• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

כתיבה במחשב בחול המועד

לא ראיתי לאחד מחברי הפורום שיכתוב שמותר לכתוב במחשב אף שלא לצורך המועד,
אני מצרף מקורות:
מותר לכתוב אגרות שלומים בחול המועד באמצעות מחשב, כיון שנחשב מעשה הדיוט (חזו"ע רה). ויש אומרים שאפילו שלא לצורך המועד מותר, כיון שכתיבה במחשב לא נחשבת כתיבה כלל, אלא גלים אלקטרונים (מועדי ה' עמ' רנב. ימי יוסף עמ' רמט)

וכן מצדד בילקו"י עמ' תתקמו בדעת החזו"ע ובדעת שבט הלוי, דאף שלא לצורך המועד שרי לכתוב במחשב. ע"ש.

והוסיף בספר מועדי ה' שאין להתיר אלא כשהמחשב כבר דלוק קודם המועד, או שהדליקו לצורך המועד בהיתר, אבל להדליקו כדי לכתוב דבר שאינו צורך המועד אסור משום שעצם ההדלקה שלא לצורך אסורה במועד משום הבערה. ע"ש. אך לא הבנתי, שהרי גם כשהמחשב כבר פועל היה נראה שיש איסור בשימוש בו שלא לצורך המועד, משום הבערה או שאר מלאכות הכרוכות בשימוש במכשיר חשמלי. וע"ע במ"ש בסי' תקלט לגבי בירור מחירי מוצרים במחשב.
ומ"מ ראה במועדי ה' שם שלדעות שמתירים הבערה שלא לצורך המועד, יש להקל. וכן בימי יוסף שיש המתירים אף להדליק מחשב כבוי ולכתוב שלא לצורך המועד.
 
משום שעצם ההדלקה שלא לצורך אסורה במועד משום הבערה. ע"ש.
משום הבערה או שאר מלאכות הכרוכות בשימוש במכשיר חשמלי.

ספר מועדי ה' איני מכיר אבל כמדומה שמעולם לא שמענו שיש להזהר או אפי' מקום להחמיר בהבערה בחול המועד ורק היכא במלאכות שיש טרחה הטרחה אסורה
אשמח אם יש מקורות קדמונים לענין זה
 
כל רצוני בהודעה הקודמת היה לומר שיש להתיר לכתוב במחשב אף שלא לצורך המועד, מה שלא הזכירו חברי הפורום באשכול זה, אלא רק כתבו שמותר לצורך המועד ולא כהסוברים שאסור אף לצורך המועד ואולי רק לצורך דברי תורה מותר.

רק אגב הערתי שאמנם מצד כתיבה אין איסור, אך אולי משום הגברת זרם שאסורה משום מוליד בשבת, אולי יש לאסור גם בחול המועד. וממה שהפוסקים הנ"ל התירו כתיבה במחשב מוכח דלא ס"ל הכי, ולכן גם כשהמחשב כבוי יש להתיר להדליקו כדי לכתוב דבר שאינו לצורך המועד, ודלא כמ"ש במועדי ה'. וזהו שסיימתי - וכן בימי יוסף שיש המתירים אף להדליק מחשב כבוי ולכתוב שלא לצורך המועד.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון