו מופיעות תמונות נוי.
ד. לפי צפיפות האנשים ניתן לקבוע בנקל שביום רגיל נכנסים לשם כמה מאות, לכל היותר. לא אלפים, ולא עשרות אלפים (הקומה השניה והשלישית בדרך כלל ריקות, ומאוכלסות רק בימי ה"חגים" כאשר יש עומס).
ה. המקום שומם לחלוטין בתקופת הקורונה (חודשים רבים... עד עכשיו, זה מתנהל לפי כללי הריחוק והתפוסה דלה מאוד מאוד). בכל התקופה הזאת, שממשיכה עד עכשיו, לא הורגש מחסור בשיער בארץ או בעולם, כאשר הטמפל אינו מייצר שיער. גם מחירי הפאות לא עלו עקב כך. נכתב על כך גם בתקשורת ההודית.

עכשיו אפשר להבין עד כמה שיקר ב"הישכם אוהבים" ש98 אחוז מהשיער בעולם מגיע מהטמפל ההודי (וכך גם פרסם בפשקווילים, מודעות ענק ברחובות).הזיות הישכם אוהבים.jpg
 

קבצים מצורפים

  • תמונות הודו.pdf
    6.4 MB · צפיות: 8
אכן הוידאו הזה בסיס להבנת המציאות בהודו.

אכן, יש לציין שה"עד" הזה נשלח בפעם השניה בקיץ תשע"ח, והעיד ביום ר"ח בתמוז תשע"ח. אבל כבר ביום כ"ו באייר כתב אחד מהאוסרים בפורום "אוצר החכמה", 'קצת סבלנות חבוב, המכה הגדולה קרובה מאוד, תתכונן'.... זאת אומרת שעדותו היתה ידועה מראש.

אגב עדותו המופרכת, יש להעיר על השינויים בגרסאות, בין עדותו הראשונית והכתובה, לבין עדותו בתשס"ד בפני הגרנ"ק, לבין עדותו בתשע"ח בפני הגר"מ שטרנבוך... (וכידוע שאין אדם נתפס אלא בשינוי גרסאות). אפשר לראות את ה"שידרוג" בעדותו לפי הצורך.

"הקרבת השיער"

בדו"ח כתב שחלק מן האנשים התבטאו ש"מוותרים" על השיער, וחלקם אמרו שבאים להגיש לאל את מנחת השיער, והכמרים מספרים להם שזה מזכה אותם בברכת האלים - אך המלומדים אמרו לו שהשיער איננו קרבן לאליל, אלא מתגלחים בתור ביטול העצמיות, השפלה, והסרת המכשול המונע מהנפש לעלות, ובסיכום הגדיר את התגלחת כ'הקרבה וביטול עצמיות'.

אצל הגרנ"ק העיד שהם מתבטאים בלשון 'אופערינג וסאקריפייס' - שהם מינוחים המעידים על הקרבה ולא על מחווה - אך התגלחת היא נתינה תוך הכנעה, וההתבטלות כלפי הפסל היא בנכונות לוותר על השיער.

בתשע"ח כולם ענו שמביאים את השיער כי האליל אוהב שיער, כפי שהאלילה גילחה את שערה ונתנה לאליל כמנחה ופולחן, וטעם ההכנעה כלל לא מוזכר בעדותו...

תפילות

בדו"ח כתב שלא נאמרת שום תפילות לפני תוך כדי ולאחר הגזיזה [כמו שאכן רואים בוידאו] וגם הוא ואשתו לא ראו שום תפילות.

בעדותו העיד ש-80% אומרים או חושבים את שם האליל [רוח הקודש - ויאמר המן בלבו].

ובתשע"ח כבר כולם ממלמלים או חושבים את שם האליל ברגע שיורדים לפני הספר...

תמונות על הקירות

בדו"ח כתב אמר שלא היו תמונות ופסלים באולמות התגלחת זולת ממה שנמצא בחדרון באמצעו של אחד מהקירות, אבל האנשים לאחר התגלחת אינם קדים או מתפללים לפני הדמויות הללו אבל מיעוט קטן נכנסים לשם.

בעדות אמר שיש אנשים מתפללים בחדרון, ומיעוט מקטירים שם.

ובתשע"ח אמר שהיו פסלים וצלמים על הקירות...

"קדושה"

בדו"ח כתב שכולם אמרו שמבנה גזיזת השיער איננו 'מקדש' אך יש בו קדושה מחמת המטרה שלו, ולכן משילים הנעלים לפני הכניסה אליו, אבל מ"מ לא ראה שם התרגשות מסויימת [למעשה בהודו משילים נעליים גם לפני כניסה למשרדים]

בעדות אמר שכן יש שם התרגשות מסויימת.

בתשע"ח המסקנה נתמכה במה שקדים בכניסה, ולא מצלמים, ובעת התגלחת משפילים ראש [לא ברור איך אפשר להתגלח אחרת], וב'הישכם' כבר מציינים כריעת ברך והשתחויה מלאה לפסל...


"הקרבה"

בדו"ח כתב שהשיער אינו נלקח אל המקדש הראשי, אך נאמר לו שאחדים מן האנשים לוקחים חלק קטן של מה שנגזר אל המקדש הראשי ושמים אותו בהונדי בתור 'קרבן סמלי'.

בעדות אמר שמעט מאד מהמתגלחים מכניסים קווצת שיער קטנה להונדי הנמצא בתוך בית הע״ז מול הע״ז עצמה - כדי להרגיש יותר קרוב לאליל.

בראיון שנערך עמו בתשפ"א אמר שראה בתשס"ד טקס הקרבת שיער ע"י כמרים בכירים על ה'אש-תמיד', ושאמר זאת לרבנים בתשס"ד...

ה"הונדי"

בדו"ח אין שום התייחסות לכלי ההונדי של השיער, והגזיזה לא קשורה לעבודה שאותה מבצעים רק אח"כ.

בעדותו בבי"ד אמר שהגזיזה עדיין לא פעלה את הישועה, ורק ההנחה בהונדי פעלה את הישועה, אבל עכ"ז לדעתו יש חשיבות בעצם הגזיזה מכיון שאומרים שֵם ע"ז בשעת מעשה.

בתשע"ח כולם אמרו שרגע הגילוח הוא זמן נתינת הקרבן, ומה שנעשה אח"כ עם השיער לא מעלה או מוריד, ולא הזכיר כלל מענין ההונדי של השיער... [זה מתאים למה שטענו בספרי ההלכה של האוסרים בתקופה זו]

דרגתם של הספרים

בדו"ח - הספרים היו עובדי מדינה.

בעדות, היו חייבים להיות דוקא משלהם, אך לא כהני דת אפילו ממדרגה נמוכה.

ובתשע"ח הם היו במעמד מקודש כשליחי האליל לגלח ולהקריב את פולחן האליל...
 
אכן הוידאו הזה בסיס להבנת המציאות בהודו.

אכן, באסיפת הרבנים שם נכחו כמה רבני שכונות בירושלים, ונוכח שם גם הגאון רבי יצחק מרדכי רובין שליט"א, רבה של קהילת בני תורה בהר נוף, וחבר ביה"ד של הגרנ"ק, ומח"ס "ארחות שבת". והרב רובין שאל שאלות נוקבות, ולא קיבל תשובות מספקות לשאלותיו. ובין היתר שאל את העד, האם יודע מה טעם מורידים לילדים את השערות בל"ג בעומר במירון ('חלאקה') ולא ידע להשיב. ואמר לו, אם אינך יודע טעם למנהג שנהוג בישראל מזה שנים רבות, ומסתבר שעוד אלפי יהודים נוהגים כך ואינם יודעים, למרות שטעמי המנהג הם פשוטים וכתובים בספרי האחרונים, מנין לך שכל ההודים המתגלחים בטמפל יודעים מדוע הם עושים זאת.

והעד נלחץ אל הקיר והשיב, שבמירון אפשר לשאול להרבנים ויסבירו טעם הדבר, וכך גם (להבדיל) הוא שאל את הכמרים שם, וענו לו טעם הדבר שהאליל צריך את השערות מפני שהוא קירח. או שלווה וצריך להחזיר חובותיו. ולדבריו נמצא שאין טעם להתייחס לדברי המון העם, שמסתמא רובם ככולם אינם יודעים טעם התגלחת, וזה סותר לגמרי את כל עדותו של הרב דונר בפני הגרי"ש אלישיב, שהרי שיטתו היתה שלא מתייחסים לדברי הכמרים אלא להמון העם שהמה המתגלחים בעצמם. ועוד, שכל הכמרים שנחקרו ע"י הרבנים אמרו אחרת, ואפי' הרב דונר עצמו העיד שהכמרים מסבירים את טעם התגלחת כוויתור והקרבת היופי, ולא כקרבן, אלא שלא רצה להסתמך על עדותם כי הם "אפיקורסים", ונמצאו דברי העד האחרון סותרים לכל העדויות האחרות.

ובנוסף, הביא השליח וידאו ובו רואים איך ששאל נשים מדוע מגלחות השערות, וענו לו שהן "sacrifice" את השיער, בתרגום מהינדית לאנגלית. וזוהי הטעות הנ"ל שטעה הרב דונר, שפירש מילה זו כ'קרבן', שהם מקריבים השערות, וכוונתם היתה שהשערות הם נדבה לאליל, או הקרבה אישית תוך וויתור על היופי וכו'. ומחמת כל זה, אמר הגר"י רובין לאחר האסיפה: "אף לאחר שמיעת העדות אין כל חדש ממה שידענו/לא ידענו קודם".

וממה נפשך אין בדברי העד ממש. כי אם תאמר שעצם ההתגלחות היא הקרבה אישית, וויתור על היופי, ממילא אין כאן קרבן ואין כאן תקרובת.

ואם תאמר שהאליל זקוק לשיער כיוון שע"פ התיאוריה שלהם הוא אוהב שיער, או לווה שיער וצריך להחזיר, ממילא יש כאן רק פעולה של נדבה, ואין בזה כלום, כי אין הקדש לע"ז. ומה שאדם מגלח השיער הוא רק פעולה נצרכת על מנת שיוכל לנדב את השיער, כי לא יכול לנדב אותו בעודו מחובר, ואין זה דומה לשחיטה או שבירת מקל וכו'.

ואם תאמר שיש כאן תקרובת לאליל בדרך דמיונית, הרי לא מצינו תקרובת ע"ז באופן כזה, שמגיע אל האליל בדרך דמיונית, אלא רק תקרובת המניחים לפניו. ומכל מקום עצם התגלחת היא רק היכי תימצי על מנת להביא את השיער לאליל, ומשם מיד נלקחות השערות למכירה.
 
אתה מנסה להכפיש בעקיפין את השליח אמיר דרומי בלי שבאמת יש לך טענה מציאותית מוכחת? סתם הוצאת שם רע לפי "הבחנה" מעוותת ומגמתית? ולצערך אפילו גרשון וועסט שיבח בפה מלא את השליחות שאמיר דרומי עשה.
כל בר דעת רואה כמה דייק בדבריו וכמה צדקו דבריו, ומי שקורה את וילאו למצוא הפתח כבר מבין היטב איך צריך להתייחס להבחנה הנ"ל שלך ושל ידידיך ... וד"ל.

הוא רק ניסה להעיר משהו על אופן גביית העדות ע"י דרומי, וכבר התנפלת עליו ועל "ידידיו"... הוצאת שם רע, הבחנה מעוותת ומגמתית... (שזה בערך מה שעשית כאן בפורום עד עכשיו).

ולגופו של ענין, אכן ניכר מתוך ההקלטות והסרטונים של דרומי שהוא שאל שאלות ישירות ולא עמומות, דהיינו שהניח הנחה מסוימת ושאל אותם האם אמת שכן הוא, וההודיים רק ענו כן על השאלות, כלומר שהם הסכימו עם ההנחה שהניח בשאלתו, וכבר העיד ר' צבי ווייסמאן שההודיים בטבעם יסכימו למה שהם חושבים שהשואל רוצה לשמוע, וצריך חכמה איך לחקור אותם באופן מעורפל כדי להגיע לאמת, כפי שנוכחים בשמיעת ההקלטות איך הוא 'מוליך את התשובה הרצויה' [אמיר השיב שאיננו מסכים שההודים משקרים, אלא שאם אם רואים אדם שנראה זר הם משנים מהאמת ולא נפתחים אליו, ולכן היה לבוש כמותם].

ובאמת אך למותר להתייחס לשיחות של ההודיים ש"הישכם" מצטט, כי הם כבר מומחים לשאול שאלות באופן כזה אשר התשובות יתקבלו כשביעת רצונם, ולדוגמא כאשר ר' אמיר דרומי הלך ושאל כמה מהם "האם אתם נותנים השערות במתנה לאליל?" וענו "כן", הרי האוסרים כבר קובעים לפי"ז ש"כולם אמרו פה אחד שהם נותנים שערותיהם לאליל", ולא השכילו להבין שזה דרכם של האנשים חסרי דעת הללו לענות "הן" על כמעט כל שאלה...

ולהלן דוגמא אחת, עד כמה מתואם אמיר דרומי עם "הישכם" וגונדא דיליה שהם שלחו אותו פעם שניה בתשע"ח, ולפ"ז גם "המסקנות ההלכתיות" של 'הישכם'.

ר' אמיר דרומי העיד בתשס"ד שהם מייחסים כוחות להונדי שבו מניחים את השער, וכבר נתבררה טעותו הגדולה בזה, והוא דמובא באתר האינטרנט הרשמי של הטעמפל בענין ההונדי כדלהלן:
After having the darshan of the Lord, the devotees deposit their offerings to the Lord in this Hundi. The temple complex was modified many times for creating easy passage to the devotees. But the hundi was never shifted from this place as it is believed that "Sr. Chak. Yan." (the holy instrument which invokes all riches) lies underneath the main hundi.

[תרגום: לאחר ה'דארשאן' לאליל (קבלת פניו), המאמינים מפקידים את האופרינג שלהם לאדון בהונדי הזה. מתחם המקדש תוקן פעמים רבות כדי ליצור מעבר נוח למאמינים. אבל ההונדי מעולם לא הוזז ממקום זה מאחר ומאמינים ש... נח מתחת ההונדי הראשי].

ונמצא שאכן כלפי ההונדי שאצל הטעמפל הם מייחסים כוחות רוחניים, ומעולם לא הזיזו אותו ממקומו מחמת אמונתם שאיזה כח אלילי שוכן שם [ועיין להלן (הערה ע״ג) דעכ"ז הם כותבים שאין נתינת החפצים בהונדי חשובים כקרבן שהאליל מקבל], אבל אצל ההונדי של השערות לא שייך זה כלל, והוא כלי בית קיבול למען הסדר והנקיון בעלמא, ואף אחד מהמתגלחים לא מהדרים לתת השערות בעצמם אל ההונדי אלא מנקי המקום הם נותנים השערות לשם, וכן בשיחות עם עובדי הטעמפל הם אומרים במפורש שההונדי אינו אלא מקום איכסון בעלמא [ור' אמיר דרומי טעה וחשב שכל 'הונדי' פירושו 'קופסא מקודשת', אבל באמת 'הונדי' אין פירושו בלשונם רק 'קופסא' בעלמא].

אבל בשנת תשע"ח חזר דרומי להודו עוד הפעם בשליחות האוסרים, ובחזרתו פתאום שינה דרומי את טעמו לגמרי, והוא חוזר ושונה הרבה פעמים שכולם אמרו לו 'שרגע התגלחת הוא הרגע של חלות הקרבן', וברגע שאח"כ שוב אין נפק"מ כלל מה נעשה עם השער. וצ"ע להיכן נעלמה ההונדי המקודשת...

ובהתאם לכך...

"הישכם" הודפס במהדורה ראשונה בחורף תשע"ח (הופץ לציבור במייל), ושם כתב המחבר (עמוד קצ"ו-ז') שההונדי הוא כלי ההגשה לאליל ושעת חלות ההקרבה היא בנתינה להונדי, ואמנם באותה חוברת עצמה (עמוד כ"א) כתבו שקבלו מייל מהנהלת הטעמפל שרוב האנשים אינם יודעים שצריך להניח השערות בהונדי, אבל הכלל הוא שהשארת השערות באולמות הגילוח נחשבת שניתנו ישירות לאליל ע"כ, הרי לפנינו סתירה של ממש. ואמנם (בעמוד רט"ו) התקשה מאד לתרץ דלפי"ז הרי עיקר ההקרבה נעשית בשעת ההנחה בהונדי ואז ליכא שום שבירה, ואנן קיי"ל דלא סגי בכך דההכנה היתה באופן של שבירה אלא עצם העבודה צ"ל באופן של שבירה.

אבל במהדורה שניה שהודפסה לציבור באלול תשע"ח, שינה המחבר את טעמו לגמרי (היה זה לאחר שליחות דרומי...) ובעמוד כ' כתב שחלות הקרבן הוא 'ברגע הגזיזה', וענין ההונדי אינו אלא קפידא בעלמא שמקפידין שכל הקרבנות ינתנו לשם, ובעמ' כ"ה הוסיף לבדות מלבו גדר הדברים "דהם מוסיפים כבוד לתקרובת בנתינתה לכלי ההונדי"... (כבר דובר הרבה על דמיונו הפורה של המחבר) ולפ"ז ניסה לומר שאכן עצם הגזיזה היא העבודה שכן אז הוא 'הרגע של הנתינה'.

וכך כתב שם (עמוד ק"ט) להפריך אלו הטוענים שהגזיזה היא רק הכנה לשלב של הנתינה, וז"ל בעמוד כ': כאשר מעיינים בהלכה - הדברים מפליאים, לכאורה היינו חושבים שהתקרובת נמסרת לאליל מעצם היותה בהונדי, ככה כל אחד שמסתכל מהצד היה חושב, אבל ההודים כאמור אומרים אחרת, הטענה שלהם לכאורה נשמעת מוזרה – השיער "ברגע שזה מתנתק מהראש הם כבר נתנו את זה לאליל", ולמה זה כ"כ מפליא, כי כאשר מעיינים בהגדרות ההלכה לתקרובת ע"ז רואים שכך בדיוק זה מתרחש, כאשר שיער מגולח לע"ז הגילוח הוא כעין זביחה, כשבירת מקל וכבצירת ענבים, והוא נאסר באותו רגע של התגלחת, ומכאן והלאה כיון שנעשית בו עבודה, אין יותר שום צורך במסירה נוספת לאליל, עכ"ל.

ממש פלאי פלאים, ההודים "באופן מוזר ביותר" מכוונים במעשה התגלחת בדיוק למה שנצרך לאסור השערות, והדברים מפליאים - איך זה כ"כ מתאים להלכה, שבדיוק ברגע התגלחת אז רגע ההקרבה, ודי למבין...
 
אמנם אם היית אומר שקשה לך לקרוא את הכצעקתה, הייתי מבין אותך לגמרי, כי כולו סתירות וערבוב מושגים והכבדת המציאות המצריכה הרבה השקעה בהתאוששות המוחין ובתירוץ כל הכזבים והטענות המגוחכות והסתירות ששורצות שם, דבר המעייף ומבלבל כל בר דעת וזה חוץ מכך שהכצעקתה מטמא כל יהודי שיש לו קצת רגש קדושה בנשמה (וכבר המליצו על זה את הפסוק ואתה עייף וייגע ולא ירא אלוהים...) כידוע לכל הת"ח שהציצו ונפגעו מהחוברת הנ"ל.

אתה באמת חושב שעם כל תשפוכת הביבין הזאת תשכנע מישהו לא לקרוא את "הכצעקתה"?

ואם כבר הפעלת את דמיונך העשיר, למה לא סיפרת על כל אותם ת"ח המאושפזים בבתי חולים לחולי נפש, עקב קריאת ה"חוברת"?
 
@ספרדי טהור
חבל שעוד פעם מעלה נושא זה עם הדעות זרות.

בבקשה נושא זה לא מתאים לחברי הפורום הנוכחי שדעתם דעת תורה ידועה בנושא
אני ב"ה הולך לפי פסקי מרן זצ"ל ושיבלד"א הרשל"צ שליט"א.
ואינני מבין דבריך נפתח אשכול שבא כתגובה לספר הכצעקתה האם אסור להשיב על הדברים?
אני באופן אישי אשתי הולכת עם כיסוי ראש כמנהג וע"פ פסקי מרן אך בלי כל קשר נוטה להסכים בעניין הע"ז עם דברי הרב שילה.
למה שלא יתפתח דיון על זה?
אני מסכים ששיכל להיות שיהיו דברים שלא ראויים דבר שיכול לקרות בעקבות דיון כזה וצריך יותר השגחה שאולי אין למנהלים זמן אבל כל מטרת הפורום זה דיון, אי אפשר להביא רק צד אחד במידה ולא רוצים דיון אפשר למחוק האשכול ואז לא יהיה על מה להגיב.
אתה לא מסכים הרב @ירושלמי של מרן יצ"ו?
 
בעניין הציטוטים הארוכים, גם אני חושב שלא כדאי, אין בכך תועלת, כי לא יקראו כל כך הרבה, אנשים רוצים לראות דיון. ולא שעל כל מילה יצוטטו מגילות של טקסטים. מה גם שלא תמיד יש זמן וכח להשיב על אריכות דברים וכך נוצר מצג שווא לפעמים כאילו לצד השני אין מה להשיב ועוד וייתכן והוא פשוט וויתר כי אין לו זמן. אפשר להעלות קובץ עם תגובה ארוכה אבל כאן בתגובות להתייחס לפרט אחד להגיע להסכמה או אי הסכמה ולעבור לדיון בפרט הבא.
 
אני ב"ה הולך לפי פסקי מרן זצ"ל ושיבלד"א הרשל"צ שליט"א.
ואינני מבין דבריך נפתח אשכול שבא כתגובה לספר הכצעקתה האם אסור להשיב על הדברים?
אני באופן אישי אשתי הולכת עם כיסוי ראש כמנהג וע"פ פסקי מרן אך בלי כל קשר נוטה להסכים בעניין הע"ז עם דברי הרב שילה

הדברים גם שייכים בגרושות ואלמנות שמכסות את הראש בפאה לדעת הרב עובדיה, וכן לנשואות שהתיר להן במקרים פרטיים כמובא בספר מעיין אומר.
 
לא הבנתי מה הטענה שלך?
הם מתכוונים באמת או לא?
ואם לא, נשאל אותך האם בכל הלכות ע"ז ובכל המקרים המופיעים בש"ס שאחד משתחווה לע"ז וכד' האם גם שם רצו לראיין אותו ובדקו האם באמת באמת הוא מתכוין או לא? ואם שמעו מכמה עובדי ע"ז שהם כן מתכוונים האם אמרו ג"כ לומד'ס כזה? לא נראה לי. פשוט הם עובדי ע"ז גמורים בלי חשבונות

מומלץ שכבודו יקרא את קובץ המשל והנמשל שהבאתי לעיל, ואז תבין את עומק הבורות ב"כוונתם של ההודים".

אין כאן מישהו שמשתחווה לע"ז, וגם לא מישהו שמקריב קרבן. הם באים ממרחקים כדי לראות את האליל שלהם, שהם מאמינים שראיית פניו מסוגלת לישועה, לפני כן יש להם ענייני היטהרות והכנעה ע"פ דעתם המשובשת - במסגרת זו הם מוותרים על השיער שלהם כדי להראות לו כביכול שעשו למענו משהו והם באים לפניו מגולחים, וכן "טובלים במקווה" דהיינו הנהר הסמוך.

לאחר מכן הם רואים את פניו וגם מקריבים לו קרבנות, ביניהם פרחים ואגוזים וכו'. השיער לא נכלל ברשימת הקרבנות שלהם ואין לו קשר לזה, אדרבה נאסר עליהם באיסור חמור להכניסו פנימה.
 
אכן, באסיפת הרבנים שם נכחו כמה רבני שכונות בירושלים, ונוכח שם גם הגאון רבי יצחק מרדכי רובין שליט"א, רבה של קהילת בני תורה בהר נוף, וחבר ביה"ד של הגרנ"ק, ומח"ס "ארחות שבת". והרב רובין שאל שאלות נוקבות, ולא קיבל תשובות מספקות לשאלותיו. ובין היתר שאל את העד, האם יודע מה טעם מורידים לילדים את השערות בל"ג בעומר במירון ('חלאקה') ולא ידע להשיב. ואמר לו, אם אינך יודע טעם למנהג שנהוג בישראל מזה שנים רבות, ומסתבר שעוד אלפי יהודים נוהגים כך ואינם יודעים, למרות שטעמי המנהג הם פשוטים וכתובים בספרי האחרונים, מנין לך שכל ההודים המתגלחים בטמפל יודעים מדוע הם עושים זאת.

והעד נלחץ אל הקיר והשיב, שבמירון אפשר לשאול להרבנים ויסבירו טעם הדבר, וכך גם (להבדיל) הוא שאל את הכמרים שם, וענו לו טעם הדבר שהאליל צריך את השערות מפני שהוא קירח. או שלווה וצריך להחזיר חובותיו. ולדבריו נמצא שאין טעם להתייחס לדברי המון העם, שמסתמא רובם ככולם אינם יודעים טעם התגלחת, וזה סותר לגמרי את כל עדותו של הרב דונר בפני הגרי"ש אלישיב, שהרי שיטתו היתה שלא מתייחסים לדברי הכמרים אלא להמון העם שהמה המתגלחים בעצמם. ועוד, שכל הכמרים שנחקרו ע"י הרבנים אמרו אחרת, ואפי' הרב דונר עצמו העיד שהכמרים מסבירים את טעם התגלחת כוויתור והקרבת היופי, ולא כקרבן, אלא שלא רצה להסתמך על עדותם כי הם "אפיקורסים", ונמצאו דברי העד האחרון סותרים לכל העדויות האחרות.

ובנוסף, הביא השליח וידאו ובו רואים איך ששאל נשים מדוע מגלחות השערות, וענו לו שהן "sacrifice" את השיער, בתרגום מהינדית לאנגלית. וזוהי הטעות הנ"ל שטעה הרב דונר, שפירש מילה זו כ'קרבן', שהם מקריבים השערות, וכוונתם היתה שהשערות הם נדבה לאליל, או הקרבה אישית תוך וויתור על היופי וכו'. ומחמת כל זה, אמר הגר"י רובין לאחר האסיפה: "אף לאחר שמיעת העדות אין כל חדש ממה שידענו/לא ידענו קודם".

וממה נפשך אין בדברי העד ממש. כי אם תאמר שעצם ההתגלחות היא הקרבה אישית, וויתור על היופי, ממילא אין כאן קרבן ואין כאן תקרובת.

ואם תאמר שהאליל זקוק לשיער כיוון שע"פ התיאוריה שלהם הוא אוהב שיער, או לווה שיער וצריך להחזיר, ממילא יש כאן רק פעולה של נדבה, ואין בזה כלום, כי אין הקדש לע"ז. ומה שאדם מגלח השיער הוא רק פעולה נצרכת על מנת שיוכל לנדב את השיער, כי לא יכול לנדב אותו בעודו מחובר, ואין זה דומה לשחיטה או שבירת מקל וכו'.

ואם תאמר שיש כאן תקרובת לאליל בדרך דמיונית, הרי לא מצינו תקרובת ע"ז באופן כזה, שמגיע אל האליל בדרך דמיונית, אלא רק תקרובת המניחים לפניו. ומכל מקום עצם התגלחת היא רק היכי תימצי על מנת להביא את השיער לאליל, ומשם מיד נלקחות השערות למכירה.
כולם ראו איזה שאלות נוקבות הרב רובין שאל.... לחשוב שאנשים מתכוונים להקריב את השיער לרשב"י???? וכולם ראו איך ענה לו אמיר דרומי תשובות לעניין וכן הרב קארפ והרב שטרנבוך דחו את הרב רובין שכוונות בתפילה ואין כוונות ועמקות בע"ז....
ודוקא מהשאלות של הרב רובין הרבנים הבינו מה המטרה בשאלות אלו, כי שאלות אלו כלל לא מתאימים לת"ח כמותו...
ניתן לראות את כל המשא ומתן בוידאו כאן, מרתק מאד.
 
ולכן בקשה זו תפנה ליואל שילה שמתחמק מאד מלפרסם את החוברת כולה לציבור ומעדכן ומצנזר אותה כל הזמן, ורק לאלפי רבנים שאין להם זמן לבדוק את המציאות ואין להם גישה לפורומים הוא דאג לשלוח להם עם שליחים מיוחדים עד הבית, שזה תקציב ענק שמעולם לא הושקע באף נושא רק בהיתר הפאות

והנה עוד דמיון פורה. לא מדובר בתקציב ענק של עשרות אלפי מודעות ופשקווילים, חוברות וספרים, בסגנון 'הישכם אוהבים', פה מדובר בקושי בכמה אלפי שקלים, שהכותבים ממנו מכספם. גם השליחים המזדמנים שהביאו זאת לרבנים עשו זאת בחינם ובחפץ לב.

בקשר ל"רבנים שאין להם זמן לבדוק את המציאות", אותם רבנים מוצפים יומם ולילה בחומר תעמולתי המציג את המציאות באופן שקרי ומסולף, ומחבר "הישכם אוהבים" וחבריו מגיעים אליהם אישית, עד שאב"ד אחד בב"ב התבטא שלא יודע מה לעשות מרוב ההטרדות. אז לטעון שאותם רבנים אינם יודעים את המציאות, זה חוכא ואיטלולא.
 
כולם ראו איזה שאלות נוקבות הרב רובין שאל.... לחשוב שאנשים מתכוונים להקריב את השיער לרשב"י???? וכולם ראו איך ענה לו אמיר דרומי תשובות לעניין וכן הרב קארפ והרב שטרנבוך דחו את הרב רובין שכוונות בתפילה ואין כוונות ועמקות בע"ז....
ודוקא מהשאלות של הרב רובין הרבנים הבינו מה המטרה בשאלות אלו, כי שאלות אלו כלל לא מתאימים לת"ח כמותו...
ניתן לראות את כל המשא ומתן בוידאו כאן, מרתק מאד

בוידאו רואים בדיוק מה שכתבתי. גם בתמליל שפורסם ע"י 'הישכם'. ההוכחה של הרב רובין היא גאונית והיא פשוטה בתכלית, רוב העולים למירון מגלחים שם את בניהם, רק בגלל שהם חושבים שזה טוב, וזה יביא להם ישועה. אין להם שמץ של מושג מהו מקור המנהג, מה הערעור עליו, מה טעם המנהג, וכו'.

קל וחומר בן בנו של קל וחומר לגבי ההינדים העובדי ע"ז, שאין להם שמץ של מושג מדוע הם מתגלחים שם, הדבר היחיד שהם יודעים שזה "טוב".

ובענין זה, הפיל אמיר דרומי את עצמו בפח, וטען שהרבנים יודעים את הטעם, וסומכים עליהם, ובדיוק כך נאמר לגבי הע"ז - שסומכים על ספרי הדת שלהם ועל הכמרים שלהם שאומרים שהטעם הוא הכנעה או היטהרות לפני האליל.
 
חבריך אחים וינשטוק ויואל שילה באו לרב פוייזן וניסו לשכנע אותו שזה רק התקרחות ושיחזור בו מחתימתו, והוא צחק עליהם בפרצוף שהרי יש שם שלט בכמה שפות שקיים שם מעל 60 שנה שכתוב בו שזה מקום להקרבת שיער והם ניסו לומר שכעת הורידו את אחד השלטים... והוא פשוט צחק עליהם, ואז ניסו לומר לו שיש להם סידור תפילות לכל הטקסים ואין שום תפילה לזמן התגלחת, וביקש לראות סידור זה אלא שהם נעלמו ולא חזרו עם כלום, ואז הם הלכו למרן הרשל"צ לשגע גם אותו, והוא הבהיר שאין לו פנאי לעבור על כל ההבלים שלהם, וכשלחצו עליו שלח להם שאם דבריהם נכונים אז שישכנעו קודם את הרב שריאל והרב פויזן שחתמו לאיסור, ואז חבריך באו אליו בטענה שהרב שריאל והרב פוויזן חזרו בהם ועומדים לחתום להם להיתר.... (ומשום מה עד היום אין עדין חתימה כזו...) והכל כדי שגם הרשל"צ יחזור בו, אלא שהונאה זו נכשלה ב"ה ומאד מהר הרשל"צ גילה שמדובר בנוכלים ושהרבנים הנ"ל כלל לא חזרו בהם

מכל מה שכתבת כאן, הדבר היחיד שנכון הוא שהרב יואל שילה שליט"א הציג בפני הרב פוזן את החומר, ושאל מדוע לא יחזור בו, והרב פוזן ענה שהשלט הזה מלחיץ אותו. כל שאר הדברים שכתבת הם מדמיונך הפורה, גם בקשר להגר"י יצחק יוסף וגם בקשר לרב פוזן.

כל מה שכתבת, על סידור תפילה, על "צחק להם בפרצוף", על זה שהלכו לרב יצחק וסיפרו לו שעומדים לחתום - פשוט לא היה ולא נברא.

ולפני שתמציא עוד ועוד מסיפורי המתח שברשותך, אציין שיש הקלטה מכל המפגש עם הרב פוזן. והוא מוקלט כשהוא אומר שהוא יודע היטב שמחבר 'הישכם' וחבורתו הם חבורת שקרנים...

כותבי "הכצעקתה" הסבירו לרב פוזן על השלט הנ"ל, כמיטב ידיעתם, ולאחר מכן גם עשו "דוקטורט" על הנושא הזה ובדקו אותו לעומק, ושלחו לרב פוזן את הממצאים, והוא לא הגיב עד כה.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון