• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הנותן ליעף כוח

אולם שאני נרות שבת שלא התפשט מנהג זה לנהוד כהרמ''א, וגם יסודתו היתה בטעות כי מדוע ננקוט רמ''א ונעזוב דברי השו''ע.
כ"כ הרב שבתי לוי שליט"א, ולכן @הצעיר ני"ו שים לבך שאלו ב' טעמים, האחד שלא התפשט המנהג, והשני שיסודו בטעות, עפ"ד.
ואם כן, בנידון שאנו דנים כעת והוא אם פשט המנהג או לא, אין מקום לטענתך שזה מנהג שלא כהוגן. שזו טענה אחרת.
 
תשובת חתנא דבי נשיאה מרן רבינו הענק זיע"א הגאון הגדול ר' אהרון בוטבול שליט"א לי

שלום וברכה!

כשיש מנהג שיסודו בהררי קודש ונהגו בו בכל הדורות ברצף, דור אחר דור, אין לבטלו בשום פנים ואופן.

הוכחה לדברנו שמהר"ם בן חביב פוסק להקל בדיני הטמנה ושהיה נגד מרן וטען שכך נהגו הספרדים, ועוד כמה דוגמאות.

ואולם המנהג שנהגו במרוקו לברך על הדלקת נרות לאחר ההדלקה לא התברר שהיה מנהג הספרדים מקדמא דנא, אלא להיפך.

בברכת הנותן ליעף כח, כל חכמי הספרדים נהגו לברך ברציפות בכל הדורות ממרן הב"י ועד דורנו.

בברכה

אהרן בוטבול
 
כשיש מנהג שיסודו בהררי קודש ונהגו בו בכל הדורות ברצף, דור אחר דור, אין לבטלו בשום פנים ואופן.
לדעת הגרע"י מנהג אחרי מרן מבטלים אותו, ולדעת השו"ע אפילו מנהג קדמון.
בברכת הנותן ליעף כח, כל חכמי הספרדים נהגו לברך ברציפות בכל הדורות ממרן הב"י ועד דורנו.
איפה בדיוק בכל הדורות?
הכנסת הגדולה כותב שנהגו לא לברך... השו"ע לא מעיד על שום מנהג בספרד לברך ואדרבה שולל שיטה זאת מכל וכל.
 
שו"ר למרן גדול הדורות רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל בשו"ת יחוה דעת ח"א ס"א שהזכיר את הנדין הנ"ל וכתב שמרן החיד"א זצ""ל כתב בברכ"י שאילו מרן היה רואה את דעת האר"י היה חוזר בו
 
שו"ר למרן גדול הדורות רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל בשו"ת יחוה דעת ח"א ס"א שהזכיר את הנדין הנ"ל וכתב שמרן החיד"א זצ""ל כתב בברכ"י שאילו מרן היה רואה את דעת האר"י היה חוזר בו
מה רצונך בכך, הרי הגרע"י לא מסכים ליסוד של החיד"א.
 
חזור
חלק עליון