אפשר קישור?כבר נתבאר באשכול אחר שכן נוהג מרן הראש"ל שליט"א, וע"ש טעמו.
אפשר קישור?כבר נתבאר באשכול אחר שכן נוהג מרן הראש"ל שליט"א, וע"ש טעמו.
וכן עוד הלכה שמובא שם שבשני וחמישי אם מתפלל אצל אשכנזים שאין שם ויעבור באל מלך יושב על כסא רחמים מספיק שהזכיר זכור לנו ברית שלוש עשרה אין צריך לומר ויעבור בטעמים כקורא בתורהואגב בזכותך נזכרתי בעוד הלכה של מרן זצוק''ל שכתב בכתב ידו שצריך וראוי לקראו ק'ש שעל המיטה חצי שעה קודם חצות ראיתי את המכתב באחד הקבצים של בית יוסף בהמשך .......
דעת מרן זיע"א אבלות א עמ' שנגחצי הקדיש שאחרי קריאת התורה שייך לעולה.
שייך לאבלים או שרשאים האבלים לומר אותו?אינה שייכת לעולה אלא לאבלים אפי' שלא עלו לתורה
*רשאים האבלים לאומרו ביחד עם העולהשייך לאבלים או שרשאים האבלים לומר אותו?
מה שכתבתי היינו לאפוקי מהבעל קורא.דעת מרן זיע"א אבלות א עמ' שנג
אמירת חצי הקדיש אינה שייכת לעולה אלא לאבלים אפי' שלא עלו לתורה
זה לא מה שישראל אמר, ישראל דיבר על חזן המתפלל בהברה אשכנזית, ומרן זצ"ל בסוף הסרטון מדבר על חזן ספרדי המתפלל בנוסח אשכנזי.ראיתי רק עכשיו. מה שכבודו אמר זה בעשר שניות האחרונות. אבל לפני כן, תתרווח על הכיסא, ותתענג מכמה דקות טובות מפי רבנו הגדול:
הרב אומר שם "לא ישנה את לשונו, לא יעקם את לשונו" (ואמר את זה אחרי שדיבר על צורת אמירת האותיות וכו'), נראה שזה מתפרש על ההברה ולא על הנוסח.מרן זצ"ל בסוף הסרטון מדבר על חזן ספרדי המתפלל בנוסח אשכנזי.
הנושא שישראל חיפש היה היכן מרן אמר שספרדי המתפלל במבטא אשכנזי מוטב שלא יתפלל כלל, ולזה הביאו לו את הסרטון הנ"ל שבו מרן מדבר על ספרדי העובר כש"ץ אצל אשכנזים. על זה כתבתי שלא נתנו לו את מה שחיפש, כי הרב לא אומר שם שמי שמתפלל במבטא אשכנזי עבירה היא בידו וטורפים לו תפילתו אלא מי שמתפלל בנוסח אשכנזי.הרב אומר שם "לא ישנה את לשונו, לא יעקם את לשונו" (ואמר את זה אחרי שדיבר על צורת אמירת האותיות וכו'), נראה שזה מתפרש על ההברה ולא על הנוסח.
מה שידוע הוא על מי שלא אמר שחוזר.מי שמסופק אם אמר "רצה והחליצנו" בברהמ"ז (בסעודה ראשונה ושניה).
ראיתי כמה שאמרו לי שהם יודעים (וככה גם כתוב בסידורים) שצריך לחזור.
אבל דעת מרן (ביבי"א ח"ז סי' כ"ח, וכן בחזו"ע שבת ב' עמ' קצ"ד, וכן הוא בילקו"י), שאינו חוזר.
נפלא ביותר!מה שידוע הוא על מי שלא אמר שחוזר.
אבל על המסופק ידועה כבר דעת מרן זיעא שלא יחזור לברך, משום שאימת שבת עליו. ועוד צירופים כיעו"ש.
וכן ידעתי על רבים הנוהגים כן.
(אגב, הזכרתי זאת כאן)עוד חידוש שרבים לא יודעים שהרב פוסק להלכה בחזו''ע יו''ט עמ' מט לגבי מי שלא היה באפשרות שלו שהיה אנוס וכדו' להדליק נר קודם החג מותר לו להדליק נר מגפרור ביו''ט
מי שלא יודע שילמד וידענפלא ביותר!
אבל אני שאלתי ביום האחרון כמה וכמה אברכים ורק 2-3 ידעו זאת. כל השאר השיבו בפשטות שחוזר.
בשביל זה הנושא הזה קיים כאן בפורום, ללמד את מי שלא יודע את ההלכות שמשום מה לא כולם יודעים אותם...מי שלא יודע שילמד וידע