Gavriel Ohana
Active member
שלום לכולם
בילוק"י תפילה כרך א ס' פט ג כותב רבינו מרן הרב יצחק יוסף שזמן תפילת ותיקין הוא מיד כשניכרת תחילת השמש על העולם. והנכון הוא ללכת אחר הנץ האסטרונומי כפי שמופיע בלוח אור החיים, ביכורי יוסף המבוסס על הזריחה המוקדמת ביותר מעל האופק המזרחי מנקודה כלשהי בישוב
ובשו"ת הראשון לציון חלק ב ס' ו הרב כותב (ואני מקצר לטובת הבנת השאלה)
"..ולכן משנה אחרונה עיקר למנות לפי הנץ הנראה ולא הנץ האסטרונומי, וכן יש לתפוס.
שאלתי ובקשתי לתלמידי חכמים יושבי על מדין ואולי גם הקרובים למרן , מהו הנץ הנכון שעלינו לנהוג, כיוון שידוע שהאסטרונומי הוא הנץ הראשון שנראה באופק אם ניקח את כל ההרים ונשטח אותם זה הנץ הראשון שנראה,והוא נקרא גם הנץ המישורי והוא כמה דקות קודם הנץ הנראה ששם מחשבים לפי מתי שהחמה מתחילה להתנוצץ ולצאת בנקודה הגבוהה בישוב/באזור ,וידוע שמרן כתב לא כדעתו של הכיסא רחמים שפסק להלכה כשכל גלג החמה יוצאת,
השאלה מה הנץ הנכון כי פה בעירנו חלוקים גם בהלכה גם במנהג וגם מה דעת הרב מרן שליט"א
אודה לעזרתכם
בילוק"י תפילה כרך א ס' פט ג כותב רבינו מרן הרב יצחק יוסף שזמן תפילת ותיקין הוא מיד כשניכרת תחילת השמש על העולם. והנכון הוא ללכת אחר הנץ האסטרונומי כפי שמופיע בלוח אור החיים, ביכורי יוסף המבוסס על הזריחה המוקדמת ביותר מעל האופק המזרחי מנקודה כלשהי בישוב
ובשו"ת הראשון לציון חלק ב ס' ו הרב כותב (ואני מקצר לטובת הבנת השאלה)
"..ולכן משנה אחרונה עיקר למנות לפי הנץ הנראה ולא הנץ האסטרונומי, וכן יש לתפוס.
שאלתי ובקשתי לתלמידי חכמים יושבי על מדין ואולי גם הקרובים למרן , מהו הנץ הנכון שעלינו לנהוג, כיוון שידוע שהאסטרונומי הוא הנץ הראשון שנראה באופק אם ניקח את כל ההרים ונשטח אותם זה הנץ הראשון שנראה,והוא נקרא גם הנץ המישורי והוא כמה דקות קודם הנץ הנראה ששם מחשבים לפי מתי שהחמה מתחילה להתנוצץ ולצאת בנקודה הגבוהה בישוב/באזור ,וידוע שמרן כתב לא כדעתו של הכיסא רחמים שפסק להלכה כשכל גלג החמה יוצאת,
השאלה מה הנץ הנכון כי פה בעירנו חלוקים גם בהלכה גם במנהג וגם מה דעת הרב מרן שליט"א
אודה לעזרתכם
נערך לאחרונה: