זה פורפורציונאלי? היגיעה והעמילות מול התוצאה???

אבל אם נמשיך כמצות אנשים מלומדה בלי לדעת מה הסוד והדרך לזכרון איך נהיה גדולים????????
אין כוונתי לכך, זה אדרבה חיפוש אבל לדון באברכים של היום יותר מידי על זה כוונתי, צריך לומר רק מה לעשות טוב ולא לחפור ברע סליחה אם משהו נפגע
 
למה א"כ לא רואים רוב אנשים שזוכרים רק את מה שלומדים

בכל זאת...

מי מדבר לדעת את הספרים האלו, דברנו אנו לכה"פ את הדברים הבסיים ויסודיים כש"ס שו"ע ועוד

למה א"כ לא רואים רוב אנשים שזוכרים רק את מה שלומדים

בכל זאת...

מי מדבר לדעת את הספרים האלו, דברנו אנו לכה"פ את הדברים הבסיים ויסודיים כש"ס שו"ע ועוד
ואף על פי כל ירידת הדורות שמניתי, יש המון שבקיאים ויודעים מה שלומדים ואני מכיר המוון כאלה, כך לדוגמא את הנבחנים בחידון ההלכה של הרב אופיר מלכא כל מי שנבחן שם בקיא בחומר שלומד ללא ספק!
כל המבחנים של ידיעת הש"ס שעושים כיום הם בקיאים במה שלומדים! כל הת"ח [מביניהם היה הראש"ל שליט"א הרב מצליח מאזוז ועוד] שבוחנים בכל הש"ס חסידי בעלז גור ועוד שלל ציבור האברכים, כל הנבחנים של בקיאים!!
והם מיעוט של המיעוט יש מלא כאלה שלא שומעים עליהם, ובכל כולל יש כמה בודדים כאלה, אז למה כמה בודדים? כי רק הם מתמסרים בכל אבריהם, ללא טיולים ללא חדשות רדיו עיתונים נייעס פוליטיקה ושיחות מיותרות, נמצא א"כ שהמיעוט דאז קיים גם היום..
 
אמת ויציב ונכון אבל בכל זאת מה זה שונה מהסטודנטים שכן זוכרים מה שלומדים עם כל זה.....
אם אתה מדבר על זיכרון, הבעיה שלא לומדים נכון.
שמעתי כבר מכמה גדולים ממש שהדרך הוא ללמוד קודם כל ארבע פעמים את הסוגיא ורק בשביל להבין בלבד לפני החזרות. כי שמבינים טוב זוכרים.
ואח"כ לחזור עוד פעם ולסכם את ההבנה מה הבנתי עד עכשיו. ואח"כ להתחיל לחזור על הסוגיא עצמה במהירות כמה פעמים, מי שעושה ככה בודאי זוכר.
 
חזור
חלק עליון