ל"נ ול"פ.
פשוט, התם זו דעת הרי"ף והרמב"ם, שני עמודי הוראה, והיה למרן לפסוק לברך, ורק לענין הברכה חשש מרן לסב"ל ולא לעניית אמן. (כיו"ב אין עושים ס"ס לברך אבל עושים עניית אמן).
וכאן דעת הרמב"ם שאין לברך.
נו, אבל אפשר לומר גם הפוך:
התם (בהלל), זו דעת הרי"ף והרא"ש - שני עמודי הוראה. והיה למרן לפסוק לברך, ורק לעניין הברכה חשש מרן לסב"ל ולא לעניין אמן. (כיו"ב אין עושין ס"ס לברך, אבל עושים עניית אמן - אגב, נוסח זה מגומגם...).
ואילו כאן (בסוכה), דעת הרא"ש שאין לברך.
התם (בהלל), זו דעת הרי"ף והרא"ש - שני עמודי הוראה. והיה למרן לפסוק לברך, ורק לעניין הברכה חשש מרן לסב"ל ולא לעניין אמן. (כיו"ב אין עושין ס"ס לברך, אבל עושים עניית אמן - אגב, נוסח זה מגומגם...).
ואילו כאן (בסוכה), דעת הרא"ש שאין לברך.