• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

הקלדה במחשב והדפסה במדפסת בחול המועד

בן עלייה

Active member
אשמח לשמוע מקורות ברורים בעניין, האם מותר להקליד במחשב (לצורך ושלא לצורך) וכן להדפיס במדפסת.
לגבי הקלדה במ"ב דרשו בשם מרן האגר"מ והגרש"ז אויערבאך להתיר אפי' שלא לצורך המועד, ובשם הגר"נ קרליץ להתיר רק לצורך דהוי כמלאכת הדיוט
ולגבי הדפסה הביאו מהגרש"ז אוערבאך להתיר רק לצורך, והגר"נ קרליץ אסר לגמרי דהו"ל כמעשה אומן.
אמנם בקו של הגר"ע פריד אמרו על שניהם להתיר רק לצורך.
(ויל"ע גם במכונות שמדפיסות בלייזר)
 
חזור
חלק עליון