• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הריני אוהב כל אחד מבני ישראל כנפשי ומאודי

amit26

Well-known member
במעיין אומר מובא שהרב שאל את מרן זצל האם לומר את הנוסח הרגיל של הריני אוהב כל אחד מישראל כנפשי ומאודי,למרות שבאמת האדם לא ברמה כזו,ומרן אמר לו שכך כתוב וכך לומר, ובע"ה האדם יזכה להגיע לכך
אבל השבוע יצא לי לראות בספר משיעורי הראש"ל שבאמת דעת מרן לא לומר דברים שאינם אמיתיים
האם יש חילוק בין 2 המקרים או שיש הסבר אחר? לכאורה יש כאן סתירה לפה או לפה
 

קבצים מצורפים

  • WhatsApp Image 2025-09-06 at 20.59.31.jpeg
    WhatsApp Image 2025-09-06 at 20.59.31.jpeg
    118.9 KB · צפיות: 4
לענ"ד יש חילוק והוא פשוט:
בעניין אוהב כל אחד וכו' יש לומר שבאמת כך הוא וכעין שאמרו כופין אותו עד שיאמר רוצה אני וכו' ואין זה שקר
אבל בסליחות האדם מדבר עליו ספיציפית בשעה שנמצא בה ופשוט שזהו שקר גמור.
ובקרבנות שחרית דעת מרן זצ"ל לומר שאנחנו משכימים ואצ"ל כשאנחנו וטעמו משום שזהו על עם ישראל בכללות ולא רק על האומר וזה מסייע לדבריי שזולתי טעם זה אין הכי נמי היה צריך להוסיף כך. כנ"ל ק"ל.
 
מעניין מה שאמרתם
לענ"ד יש חילוק והוא פשוט:
בעניין אוהב כל אחד וכו' יש לומר שבאמת כך הוא וכעין שאמרו כופין אותו עד שיאמר רוצה אני וכו' ואין זה שקר
אבל בסליחות האדם מדבר עליו ספיציפית בשעה שנמצא בה ופשוט שזהו שקר גמור.
ובקרבנות שחרית דעת מרן זצ"ל לומר שאנחנו משכימים ואצ"ל כשאנחנו וטעמו משום שזהו על עם ישראל בכללות ולא רק על האומר וזה מסייע לדבריי שזולתי טעם זה אין הכי נמי היה צריך להוסיף כך. כנ"ל ק"ל.

מעניין מה שאמרתם,יפה
אמנם עדיין קשה לי מאוד כשאני אומר כך בבוקר,אני ממש מרגיש שקרן..
 
חזור
חלק עליון