• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

הנראה ליישב

בהקשר למה שהובא כאן לעיל (ונמחק).
כעת נראה דבאתי בס"ד לכלל יישוב ב' הצדדים.
כי הנה באמת מצינו כבר לאור העולם רבינו הרשב"א שכתב כמה פעמים במשמרת הבית שהרא"ה בבדק הבית "מבקש תואנה" להקשות וכיו"ב [כ"ה בדף כ: (ד"ה אמר הכותב): "אינו אלא כמבקש תואנה". וכן בדף כח סע"ב (ד"ה אמר הכותב): "מבקש תואנה". וכן בדף נו. "מבקש תואנה הוא". ע"ש], וכן יש שם עוד הרבה לשונות חריפים.
ואכן ראיתי למרן הראש"ל שליט"א בשלחן המערכת (עמ' תלד) שאם רוצה לכוין את הלומדים שלא להזדרז להשיג, בזה אה"נ רשאי לתפוס לשונות חריפים, למען ישמעו ויראו. ע"ש.
אתה הוראת לדעת, שלשונות החריפים תלויים ועומדים אם ההשגות נכונות או שנכתבו בזריזות להשיג.
ומובן היטב מדוע הראש"ל אמר עליהם דברים חריפים, כי לדעתו דבריהם נכתבו בזריזות, ובא להזהיר למען ישמעו ויראו.
אך מאידך גיסא, הם טוענים שעל הרבה דברים בכלל לא השיב, או בכלל לא הבין את הגר"מ לוי, ולכן כתבו מה שכתבו למען ישמעו ויראו שאין להתרגש ממה שיוצאים עליהם לחינם כל עוד ולא השיבו על הדברים באמת ורק חוזרים שוב ושוב על דברים שכבר ענו עליהם בלי להתייחס באמת לגוף הטענות. [ודברי מרן זצ"ל אינו אלא בדברים בודדים].
ונמצא לכאורה שב' הצדדים מובנים.
[ואם תאמר מה שייך כאן "שני צדדים"? אתה דע לך, כי יש שם הרבה גאונים לממש, הרבה ראשוני לציון (רק בלי גלימה) פשוטו כמשמעו. ואכמ"ל].
וכל אחד יעשה כדעת רבותיו.
ותול"מ.
 
אם נמחק, למה אתה מעלה את זה שוב לדיון?
כדי ליישב.
מצידי תוכל לנעול את זה לאחר היישוב (ומי שיהיה לו תגובה עניינית לגוף הנידונים ההלכתיים יגיב באשכול נפרד בבירור הלכה טהורה).
עכ"פ לאחר מחשבה הריני מגלה דעתי, שהלשונות שם נראה שהם חריפים מידאי (על אף שבגוף הנידונים ההלכתיים לענ"ד הם צדקו, אבל רק מבחינת גוף ההלכה, כדרכה של תורה, ולא לגבי הלשונות). ונא לפרסם לכל מי שהגיע לידו הקובץ הנ"ל, שהלשונות לא ראויים. ואם היה בלשוני איזה משמעות זלזול, באיזה צד שיהיה, הריני מגלה דעתי שהוא בטל ומבוטל, שלא ייצא חלילה תקלה על ידינו בבזיון ת"ח לכאן או לכאן.
בהערכה רבה
זעירא דמן חבריא
חסיד מרן זיע"א
 
כדי ליישב.
מצידי תוכל לנעול את זה לאחר היישוב (ומי שיהיה לו תגובה עניינית לגוף הנידונים ההלכתיים יגיב באשכול נפרד בבירור הלכה טהורה).
עכ"פ לאחר מחשבה הריני מגלה דעתי, שהלשונות שם נראה שהם חריפים מידאי (על אף שבגוף הנידונים ההלכתיים לענ"ד הם צדקו, אבל רק מבחינת גוף ההלכה, כדרכה של תורה, ולא לגבי הלשונות). ונא לפרסם לכל מי שהגיע לידו הקובץ הנ"ל, שהלשונות לא ראויים. ואם היה בלשוני איזה משמעות זלזול, באיזה צד שיהיה, הריני מגלה דעתי שהוא בטל ומבוטל, שלא ייצא חלילה תקלה על ידינו בבזיון ת"ח לכאן או לכאן.
בהערכה רבה
זעירא דמן חבריא
חסיד מרן זיע"א
האשכול נמחק בעקבות כך שהגיע למקומות שאינם רצויים, מה שהיה אמור להגיע מדיון מלא אמוציות.
מה העניין לחזור שוב על הנידון, ברגע שאתה יודע ששוב זה יגרר לשם, זה בגדר פסיק רישיה.
גילוי דעת מפה ועד הודעה חדשה לא יעזור...
 
כי יש שם הרבה גאונים לממש, הרבה ראשוני לציון (רק בלי גלימה) פשוטו כמשמעו.
בעיקרון דבריך הם דברי חוצפה.
אלא שיש לדונך לכף זכות שכנראה שאינך מכיר מעלת ראשון לציון אחד אפי', ודאי לא כמה.
ובעיקר הדבר אין הנידון מי גאון יותר, אלא השאלה היא על דרך הלימוד, כי יתכן אדם גאון מאוד אבל משובש מאוד. [והלשון "יתכן" לאו דוקא, אלא קיימים הרבה כאלו, וכמאמרם ז"ל לפום חרפתא שבשתא].

וכבר אמר לי מאן דהוא שהשמות של הניקים הבדויים רומזים בד"כ על ההיפך הגמור, וכדוגמא @איש תם שבא לומד דהוא מחוכם ומפולפל, ו @ספרדי טהור בא לומר שהוא אשכנזי מובהק. ואני מקווה ששמך @חסיד מרן זיע''א לא נובע ג"כ מהבחינה הנ"ל.
 
בעיקרון דבריך הם דברי חוצפה.
אלא שיש לדונך לכף זכות שכנראה שאינך מכיר מעלת ראשון לציון אחד אפי', ודאי לא כמה.
ובעיקר הדבר אין הנידון מי גאון יותר, אלא השאלה היא על דרך הלימוד, כי יתכן אדם גאון מאוד אבל משובש מאוד. [והלשון "יתכן" לאו דוקא, אלא קיימים הרבה כאלו, וכמאמרם ז"ל לפום חרפתא שבשתא].

וכבר אמר לי מאן דהוא שהשמות של הניקים הבדויים רומזים בד"כ על ההיפך הגמור, וכדוגמא @איש תם שבא לומד דהוא מחוכם ומפולפל, ו @ספרדי טהור בא לומר שהוא אשכנזי מובהק. ואני מקווה ששמך @חסיד מרן זיע''א לא נובע ג"כ מהבחינה הנ"ל.
דבריך מעניינים
ומאי בדקת בשמי?
 
שיפסיקו לסתום פיות....
גם לי יש ביקורת, אני יודע לשמור אותה לעצמי, ואני גם יודע לתת לייק על הרבה דברים חכמים ונכונים שנכתבים כאן. 'דמוקרטיה' זה לא תופס בהשקפה היהודית, אצליו אין חופש הביטוי, כי אם היה חופש הביטוי, ה' ירחם כמה דברי שטות והבל היו אנשים פולטים מפיהם, ועל כן אדם צריך לשקול את דבריו במידה נכונה, ואחר שיגיע בכנות ליבו למסקנא כי צודק הוא הרי אז יש לו חובה לברר האם הוא נזהר בגחלתן של חכמים וכיוצ''ב, והקב''ה ישיאך עצה או לשוב להיות עניני ולענות לגופו של ענין, או שתתחבר לפורום צריך עיון המיועד לבעלי בתים הוגי דעות מעצמם ומשחרי הדמוקרטיה הלא תורנית.
 
בעיקרון דבריך הם דברי חוצפה.
אלא שיש לדונך לכף זכות שכנראה שאינך מכיר מעלת ראשון לציון אחד אפי', ודאי לא כמה.
כנראה גם אתה לא מכיר את הרבנים שם [וכבר אמרו חז"ל שהאמת תהא נעדרת. וד"ב].
איני מתכוין להתחיל להשוות מי יותר ומי פחות. אלא הכוונה שכולם אהובים וכו', והם גדולים וגדושים בתורה ובהלכה, מורי הוראות אמיתיים. וזה שהם חולקים לפעמים על מרן זצ"ל אינו מוריד מהערך שלהם כלל, זה בונה וזה סותר.
 
חזור
חלק עליון