איפה??? בתימן???אולם שאני נרות שבת שלא התפשט מנהג זה לנהוד כהרמ''א
איפה??? בתימן???אולם שאני נרות שבת שלא התפשט מנהג זה לנהוד כהרמ''א
מחילה עכשיו שמתי לב ששאלת איפה לא פשט המנהג....היו רבים שנהגו כרמ"א כמבואר בבא"ח ובגדולות אלישע.
איני יודע.
נהגו אבל לא כהוגןמחילה עכשיו שמתי לב ששאלת איפה לא פשט המנהג....
כ"כ הרב שבתי לוי שליט"א, ולכן @הצעיר ני"ו שים לבך שאלו ב' טעמים, האחד שלא התפשט המנהג, והשני שיסודו בטעות, עפ"ד.אולם שאני נרות שבת שלא התפשט מנהג זה לנהוד כהרמ''א, וגם יסודתו היתה בטעות כי מדוע ננקוט רמ''א ונעזוב דברי השו''ע.
הברכה הובאה בכמה ראשונים...נהגו אבל לא כהוגן
שאין סמך מהגאונים והראשונים
נכוןהברכה הובאה בכמה ראשונים...
אשמח לדעת היכן נתברר?ואולם המנהג שנהגו במרוקו לברך על הדלקת נרות לאחר ההדלקה לא התברר שהיה מנהג הספרדים מקדמא דנא, אלא להיפך
לדעת הגרע"י מנהג אחרי מרן מבטלים אותו, ולדעת השו"ע אפילו מנהג קדמון.כשיש מנהג שיסודו בהררי קודש ונהגו בו בכל הדורות ברצף, דור אחר דור, אין לבטלו בשום פנים ואופן.
איפה בדיוק בכל הדורות?בברכת הנותן ליעף כח, כל חכמי הספרדים נהגו לברך ברציפות בכל הדורות ממרן הב"י ועד דורנו.
מה רצונך בכך, הרי הגרע"י לא מסכים ליסוד של החיד"א.שו"ר למרן גדול הדורות רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל בשו"ת יחוה דעת ח"א ס"א שהזכיר את הנדין הנ"ל וכתב שמרן החיד"א זצ""ל כתב בברכ"י שאילו מרן היה רואה את דעת האר"י היה חוזר בו