• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תקרובת עבודה זרה בפאות, המציאות בהודו, תגובה לס' הכצעקתה של הרב יואל שילה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
ומאד מפליא אותי איך הצלחת להגיע ל"הבחנה" כזו בסרט אם ה"מונחים" בוילאו כ"כ קשים לך,

המונחים ב'וילאו למצוא הפתח' דנו בכל מיני תרגומים של מילים מהודית לאנגלית ולעברית, ובזה איני מבין. יתכן שזה הכרחי לנידון אך מה זה קשור אלי?
לא עניין אותי ההשמצות על מי שכתב ספר/קונטרס ויצא לו מסקנא אחרת בנידון, שיפרסם והציבור ישפוט. לבנתיים אני רק רואה השמצות ואת הקונטרס השני עוד לא ראיתי.
בעבר ראיתי תשובות של הגר"א וייס ושל הגר"מ קליין מאונגוואר (הג"ר מנשה הקטן זצ"ל), האם הם גם לא ידעו ולא יבינו?
אקיצער, יש לך טענה/ תגובה תפרסם, אבל למה להשמיץ ולהוציא חוברת שרובה 'למה ההוא לא בסדר'? (עכשיו ראיתי את החוברות הנוספות שהבאת לעיל, וכולם על אותו הדרך. כמובן איני נכנס לנושא עצמו, יתכן שכן הוא האמת, אך יש דרך אחרת איך לפרסם הוכחות לגופו של ענין).
 
פשוט לי שאם היה שואל כל אחד מעובדי הע"ז הללו האם הינך מתכוון ברצינות למה שהינך עושה או שאינך מתכוון באמת אלא בערך, פשוט שהיה עונה לו שהוא מתכוון לגמרי לגמרי, ולא היה עונה לו את האמת
לא הבנתי מה הטענה שלך?
הם מתכוונים באמת או לא?
ואם לא, נשאל אותך האם בכל הלכות ע"ז ובכל המקרים המופיעים בש"ס שאחד משתחווה לע"ז וכד' האם גם שם רצו לראיין אותו ובדקו האם באמת באמת הוא מתכוין או לא? ואם שמעו מכמה עובדי ע"ז שהם כן מתכוונים האם אמרו ג"כ לומד'ס כזה? לא נראה לי. פשוט הם עובדי ע"ז גמורים בלי חשבונות
 
תעלה פה את 'הכצעקתה' ונראה אם אכן הכצעקתה אם לאו.
לבנתיים רק קראתי על ה"שקרים והסילופים" שיש בהכצעתקה, אך הכצעקתה לא באה אלי, ואיני נוהג להביע דעה על מה שלא ראיתי.
[כמובן שעל רמת האמינות בנושא זה אין צורך לדבר, כי עסקני הפאות יתלו בכל עלה נידף בכדי סוף סוף לאסור את הפאות - הרי מושקע בפרסומיהם טונות של כסף שאין בשום נושא אחר, ומי שרוצה פאה ימצא כל דרך להתירה, בפרט בציבור שלא מכיר משהו (כיסוי ראש) אחר. כך שאני איני מאמין לכל טענה ו'ניתי ספר ונחזי'].
יש לי את הכצעקתה מודפס, וכן פרקים ממנו שפורסמו כקבצים במקומות שונים, בכל מקרה אני לא הכתובת שיכשיל את הרבים בפרסום חוברת טמאה זו בדיוק כמו שלא הייתי מפרסם חוברת של כת הילל גם אם תגובתה בצידה...
ולכן בקשה זו תפנה ליואל שילה שמתחמק מאד מלפרסם את החוברת כולה לציבור ומעדכן ומצנזר אותה כל הזמן, ורק לאלפי רבנים שאין להם זמן לבדוק את המציאות ואין להם גישה לפורומים הוא דאג לשלוח להם עם שליחים מיוחדים עד הבית, שזה תקציב ענק שמעולם לא הושקע באף נושא רק בהיתר הפאות.. וד"ל
 
המונחים ב'וילאו למצוא הפתח' דנו בכל מיני תרגומים של מילים מהודית לאנגלית ולעברית, ובזה איני מבין. יתכן שזה הכרחי לנידון אך מה זה קשור אלי?
לא עניין אותי ההשמצות על מי שכתב ספר/קונטרס ויצא לו מסקנא אחרת בנידון, שיפרסם והציבור ישפוט. לבנתיים אני רק רואה השמצות ואת הקונטרס השני עוד לא ראיתי.
בעבר ראיתי תשובות של הגר"א וייס ושל הגר"מ קליין מאונגוואר (הג"ר מנשה הקטן זצ"ל), האם הם גם לא ידעו ולא יבינו?
אקיצער, יש לך טענה/ תגובה תפרסם, אבל למה להשמיץ ולהוציא חוברת שרובה 'למה ההוא לא בסדר'? (עכשיו ראיתי את החוברות הנוספות שהבאת לעיל, וכולם על אותו הדרך. כמובן איני נכנס לנושא עצמו, יתכן שכן הוא האמת, אך יש דרך אחרת איך לפרסם הוכחות לגופו של ענין).
לסיכום, אתה לועס שוב ושוב את ההתבכיינות של י"ש וחבריו שהם נרדפים ושהכל רק השמצות וכו' בלי שיש לך תשובות לגופו של עניין כשאתה מתחמק מזה בתירוץ כאילו לא קראת ואינך מונח בנושא... ורק במקרה שמת לב לאותם שמות של המתירים שהזכרת וכו'...
ממש נראה מדבריך שראית גם ראית את הדברים וראית היכן הצדק ומחמת נגיעה כל שהיא בחרת להיות בצד של המתירים ורק מחמת שאינך יכול לדחות את טענות האוסרים בקש אתה מתחמק כאילו לא קראת ואין לך זמן ועל הדרך אתה משחיל חצאי דברים שאולי יעזרו לקרר את האמבטיה ולחזק את גרסת המתירים.
 
לא הבנתי מה הטענה שלך?
הם מתכוונים באמת או לא?
ואם לא, נשאל אותך האם בכל הלכות ע"ז ובכל המקרים המופיעים בש"ס שאחד משתחווה לע"ז וכד' האם גם שם רצו לראיין אותו ובדקו האם באמת באמת הוא מתכוין או לא? ואם שמעו מכמה עובדי ע"ז שהם כן מתכוונים האם אמרו ג"כ לומד'ס כזה? לא נראה לי. פשוט הם עובדי ע"ז גמורים בלי חשבונות

לכולי עלמא זה לא דומה לכל הל' ע"ז שבכל הש"ס, הראיה שעד שהרב אלישיב זצ"ל פרסם את האיסור היה ברור לכולם שזה מותר (כולל לרב אלישיב עצמו כפי שאמר בשיעור הרב אפרתי - ניתן לשמוע בקול הלשון ובקו הנ"ל) על אף שהנתון היבש היה ברור. וכשהגיעו נתונים אחרים השתנה הדין. כך שזה ברור שזה לא כמו שוחט לע"ז שלא אכפת לי מה הוא חושב ודעתו וכו', איני בקי בדיוק בפרטים איך הדבר נעשה שם בהודו, ונראה שעל זה גופא הויכוח [כך נראה מהחוברות הנ"ל שהעלה 'אברהם העברי', אך אולי צריך לבדוק בחוברת הכצעקתה איך הוא מסביר את זה].
 
בכל מקרה אני לא הכתובת שיכשיל את הרבים בפרסום חוברת טמאה זו בדיוק כמו שלא הייתי מפרסם חוברת של כת הילל גם אם תגובתה בצידה...
ולכן בקשה זו תפנה ליואל שילה שמתחמק מאד מלפרסם את החוברת כולה לציבור ומעדכן ומצנזר אותה כל הזמן,

כת הלל? הגזמת.
הרבנים המתירים מקסימום טועים בשיקול הדעת, וע"פ הלכה דעתם דעת תורה, ולבנתים [עד שיהיה ב"ד הגדול או סנהדרין] העושה כמותם ע"פ דעת גדולים עושה, הם לא קטלי קניא באגמא נינהו.
אכן הסתפקתי האם מדובר בהרה"ג יואל שילה שהוציא הרבה קונטרסים בהמון נושאים, הכי פחות שכיחים ומצויים, [כעירובין, ומקוואות, שיעור כזית בימינו, איסור הקפת פאות הראש, אסטרונומיה בהלכה ועוד הרבה נושאים], אם זה הוא מדובר בת"ח גדול היורד לעומקה של הלכה בנושאים מורכבים (ולא מעתיק דבריו מהמראי מקומות המצויים בנושאים הקלאסיים). לא ידוע לי שהוציא ספר בנושא הזה, בעמוד השער של ספריו הוא מפרט את כל מה שהוציא, ולא ראיתי שכתב בנושא זה, בכל מקרה אני איני מכירו אישית (רכשתי ממנו ספרים דרך הפצת 'בלוי') אך גם איני מכירך ויתכן שאתה ת"ח מופלג, אבל יש דרך איך מתמודדים עם חילוקי דעות.
 
רק במקרה שמת לב לאותם שמות של המתירים שהזכרת וכו'...
ממש נראה מדבריך שראית גם ראית את הדברים וראית היכן הצדק ומחמת נגיעה כל שהיא בחרת להיות בצד של המתירים

אין מקרה בעולם.
אבל כשיש בקו שלוחה שלימה נגד המתירים "מחטיאי הרבים", אתה מיד שומע מי הם אותם "מחטיאי הרבים" (עפ"ל), והייתי בהלם לשמוע שמדובר בת"ח עצומים מגדולי ההוראה בציבור הליטאי.

אכן כן הוא שראיתי ושמעתי יותר ממה שכתבתי, אך איני יודע מי צודק ומה הדרך להוכיח זאת. [כמובן שנפגשתי בעבר בקונטרס עם התמונות מהודו, ושלחו לי במייל 50 טענות נגד ההכשר של אחד מגדולי ההוראה ממש, וראיתי מודעות ברחוב בנושא ועוד ועוד, נו, אז מה? זה אומר שמישהו צודק? הלא יש מודעות גם נגד הבחירות, וספרים שלמים בחינם נגד, אבל מרן רבינו הגרע"י, וכל גדולי הדור מזמן מופת הדור החזו"א, התירו, ואין צורך להתמודד עם פשקוילים כו'. כמובן שעדיין אין זה אומר שמישהו צודק והשני טועה, כי רבינו הגרב"צ אבא שאול ועוד מחכמי פורת יוסף סברו להיפך שאין להצביע, ומי שעושה כדבריהם ג"כ אינו 'חוטא ומחטיא' ח"ו.]
לא בחרתי ואיני באף צד. עד שאני ילמד את הסוגיא, ואברר באמת דעת גדולי הפוסקים.
 
כת הלל? הגזמת.
הרבנים המתירים מקסימום טועים בשיקול הדעת, וע"פ הלכה דעתם דעת תורה, ולבנתים [עד שיהיה ב"ד הגדול או סנהדרין] העושה כמותם ע"פ דעת גדולים עושה, הם לא קטלי קניא באגמא נינהו.
אכן הסתפקתי האם מדובר בהרה"ג יואל שילה שהוציא הרבה קונטרסים בהמון נושאים, הכי פחות שכיחים ומצויים, [כעירובין, ומקוואות, שיעור כזית בימינו, איסור הקפת פאות הראש, אסטרונומיה בהלכה ועוד הרבה נושאים], אם זה הוא מדובר בת"ח גדול היורד לעומקה של הלכה בנושאים מורכבים (ולא מעתיק דבריו מהמראי מקומות המצויים בנושאים הקלאסיים). לא ידוע לי שהוציא ספר בנושא הזה, בעמוד השער של ספריו הוא מפרט את כל מה שהוציא, ולא ראיתי שכתב בנושא זה, בכל מקרה אני איני מכירו אישית (רכשתי ממנו ספרים דרך הפצת 'בלוי') אך גם איני מכירך ויתכן שאתה ת"ח מופלג, אבל יש דרך איך מתמודדים עם חילוקי דעות.
אם קראת את וילאו אז אתה אמור לדעת שיואל שילה וחבריו כלל לא "טעו בשיקול דעת" אלא התאמצו לזייף ולסלף את הנתונים ולסלף את ההלכה פשוטו כמשמעו ואין שום היגיון וצורך לקרוא להם "הרבנים המתירים".
ומרוב שהם כביכול יורדים לעומק של דעתו של האליל ושל הע"ז מה הוא אוהב ומה לא ומה העבודה האמתית שהוא רוצה ומה סתם טעות של עובדיו ועוד הגיגים טמאים כאלו (שאפילו הכמרים עצמם לא מאמינים ברצונו של הע"ז עד כדי כך...) ע"מ למצוא את הנוסחה להתיר את השיער הם הפכו את הכצעקתה לחוברת של מינות וכפירה ממש!! ומצווה וחובה לשורפה באש. ולא התירו ע"ז אלא כדי להתיר להם עריות...
ואם אתה כ"כ מכיר את הגיגיו של יואל שילה אז אתה גם יודע כמה הוא נוטה לחלוק על גדולי ישראל (תופעה נפוצה אצל בעלי תשובה כמוהו) ולכן התיר מכונות גילוח והעדיף חשמל שיוצר בשבת על גנרטור ועוד כמה דברים שהצד השווה שבהם ההיפך מקדושה וצניעות ועוד היד נטויה...
 
נערך לאחרונה:
אין מקרה בעולם.
אבל כשיש בקו שלוחה שלימה נגד המתירים "מחטיאי הרבים", אתה מיד שומע מי הם אותם "מחטיאי הרבים" (עפ"ל), והייתי בהלם לשמוע שמדובר בת"ח עצומים מגדולי ההוראה בציבור הליטאי.
תודה שפרסמת את השלוחה הנ"ל..
עד כמה שידוע לי כל מי ששמע את השלוחה הנ"ל השתכנע מאד, ואין כאן זלזול ברב המתיר אלא כבוד התורה בגילוי האמת, ואותו הרב שמתיר למרות שנחשף לאמת כפי שמוכח שם הוא זה שמזלזל בתורה ובקב"ה וגם מזלזל בעצמו וגורם לעצמו שיתפרסם קלונו ברבים ואין אנו מחויבים לסלף התורה כדי להגן על כבודם של ת"ח שהחליטו לסלף איזה הלכה בגלל אינטרס שלהם, ואין חולקים כבוד לתלמיד במקום הרב...
ואילו היית בתקופת זמרי בן סלוא גם היית מגן עליו בגלל שהוא ת"ח ונשיא וגדול בישראל?
האם היית מוחה בפנחס שקינא לה' ולתורתו והרג וביזה באופן משפיל ביותר את זמרי כשהסתובב איתו כך לעיני כולם?
אני קיבלתי מרבותיי שהתורה אמת ולא תשתנה לעולם ואם ראית ת"ח שטועה בדבר משנה אתה צריך ללכת ולהעיר לו, ואם הוכיח לך את צדקת דרכו, זה מצוין, אבל אם הוא עונה לך שלא כעניין למרות שהוכחת לו שזה אסור, והנך רואה שהוא מורה כן גם לציבור חובה עליך לפרסם את הטעות שלו ואת המשא ומתן שלך אתו כדי שהציבור יראה היכן הצדק וינצל מעבירה, ואם הרב אמר טענות שמבזות אותו הרי שביזה את עצמו...
וזה בדיוק מה שיש בשלוחה שם, משמיעים את הרבנים המתירים את הטענות שלהם ומה ענו להם ומה תגובתם על כך, זה הכל, ואם אתה קורה לזה ביזוי ת"ח כנראה שהפנמת שהטענות של הרבנים הנ"ל מגוחכות להפליא וזה ממש מבזה אותם... וא"כ המסקנה מתבקשת מאליה...
 
נערך לאחרונה:
אם קראת את וילאו אז אתה אמור לדעת שיואל שילה וחבריו כלל לא "טעו בשיקול דעת" אלא התאמצו לזייף ולסלף את הנתונים ולסלף את ההלכה פשוטו כמשמעו ואין שום היגיון וצורך לקרוא להם "הרבנים המתירים".

לא התכוונתי להרב יואל שילה.
הרי גם אתה מודה שיש רבנים שמתירים. הג"ר מנשה קליין גאב"ד אונגוואר בעל 'משנה הלכות' הינו 'רב שמתיר' או לא? [עכשיו בדקתי ותשובתו בנושא התפרסמה בשו"ת משנה הלכות חלק י"ט] הגר"א וייס מתיר או לא? הגרי"מ רובין מתיר או לא? וזה כלל לא משנה אם אתה מסכים עמם או לא.
בכל מחלוקת כל צד ברור לו שהוא הצודק ואעפ"כ אסור לו לבזות כך ת"ח.
אני דיברתי עם אברך ת"ח (עם 'היתר הוראה') שאמר לי על הראשל"צ שליט"א שאצלו הוא מחוק. שאלתי אותו לפשר הענין, ואמר לי אני התווכחתי איתו על נושא מסוים והוא יודע שהוא טועה ואעפ"כ ממשיך להורות כמו הטעות. - זה נקרא 'שופט את שופטיו'.
ואם אתה כ"כ מכיר את הגיגיו של יואל שילה אז אתה גם יודע כמה הוא נוטה לחלוק על גדולי ישראל (תופעה נפוצה אצל בעלי תשובה כמוהו) ולכן התיר מכונות גילוח והעדיף חשמל שיוצר בשבת על גנרטור ועוד כמה דברים שהצד השווה שבהם ההיפך מקדושה וצניעות ועוד היד נטויה...
לפעמים יוצא לו אחרת מגדולי ישראל מסוימים, לפעמים הוא מעמיק בדעתם ומגלה פנינים [אני למשל התעסקתי בחוברותיו ב-2 נושאים, והוא כתב ממש בעומק הסוגיא, וזכה לכוון בנושא של מכונות גילוח לדעת מרן הגר"ע יוסף ומרן הגר"מ פינשטיין זצ"ל, ואין בזה שום דבר הפוך מקדושה וצניעות. כבר יש בזה תשובות מגדולי הפוסקים חלק אוסרים וחלק מתירים, וכך היא דרכה של תורה].
אבל בכל מקרה הוא לא הנושא, ואין צורך כל הזמן לגרור את הענין להכפשתו (ומי הם חבורתו? האם הם אותם רבנים שהתירו או אנשים אחרים?)
 
תודה שפרסמת את השלוחה הנ"ל..
עד כמה שידוע לי כל מי ששמע את השלוחה הנ"ל השתכנע מאד, ואין כאן זלזול ברב המתיר אלא כבוד התורה בגילוי האמת, ואותו הרב שמתיר למרות שנחשף לאמת כפי שמוכח שם הוא זה שמזלזל בתורה ובקב"ה וגם מזלזל בעצמו וגורם לעצמו שיתפרסם קלונו ברבים ואין אנו מחויבים לסלף התורה כדי להגן על כבודם של ת"ח שהחליטו לסלף איזה הלכה בגלל אינטרס שלהם, ואין חולקים כבוד לתלמיד במקום הרב...
ואילו היית בתקופת זמרי בן סלוא גם היית מגן עליו בגלל שהוא ת"ח ונשיא וגדול בישראל?
האם היית מוחה בפנחס שקינא לה' ולתורתו והרג וביזה באופן משפיל ביותר את זמרי כשהסתובב איתו כך לעיני כולם?
אני קיבלתי מרבותיי שהתורה אמת ולא תשתנה לעולם ואם ראית ת"ח שטועה בדבר משנה אתה צריך ללכת ולהעיר לו, ואם הוכיח לך את צדקת דרכו, זה מצוין, אבל אם הוא עונה לך שלא כעניין למרות שהוכחת לו שזה אסור, והנך רואה שהוא מורה כן גם לציבור חובה עליך לפרסם את הטעות שלו ואת המשא ומתן שלך אתו כדי שהציבור יראה היכן הצדק וינצל מעבירה, ואם הרב אמר טענות שמבזות אותו הרי שביזה את עצמו...
וזה בדיוק מה שיש בשלוחה שם, משמיעים את הרבנים המתירים את הטענות שלהם ומה ענו להם ומה תגובתם על כך, זה הכל, ואם אתה קורה לזה ביזוי ת"ח כנראה שהפנמת שהטענות של הרבנים הנ"ל מגוחכות להפליא וזה ממש מבזה אותם... וא"כ המסקנה מתבקשת מאליה...

דבר ראשון אין לי בעיה לפרסם את הקו ושלוחותיו (דפדפתי באנשי קשר ושמו של הקו הוא: הישכם אוהבים את ה' לחקר תקרובת הע"ז בפאות), איני חושש ל"החטאת הרבים" אם יחשבו כך או כך...

ולכל מה שכתבת במודגש, אוי לנו לדור שהגענו אליו, שכל אחד שלא יודע באיזה סימן בשולחן ערוך נמצא הנושא, מזלזל כך בת"ח שיראתם קודמת לחכמתם. בין אם ענו לך ובין אם לא, ואף אם ענו לך אך לא מספיק לטעמך, איזה חוצפה ועזות מצח להשוות זאת למי שנשא בת מדין? וכי הרב אלישיב שבתחילה היקל בזה, לא יכלו לבוא אליו אנשים כמוך ולגעור בו שלדעתם זה אסור ואולי אף לדוקרו בחרב כדין זמרי בן סלוא, או כדין מסית ומדיח לע"ז?
אוי לנו מעלבונה של תורה.
מי שיודע הל' שבת ועירובין, איסור והיתר ותערובות, נדה ומקוואות וכו', צריך לענות לכל אחד שיש לו אינטרס שיורה לאיסור, ואם לא הותר דמו, ואין איסור מבזה ת"ח?
זה הרבה יותר גרוע ממה שהרבה לזעוק מרן רבינו זצ"ל על אברכים שהם כאפרוחים שלא נפקחו עיניהם שכותבים בנושא מסוים להלכה, ופיהם יענה עזות בגדולי הת"ח ומרי הוראה כאילו מונחים הם לפניהם לדון בהם כרצונם.
אברהם העברי, אפי' שאתה מעבר אחד ו... מהעבר השני - חזור בך! ואל תתן את פיך לחטיא את בשרך וקולמוסך.
 
חבל שאתה מנסה להגזים את דברי כדי שאראה כאילו ח"ו באתי לומר דברים נוראיים כמו שכתבת.
סה"כ כתבתי שלהלכה כשרב ת"ח מורה לציבור להיתר באיסור חמור כמו תקרובת ע"ז או עריות ומכשיל אותם צריך לפרסם את תגובותיו למה מתיר גם אם זה מבזה אותו, וזה דבר פשוט לכל בר דעת.
ובהשוואה שהשוות לזמרי כביכול בשמי, אני סה"כ באתי להראות לך שלא מסתכלים רק על הרב כמה הוא גדול וכו' כי בצורה כזו נפלו הרבה חללים מעם ישראל גם ע"י זמרי שהיה גדול וגם על ידי ירבעם בן נבט שהיה ענק והחטיא את ישראל בעבודה זרה וגם ע"י שבתי צבי וכו' אלא רק מה התורה הקדושה אומרת (וזה תמיד גם מה שגדולי הדור אומרים) ועל החטאת הרבים והחילול ה' שיוצא מהפסק של הרב, כמובן שלא כל אחד יכול להחליט על דעת עצמו שהרב מחטיא את הרבים, אבל כל ת"ח שלמד את הנושא לעומק וחקר את העניין הדק היטב בדיוק כמו שמכון הישכם עשו בנושא התקרובת עבודה זרה (השקעה שנראה לי שאין לה תקדים בהסטוריה באף נושא) מותר לו לפרסם מה שלמד וחקר עם כל ראיותיו וסברותיו ומה שחולק על הרב ומה הרב ענה לו גם אם הרב ענה שטויות או ענה דברים המוכיחים שיש לו נגיעה ולכן הוא לא מסוגל לראות את האמת כמו אותו רב שאחת ממשפחתו פאנית ולכן אמר דברים שהדעת לא סובלתם, או אותו רב שכל משפחתו סוחרים בשיער הודי עשרות שנים ועשו מזה הון עתק ולכן נלחם על כך שנים רבות לכתוב תשובות להיתר עם סילוף מובהק ומכוון של המציאות בהודו כידוע... וא"א לנפנף בכך שהרב הוא ת"ח וירא שמים ובכך להשתיק אותו מלפרסם דבריו כמו שנראה מדבריך.
ואני יודע שתגיד שבהכרח כל הרבנים והת"ח חפים מנגיעות אישיות כי הם יראי שמים (כנראה שירבעם לא היה ירא שמים ולא היה ת"ח ולכן הנגיעה השפיע עליו... וכן קורח וכו') וכו'... אבל באזני שמעתי מאחד מגדולי אבות בתי הדין שמקובל על כל החוגים ליטאים חסידים וספרדים שכבר מונח בנושא כשהתבקש לפנות לת"ח גדול שכפוף אליו בד"כ ולהשפיע עליו שישמע את הצד האוסר ברצינות והוא ענה שאין סיכוי שישמע את האמת ויהיה מסוגל לקבל אותה כי הוא ... וד"ל והדברים ידועים לכל מי שנכנס לעובי הקורה כמה הנגיעה מהסוג הנ"ל מכשילה רבנים בנושא הזה.
וברוך שמסר עולמו לשומרים.
ד"א אותו אב בית דין גדול לא יוצא במכתבים וכו' נגד התקרובת כי הוא טוען שהציבור ברובו שופט את רבניו.... ואוי לרב שיאסור דבר שהציבור אדוק בו כ"כ כמו בפאה, אותו רב יהפך ל"שרוף" גם בנושאים אחרים והנזק יהיה יותר גדול, ולכן הוא מחכה לרשימה ארוכה של רבנים וכשכולם יכתבו הוא יצטרף אליהם.
אז מי כאן מכבד את הרבנים? מי שמפחיד אותם לאסור עליו מה שהוא אוהב והרב נמדד אצלו לפי כמה הוא מתאים לו? או אולי מי שמשבח ומרומם את הרבנים שמתירים לו את מה שרוצה גם אם זה רק בגלל נגיעות אישיות ואפילו שהם פוסקים נגד גדולי הדור ונגד מציאות ברורה שמוכחת לכל מי שרוצה לראות? או אולי מי שמפרסם את הפסק של כל גדולי ישראל ומראה בגאון כמה הם צדקו, וכמה אותם רבנים שבאו לבטל את הפסק עושים זאת בלי טענות שהם נכונות במציאות ובהלכה, ונראים כאדם שכבר סימן את המטרה ומתאמץ שלא לראות את האמת?
 
נערך לאחרונה:
הרב יואל שילה פרסם דרך המייל את הקבצים(והסרטונים) הבאים(אני מצטט לשונו במייל):
כפתחו של אולם - הוא תגובה לשלשת קונטרסי ההשמצות נגדי, וילאו למצוא הפתח, ויגשו לשבור הדלת, הקריבהו נא לפחתך, המלאים רפש וטיט, וכמעט לא דבר אמת אחד, אלא רק השמצות זיופים שקרים ודמיונות, מבית המדרש של 'הישכם אוהבים'.
כחוט השערה - הוא מעט סקירה על המציאות דרך העדויות, וכן קיצור הנושאים ההלכתיים
קולע אל השערה - הוא ליבון סוגיות הגמ' והראשונים בנושאי תקרובת
לא שערום - הוא סיכום המציאות
קיצור הספר הכצעקתה - הוא כפשוטו, לצערי מהד' שניה של הספר המלא עדיין לא מוכנה לציבור
וכן מצ"ב קישור לשני השיעורים שלי שהועלו לקול הלשון, מקוצר [29 דקות], ומלא [כשעתיים, עדיף לצפות בו ולא רק לשומעו - יש בו תוספות של קטעי עדויות והסרטות]
תקרובת ע"ז - שיעור
https://drive.google.com/file/d/1tmToaIrhiNfslgCsaro-6MVoHUgstLkY/view?usp=sharing
תקרובת ע"ז – שיעור מקוצר
https://www.kolhalashon.com/new/Media/PlayShiur.aspx?FileName=31537576&Video=True&Lang=Hebrew
 

קבצים מצורפים

  • כפתחו של אולם.pdf
    4 MB · צפיות: 10
  • כחוט השערה (1).pdf
    1.6 MB · צפיות: 8
  • לא שערום.pdf
    1.1 MB · צפיות: 9
  • תמצית הספר הכצעקתה.pdf
    1,006.1 KB · צפיות: 7
עברתי על חלק ניכר מההבלים שבקבצים הנ"ל
הוא מסתובב סחור סחור ותופס דברים שוליים ונתפס עליהם כדי להוכיח כאילו חברי הישכם שקרנים, ובמציאות לא ענה כלום על הטענות הקשות שהוטחו נגדו, מטרתו לשכנע שוילאו כולו שקר כדי שלא יקראו אותו, אבל כלמי שקרה את וילאו מבין כמה התגובות הנ"ל לא שוות כלום.
נהניתי מאד לראות איך שילה ממשיך להגן על ליי ויסמן למרות שכתב על יש"ו עליו השלום וכתב דברים נוראיים נוספים שלא ניתן לצטטם (וכל הת"ח שנחשפו לדברים מיהו ליי ויסמן ומה שילה כותב עליו עמדו להקיא מרוב גועל...), ובמקום להודות שמדובר באדם כופר ואפיקורס שמנהל כת של איחוד דתות שילה משבח את רבו לי וייסמן וקורא לו ר' צבי וייסמן רק בגלל שכל השקר הגדול שלו מבוסס עליו, וע"ז נאמר אומר לי מי חבירך ואומר לך מי אתה..
 
עברתי על חלק ניכר מההבלים שבקבצים הנ"ל
הוא מסתובב סחור סחור ותופס דברים שוליים ונתפס עליהם כדי להוכיח כאילו חברי הישכם שקרנים, ובמציאות לא ענה כלום על הטענות הקשות שהוטחו נגדו, מטרתו לשכנע שוילאו כולו שקר כדי שלא יקראו אותו, אבל כלמי שקרה את וילאו מבין כמה התגובות הנ"ל לא שוות כלום.
נהניתי מאד לראות איך שילה ממשיך להגן על ליי ויסמן למרות שכתב על יש"ו עליו השלום וכתב דברים נוראיים נוספים שלא ניתן לצטטם (וכל הת"ח שנחשפו לדברים מיהו ליי ויסמן ומה שילה כותב עליו עמדו להקיא מרוב גועל...), ובמקום להודות שמדובר באדם כופר ואפיקורס שמנהל כת של איחוד דתות שילה משבח את רבו לי וייסמן וקורא לו ר' צבי וייסמן רק בגלל שכל השקר הגדול שלו מבוסס עליו, וע"ז נאמר אומר לי מי חבירך ואומר לך מי אתה..
אשמח אם תוכל לכתוב דוגמא או שתיים של טענות שלא ענה עליהם. ואם אראה שאתה צודק שלא ענה אבקש ממנו התייחסות.
לגבי מה שכתבת בסוף אין לי מושג אינני מכיר אותו ואשאל אותו על זה.
 
אשמח אם תוכל לכתוב דוגמא או שתיים של טענות שלא ענה עליהם. ואם אראה שאתה צודק שלא ענה אבקש ממנו התייחסות.
לגבי מה שכתבת בסוף אין לי מושג אינני מכיר אותו ואשאל אותו על זה.
איני רואה צורך לטרוח, פשוט תקרא את וילאו ומה ענה ותראה בעצמך איך הוא רק מערבב ומתחמק ונוגע בנקודות צדדיות או פשוט ומסלף ללא הצלחה, כדוגמא קלה ביותר תקרא את הפרק על ליי וייסמן בוילאו ואחר כך תקרא מה שהגיב ותגיד האם התגובה שווה משהו...
מספיק לראות איך חיבר בין מחברי הספר הישכם לעלון גביע הכסף ולאתר יופי יהודי ולדברים נוספים כדי להבין עד כמה הוא הזוי וממציא ככל העולה על רוחו, זה מזכיר לי אדם חילוני שמערבב בין נטורי קרטא לדתי לאומי...
וגם אין צורך לבקש ממנו 'תגובה' על זה אחרי שישב כל כך הרבה והצליח להוציא רק תגובה עלובה זו.
 
איני רואה צורך לטרוח, פשוט תקרא את וילאו ומה ענה ותראה בעצמך איך הוא רק מערבב ומתחמק ונוגע בנקודות צדדיות או פשוט ומסלף ללא הצלחה, כדוגמא קלה ביותר תקרא את הפרק על ליי וייסמן בוילאו ואחר כך תקרא מה שהגיב ותגיד האם התגובה שווה משהו...
מספיק לראות איך חיבר בין מחברי הספר הישכם לעלון גביע הכסף ולאתר יופי יהודי ולדברים נוספים כדי להבין עד כמה הוא הזוי וממציא ככל העולה על רוחו, זה מזכיר לי אדם חילוני שמערבב בין נטורי קרטא לדתי לאומי...
וגם אין צורך לבקש ממנו 'תגובה' על זה אחרי שישב כל כך הרבה והצליח להוציא רק תגובה עלובה זו.
אקרא בע"ה.
 
כידוע מרן הראשל"צ אמר בשיעורו בלויין כמה פעמים שרוב ככל הפאות נכריות הם משיער הבא מהודו, והוסיף שבירר את הנושא של השיער הבא מהודו והוא תקרובת ע"ז כפי שכבר פסקו כל גדולי הדור זצ"ל בתשס"ד

ראשית, הראשל"צ הורה כן ע"פ פרסומי השקר והתעמולה שהובאו לפניו, ובשיחות עם ת"ח שהביאו לפניו את החומר האדיר שליקטו בספר "הכצעקתה", אמר שאם יחזרו בהם דייני ב"ב שפסקו לאיסור (בפשקוויל האחרון שפורסם) יחזור בו גם הוא. וכידוע שאין לו נפק"מ בזה כי בלאו הכי אוסר פאה מטעמים אחרים.

שנית, כי מי שאסר בתשס"ד הם לא כל גדולי הדור, אלא הגרי"ש אלישיב שחזר בו מהיתרו בשנת תש"נ, מחמת שהוצגו לפניו נתונים שאינם מדוייקים (וגם הדגיש, שהאיסור הוא ע"פ דברי המעיד, וכן אמר להגאון רבי פייבל כהן שהאיסור הוא מחמת הספק, על הצד שהמעיד דובר אמת, אבל אם יתברר שהמציאות אינה כן, לא השתנה ההיתר מלכתחילה).

ואילו רבים וטובים פסקו להתיר, כגון: הגאון חיד"ו וייס מגדולי דייני , הגר"מ קליין גאב"ד אונגוואר, הגר"י בעלסקי מגדולי פוסקי ארה"ב, הגר"א וייס גאב"ד דרכי הוראה, הגר"י עבאדי, והגרב"צ וואזנר שהביא את דעת אביו, הגר"ש וואזנר, להקל בזה.

בהמשך לשיטתו להקל בזה, כתב הגר"ש וואזנר מכתב ופרסמו יחד עם הגר"נ קרליץ, שם הם מדבר על "פאות נכריות העשויות משיער ממדינת הודו". על פאות אלו (שהגיעו בוודאות ממדינת הודו, ללא ספק) הם כתבו את הנוסח הפושר ביותר, שאינו לשון של איסור: "ישתדלו מאוד להחליפם". כמו כן, במכתב שכתב הגר"ש וואזנר אל הרב שלמה הרבסט, הדגיש: "בכל פסק הלכה, המדובר רק בשערות הבאים מהודו, וברור שבאים משם!" (ועל זה כתב שלא יאה לבנות ישראל לכסות ראשן בזה, משום שהכסף הולך להחזקת ע"ז. ואמנם, רוב הכסף הולך לכיסם של מנהלי המקום, ולפעולות רווחה שהם עושים למראית עין).

וביאר זאת תלמידו וחתן בנו של הגר"ש וואזנר, הגר"מ גלבר שליט"א אב"ד מונקאטש ב"ב (הובא בספר רב רבנן עמ' רי"א): "בעת שאירעה הסערה הגדולה אודות הפאות שהובאו מהודו, כתב רבינו כרוז בעת בענין זה, אך נוסח הכרוז היה מאד תמוה לרבים, כיון שלא היה ברור כ"כ חומר האיסור כפי שכתבו כמה גדולי ישראל. בעת ההיא היתה לי שיחה עם מרן על נושא זה של הפאות, ואמר לי מרן בתוך הדברים: 'אני ישבתי ויגעתי זמן רב לכתוב נוסח כזה שמצד אחד ישתמע שיש להתרחק ולהיזהר מזה, אבל לאידך שלא יהיה כ"כ ברור ומוחלט חומר האיסור, כי היות שהדבר רחוק מאתנו אי אפשר לדעת בקלות את כל פרטי מציאות הדברים, ויש אחריות גדולה שלא לצאת באופן איסור מוחלט נגד דבר שכבר נפוץ אצל רבים - כל זמן שאין הפרטים ידועים בבירור'. ואכן אח"כ נודע שאין הדבר מוחלט לאיסור כפי שרבים חשבו".

ולאחר מכן (כנראה לאחר שקיבל עדות מר' צבי וייסמן) החליט הגר"ש וואזנר שאין בזה חשש תקרובת כלל, וכן מעידים גדולי תלמידיו: הגרש"ז אולמן זצ"ל, הגרמ"ש קליין, הגרי"מ שטרן, והגרש"א שטרן, וכך הם מורים לדינא להקל בזה. וכן העיד הגרי"א דינר מב"ב, וכן העיד הגר"ש רוזנברג ששמע מפיו להקל (הגר"מ שטיין משמו). וככל המבואר בתשובת בנו הגרב"צ.
 
אלא שכידוע קמו עוררין (שכבר בעבר נלחמו וכתבו להתיר את כלל הפאות נוכריות מצד צניעות) ששמו לעצמם למטרה להתיר את השיער ההודי מכל וכל ולצורך כך החליטו לתאר מציאות חדשה שכביכול נעשית בהודו, וכביכול גדולי ישראל טעו בבירור המציאות וגם בכללי ההלכה, וגם השליחים שיקרו ולא דייקו בעדותם וכו' והשקיעו רבות בכך וכתבו חוברת מיוחדת הנקראת "הכצעקתה" שהולכת וצועקת ברחובות קריה על כל השיער הבא מהודו שהוא מותר

המתירים את השיער ההודי הם גדולי הרבנים והפוסקים (כפי שפירטתי בתשובות הקודמות) והם לא שמו להם למטרה אלא לפסוק את הדין לאמיתו.

מה מגוחך מחבר 'הישכם אוהבים' המשמיץ בכל הזדמנות את הרבנים המתירים פאה, או את הרבנים הסוברים שאין בשיער ההודי משום תקרובת ע"ז, ואת מחברי "הכצעקתה" שבסך הכל סיכמו את תשובות הרבנים להלכה, ואת המציאות שתיארו הרבנים מתוך שמיעת עשרות עדויות, הוא מציג כאילו נגד גדולי ישראל, "כביכול גדולי ישראל טעו..." (גם לשיטתו שמאמין בעצימת עיניים לבירור שנעשה בתשס"ד, הרי לפ"ז יוצא שמרן הגרי"ש אלישיב "טעה" בבירור שלו בשנת תש"נ).

מצ"ב מספר דוגמאות מאתר האינטרנט שלו, שהפנה אליו בתגובה זו, כיצד משמיץ את גדולי ישראל בשפה בוטה, וללא שמץ בושה.השמצת גדולי הדור בשפה בוטה.jpgהשמצת הגרמ גרוס במילים בוטות.jpgהשמצת החידו וייס.jpg
 
נערך לאחרונה:
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון