תפסיקו לנפנף בספר הזה בשביל להוכיח את דעת הגר״ע.במעין אומר חלק י"ב
תפסיקו לנפנף בספר הזה בשביל להוכיח את דעת הגר״ע.במעין אומר חלק י"ב
כל הספר הזה מגמתו להתיר פאה. איך ספר כזה יכול להעמיק בתורתו ולהוציא את האמת?ואין כאן שום "קושיות" אלא העמקה בתורתו.
גם הרב מוצפי כמדומני טוען שהגרב"צ זצ''ל לא התיר פאה מעולם, ויש עדויות נאמנות רבות שהתיר באופנים מסויימים
כל הספר הזה מגמתו להתיר פאה. איך ספר כזה יכול להעמיק בתורתו ולהוציא את האמת?
תפסיקו לנפנף בספר הזה בשביל להוכיח את דעת הגר״ע.
אני מרגיש שחבל על הדיון.המסקנה היא שהוא אסף את תשובות המתירים (ומפרט שם מה מובא בתשובותיהם). לא הבנתי מה הקשר לנדון דידן.
לא כתבתי את הטענה מפני ״שׁזה לא מתאים לנו״, אלא שזה לא ספר הגר״ע. ואיך אפשר להוציא שהוא מתיר מהספר הנ״ל, כשכת״י שיצאו בשנות מאוחרות לחייו של מרן (ומפורסמות ביבי״א) חוזרות שוב ושוב על שעמד לאסור את הפאה?מדובר במזכירו של הרב שהיה אחראי על קבלת קהל, העביר שאלות ותשובות וכתב את השאלה ואת התשובה בדייקנות מופלגת. בנוסף לכך, גם רואים מספרו את הסלידה האישית שלו מפאה נכרית, דהיינו - הוא האחרון שישקר בכך.
לכן, אי אפשר לדחות את דבריו בקש רק מפני שלא מתאימים לנו (וכפי שכתבתי, יש שם כמה וכמה היתרים, ואי אפשר לטעון שהכל לא מדוייק).
אינני מכיר את הספר וכמובן מעולם לא עיינתי בו. אבל אולי, תנשמו עמוק לפני שאתם מגיבים, אולי מול האוירה האוסרת ושאיננה נותנת מקום לדעות אחרות, עם כל הפשקוילים והאיומים, יתכן שבהחלט צריך גם ספרים שכאלו... אי אפשר לחנוק צד שלא חושב כמוך
לא היתה לי בעיה עם הספר אם הוא היה כותב כך:אינני מיר את הספר וכמובן מעולם לא עיינתי בו. אבל אולי, תנשמו עמוק לפני שאתם מגיבים, אולי מול האוירה האוסרת ושאיננה נותנת מקום לדעות אחרות, עם כל הפשקוילים והאיומים, יתכן שבהחלט צריך גם ספרים שכאלו... אי אפשר לחנוק צד שלא חושב כמוך
וכמה ספרים יש שרק מסבירים למה אסור? חשבת על זה?לא היתה לי בעיה עם הספר אם הוא היה כותב כך:
ספר
חן וכבוד
בירור הפוסקים בהיתר או איסור הפאה
תשובות המתירים | תשובות האוסרים
קושיות והשגות על ב׳ הצדדים
בירור האם פאה עדיפא על מטפחת
בירור פאה הנראית כשיער טבעי
בירור פאות מהודוץ
אם זה היה כתוב בצורה כזו, ניחא
אך בצורה שבה הוא כתב, אני מבין שהוא מגמתי, ולעולם לא יראה צד למה אסור
השאלה היא לא ״מה המסקנא״, אלא איך הספר מציג את עצמווכמה ספרים יש שרק מסבירים למה אסור? חשבת על זה?
הוא לא מגמתי.אך בצורה שבה הוא כתב, אני מבין שהוא מגמתי, ולעולם לא יראה צד למה אסור
אתה נכנס לזוטות מה כתוב בשער. הרב יצחק בא כפוסק ובהחלט בספר פסק מגוחך לכתוב את מסקנת הספר בשער [אף שעל העמוד הראשון כבר מובן מה מסקנת הספר]לשם ההבדל, הנה עמוד השער של הילקו״י על פא״נ:
סתרת את עצמך מיניהו ביההוא לא מגמתי.
אלא זה כל מטרת הספר להעמיד ולברר את השיטות שמתירים פא"נ.
אויש.לאחר שנים שלאחר התעמולה המטורפת נגד מי שהעז להתיר והמון אברכים הרגישו פושעים שנשותיהם פרוצןת הספר הנ"ל בא במטרה ברורה בשביל להעמיד שהדעה המתירה היא ברורה וחזקה ואינה בדיעבד.
ואז אלו כמו @עובר ושב שהבינו שחן וכבוד לא הותיר זכר לאיסור פא״נ בדעת מרן, יבואו ויצאו על כל מי שמעמיד את שיטתו.את הסברות לאסור הוא השאיר לספר שתכתוב לה[ש](ע)מיד את שיטת מרן זיע"א.
שוב פעם אני מרגיש שאני צריך להסביר את עצמי בדבר שכתבתי במפורש.אתה נכנס לזוטות מה כתוב בשער. הרב יצחק בא כפוסק ובהחלט בספר פסק מגוחך לכתוב את מסקנת הספר בשער [אף שעל העמוד הראשון כבר מובן מה מסקנת הספר]
החן וכבוד לא נראה שבא לפסוק אלא רק להעמיד את הפוסקים המתירים ותו לא.
אינו מוכרח כלל, שמא מגמתו להראות שעל אף שישנם שיטות האוסרות, מ"מ גם ישנם שיטות המתירות.אם כל מטרת הספר זה להעמיד את השיטות המתירים, ברור שלפי דעתו אין שיטה שאוסרת.
אני אנסה להסביר.אם כל מטרת הספר זה להעמיד את השיטות המתירים, ברור שלפי דעתו אין שיטה שאוסרת.
ועם כל זה מרן זיע"א כתב בהסכמתו שא"א לסמוך על ספר זה!!!מדובר במזכירו של הרב שהיה אחראי על קבלת קהל, העביר שאלות ותשובות וכתב את השאלה ואת התשובה בדייקנות מופלגת. בנוסף לכך, גם רואים מספרו את הסלידה האישית שלו מפאה נכרית, דהיינו - הוא האחרון שישקר בכך.
לכן, אי אפשר לדחות את דבריו בקש רק מפני שלא מתאימים לנו (וכפי שכתבתי, יש שם כמה וכמה היתרים, ואי אפשר לטעון שהכל לא מדוייק).