• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

התעטשות בהלכה

ניר כהן

Active member
ידוע ההלכה לאחל אסותא [=לבריאות] למתעטש,
הסתפקתי :
1.אם מתעטש כמה פעמים, לומר לו בסוף, אסותא על כולם, או שמא על כל אחד ואחד?
2. האם לומר אסותא בקול רם כדי שהמתעטש ישמע, או שמא אפשר גם בלחש?
3. אם לא איחלתי לו מיד, האם אפשר גם אחר זמן, לומר לו "לפני חצי שעה התעטשת שיהיה לך לבריאות"?
4. האם כל השומעים צריכים לאחל או מספיק אחד?
 
הערה באגב
מנהג מרן חכם יצחק לומר לעצמו אחרי שהוא מתעטש "רפואה וחיים" או משהו אחר בסגנון הזה
ואגב דאגב, יש מנהג של איזה אנשים מארץ העמים בדרום אמריקא למשוך לעצמם באוזן הימנית אחרי כל עיטוש... ולא ידעתי טעם למנהג זה [ויש עוד אמונות תפלות אבל אין עם מי לדבר]
שוב בדקתי באוצר החכמה וראיתי שכך נהגו עוד עדות רבות ות"ח מפורסמים, וטרחו לתת טעם למנהג זה
 
נערך לאחרונה:
ידוע ההלכה לאחל אסותא [=לבריאות] למתעטש,
הסתפקתי :
1.אם מתעטש כמה פעמים, לומר לו בסוף, אסותא על כולם, או שמא על כל אחד ואחד?
2. האם לומר אסותא בקול רם כדי שהמתעטש ישמע, או שמא אפשר גם בלחש?
3. אם לא איחלתי לו מיד, האם אפשר גם אחר זמן, לומר לו "לפני חצי שעה התעטשת שיהיה לך לבריאות"?
4. האם כל השומעים צריכים לאחל או מספיק אחד?
וכל זה דווקא באופן שאינו עוסק בתורה באותו הזמן.
 
חזור
חלק עליון