לא ראיתי לאחד מחברי הפורום שיכתוב שמותר לכתוב במחשב אף שלא לצורך המועד,
אני מצרף מקורות:
מותר לכתוב אגרות שלומים בחול המועד באמצעות מחשב, כיון שנחשב מעשה הדיוט (חזו"ע רה). ויש אומרים שאפילו שלא לצורך המועד מותר, כיון שכתיבה במחשב לא נחשבת כתיבה כלל, אלא גלים אלקטרונים (מועדי ה' עמ' רנב. ימי יוסף עמ' רמט)
וכן מצדד בילקו"י עמ' תתקמו בדעת החזו"ע ובדעת שבט הלוי, דאף שלא לצורך המועד שרי לכתוב במחשב. ע"ש.
והוסיף בספר מועדי ה' שאין להתיר אלא כשהמחשב כבר דלוק קודם המועד, או שהדליקו לצורך המועד בהיתר, אבל להדליקו כדי לכתוב דבר שאינו צורך המועד אסור משום שעצם ההדלקה שלא לצורך אסורה במועד משום הבערה. ע"ש. אך לא הבנתי, שהרי גם כשהמחשב כבר פועל היה נראה שיש איסור בשימוש בו שלא לצורך המועד, משום הבערה או שאר מלאכות הכרוכות בשימוש במכשיר חשמלי. וע"ע במ"ש בסי' תקלט לגבי בירור מחירי מוצרים במחשב.
ומ"מ ראה במועדי ה' שם שלדעות שמתירים הבערה שלא לצורך המועד, יש להקל. וכן בימי יוסף שיש המתירים אף להדליק מחשב כבוי ולכתוב שלא לצורך המועד.
אני מצרף מקורות:
מותר לכתוב אגרות שלומים בחול המועד באמצעות מחשב, כיון שנחשב מעשה הדיוט (חזו"ע רה). ויש אומרים שאפילו שלא לצורך המועד מותר, כיון שכתיבה במחשב לא נחשבת כתיבה כלל, אלא גלים אלקטרונים (מועדי ה' עמ' רנב. ימי יוסף עמ' רמט)
וכן מצדד בילקו"י עמ' תתקמו בדעת החזו"ע ובדעת שבט הלוי, דאף שלא לצורך המועד שרי לכתוב במחשב. ע"ש.
והוסיף בספר מועדי ה' שאין להתיר אלא כשהמחשב כבר דלוק קודם המועד, או שהדליקו לצורך המועד בהיתר, אבל להדליקו כדי לכתוב דבר שאינו צורך המועד אסור משום שעצם ההדלקה שלא לצורך אסורה במועד משום הבערה. ע"ש. אך לא הבנתי, שהרי גם כשהמחשב כבר פועל היה נראה שיש איסור בשימוש בו שלא לצורך המועד, משום הבערה או שאר מלאכות הכרוכות בשימוש במכשיר חשמלי. וע"ע במ"ש בסי' תקלט לגבי בירור מחירי מוצרים במחשב.
ומ"מ ראה במועדי ה' שם שלדעות שמתירים הבערה שלא לצורך המועד, יש להקל. וכן בימי יוסף שיש המתירים אף להדליק מחשב כבוי ולכתוב שלא לצורך המועד.