וכי לא כבר השבתי לך על כל הטענות השטוטיות האלה באשכול שכן?
הרב משאש בקושי השיב על כלום, מחבר הספר הנ"ל הוא שהכניס בתוך דבריו קושיות (מדומיינות) משלו
ראשית יש למחות על הזלזול המכוער במרן הגר"ש משאש זצוק"ל, חבירו וידידו הטוב של הגר"ע יוסף, שלמרות כל המחלוקות ההלכתיות ביניהם אהב אותו אהבת נפש.
ויש ללמד עליך זכות שאינך יודע מה אתה שח, ולכן הקושיות העצומות של הגר"ש משאש הפכו אצלך ל"טענות שטותיות", וכן הסתירות שכתב מח"ס חו"כ הפכו ל"מדומינות", כאשר כל מעיין יראה שהקושיות הללו על דברי הגר"ע יוסף הוזכרו בהרחבה בדברי הגר"ש משאש, והמחבר רק הציג זאת כ"סתירות".
כבר בתשובתו השניה (מתוך שש תשובות שכתב), בשו"ת תבואות שמש חלק אה"ע סי' קל"ח, הוא מתייחס לדברי הגר"ע יוסף, ותחילה ענה על מה שהביא הגר"ע פוסקים אוסרים, והביא פוסקים שדחו דבריהם, כגון מחצית השקל שביאר שהראיה היא מקטנה שלא תצא בשל זקנה שהוא ברה"ר, וכן בשו"ת תשובה מאהבה, עדות ביהוסף, בית יצחק, דחו את טענות האוסרים.
לאחר מכן ענה הגר"ש על הטענה שיש בפאה פריצות, והשיב שכל צורת המלבושים כיום השתנתה ויש בהם גירוי יותר משיער, ובכל זאת לא אסרו, ואין גירוי יצר בשיער שכל זמן היותה רווקה יצאה בו, והביא ראיה ממה שהתירו לקרות ק"ש כנגד הנשים שרגילות לגלות שערותיהן, בטענה שאין השיער מביא הרהור.
וזוהי בדיוק הסתירה שציין מח"ס חו"כ, שהגר"ע אסר פאות מטעם שמביאות לידי הרהור, ומאידך גיסא התיר לקרוא ק"ש כנגד שיער הנשואות, בטענה שבימינו כבר אין בו הרהור!
לאחר מכן ענה הגר"ש על טענות שונות, ושוב בספרו שמש ומגן חלק ב' אה"ע ט"ו פנה לענות על טענת הגר"ע שיש בפאה משום דת יהודית. ועל זה כתב שהנה לגבי מטפחת כתב הגר"ע דאתי מנהג ומבטל מנהג, וא"כ יש לומר זאת ברווח גדול גם בפאה.
וזוהי בדיוק הסתירה שציין מח"ס חן וכבוד, רק הרחיב להביא את לשונו של הגר"ע.
לאחר מכן ענה הגר"ש על הטענה שיש בפאה מראית העין, והשיב שאיך יתכן לומר מראית העין בדבר שעושות כל הנשים.
וזוהי בדיוק הסתירה שציין מח"ס חן וכבוד, רק שהוא ציטט את הנדון מתוך יביע אומר (ולא כהגר"ש שציטט את הספר תשורת שי) שהוא עצמו לגבי גילוח הגדיר היטב מתי יש לחוש למראית העין ומתי לא.
אגב, אני ממליץ לכל קורא לעבור בעיון על כל
"האשכול השכן" ולראות אם השבת ומה השבת... ולא זאת בלבד שתירוציך המגוחכים נדחו והופרכו מכל וכל, אלא גם כל ענין שהסתעפת אליו וכתבו בו, הופרך לחלוטין. ובאמת שכבר בזמן פרסום המאמר בקובץ "בית יוסף" התפלאתי כיצד פרסמת את המאמר כפי שפורסם כאן בפורום טיפין טיפין, ללא שינוי של מילה מכל מה שכתבת, למרות שראית בעיניך שכל מה שכתבת נדחה.
אבל כעת הכל מובן; מסתבר שאתה כלל לא מכיר בזה, אולי בגלל השכנוע העצמי המופרז, ואולי בגלל שאתה חי בבועה מסויימת ומוקף תלמידים וידידים שמפרגנים לך כל הזמן, ומחזיקים בדעה כמו שלך.