• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

השקפה עקומה! היתר מכירה וחשמל בשבת יותר גרועים מפאה נכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
אני מבין את הרצון העז שלך להשמיץ בכל מחיר (והתגובות שלך שוב ושוב מוכיחות זאת), אבל כבר הבהרתי לעיל שלא פסלתי שום ספר מבלי לקרוא את תוכנו:

לא התכוונתי באופן ספציפי לספר שלך (שעדיין לא ראיתיו), אלא באופן כללי - אם יש ספר שכל המהלך שלו טעות, קשה להגיב על זה.
 
וחרדי שמשאיר אצלו אינטרנט פרוץ יש לדון האם הוא בגדר אפיקורס כיון שמבזה דברי חכמים לכאו'
וגם מכניס עצמו לאונס.
ובחזקת שנכנס למקומות המטונפים ה"י..
אני רואה את המצב הקשה שכבר האינטרנט נכנסה עמוק פנימה נשאר רק להציל את שארית הפליטה..
 
הוא לא מגמתי.
אלא זה כל מטרת הספר להעמיד ולברר את השיטות שמתירים פא"נ.
לאחר שנים שלאחר התעמולה המטורפת נגד מי שהעז להתיר והמון אברכים הרגישו פושעים שנשותיהם פרוצןת הספר הנ"ל בא במטרה ברורה בשביל להעמיד שהדעה המתירה היא ברורה וחזקה ואינה בדיעבד.
את הסברות לאסור הוא השאיר לספר שתכתוב להמיד את שיטת מרן זיע"א.
מי שיכול לעוור את עיניו עד כדי לכתוב שהרב עובדיה באמת מתיר פאות- אין לך פחות מגמתי מזה
 
נערך לאחרונה:
חחח, אבל להסיק שהרב עובדיה באמת מתיר פאה ורק מסיבות פולטיות אסר זה כן?!
לא הייתי מרחיק נדוד עד מה שהגדרת.
אבל לפי האמת הקשה החו"כ קושיות חזקות וחלקם נותרו קשים [ראיתי מה שרצו ליישב אך חלק מהתירוצים אינם מספקים]
אני רואה את הדברים שאחז שזה אסור אבל בודאי שיכל למצא מקום להקל ולהסתמך על גדולי הפוסקים שמתירים כפי שנסמך עליהם לעיניין גרושה ואלמנה. רק שלא ראה צורך למצא היתר אחר שהוא בעיניני צניעות ודו"ק.
 
אז מדוע מרן לא הזכיר את השיטות שמתירים פא"נ שהם גדולי האחרונים כמו הפרימ"ג והמג"א והמשנ"ב. וזה שלא כדרכו ממש בכל שאר התשובות.
המשנ"ב אינו מתיר פא"נ.
הפמ"ג כתב שבמדינות שיוצאין בפאה נכרית מגולה, יש להם לסמוך על הרמ"א, והעתיק דבריו ביבי"א.
היבי"א ציין במפורש שהמגן אברהם התיר, והעתיק את לשונו.
 
לא הייתי מרחיק נדוד עד מה שהגדרת.
אבל לפי האמת הקשה החו"כ קושיות חזקות וחלקם נותרו קשים [ראיתי מה שרצו ליישב אך חלק מהתירוצים אינם מספקים]
אני רואה את הדברים שאחז שזה אסור אבל בודאי שיכל למצא מקום להקל ולהסתמך על גדולי הפוסקים שמתירים כפי שנסמך עליהם לעיניין גרושה ואלמנה. רק שלא ראה צורך למצא היתר אחר שהוא בעיניני צניעות ודו"ק.
תציין דוגמא אחד הקושיות בבקשה?
 
תציין דוגמא אחד הקושיות בבקשה?
באתי להביא את זה:
אבל אז בדיוק אני רואה שאתה הוא זה שמיישב את הקושיות.

מי שרוצה את הנ״ל בצורה מסודרת:
 

קבצים מצורפים

  • ביאור דעת היבי״א.pdf
    141.1 KB · צפיות: 2
המשנ״ב לעולם לא הפך להלכה פסוקה עבור הספרדים. וזה שיש כמות מסוימת של ספרדים שנשותיהם חובשות פאה (ודאי לא רוב. אלא״כ אתה לא מכיר מספיק ספרדים אלא רק אלו שחובשים פאה, אז לכן נראה בעיניך שזה רוב), לא הופך זאת להיתר.

טענה כזו מזכירה לי שפעם אחת אמרתי חידוש למשתכנז אחד (שלא ידעתי שהוא משתכנז, את האמת) מהיבי״א, והלה ענה לי שבמשנ״ב זה לא כתוב. ונשמע כאומר כאילו כל הפוסקים האחרים הם כאין לפני המשנ״ב.
 
המשנ״ב לעולם לא הפך להלכה פסוקה עבור הספרדים. וזה שיש כמות מסוימת של ספרדים שנשותיהם חובשות פאה (ודאי לא רוב. אלא״כ אתה לא מכיר מספיק ספרדים אלא רק אלו שחובשים פאה, אז לכן נראה בעיניך שזה רוב), לא הופך זאת להיתר.

טענה כזו מזכירה לי שפעם אחת אמרתי חידוש למשתכנז אחד (שלא ידעתי שהוא משתכנז, את האמת) מהיבי״א, והלה ענה לי שבמשנ״ב זה לא כתוב. ונשמע כאומר כאילו כל הפוסקים האחרים הם כאין לפני המשנ״ב.
מי מחליט מי הופך להלכה פסוקה?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון