בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
אכן בשנים האחרונות אין זה נהוג, אך כמדומה שעד לפני עדלמה להמציא נתונים?!
אני למדתי בישיבת חברון, וזה פשוט הפך האמת!
לפי זכרוני הדל בילקוט יוסף פסק שאם רגיל ללכת בשרוולים קצרים אין זה נחשב מקום מכוסה ולא צריך נטילה אם נגע שםיש הבדל גדול בין חברונר שהולך עם קצר בתור חברונר לבין מישהו שלא קשור לחברון שאז החולצה הקצרה באה יותר בקטע של פושטק
שלא לדבר על מי שנוגע במקומות מכוסים באמצע הלימוד שהוא כבר מובטח על ידי השולחן ערוך שתלמודו ישתכח ואין לך הבטחה ברורה מזו,
שולחן ערוך אורח חיים הלכות הנהגת אדם בבקר סימן ד
והנוגע בגופו (מו) בידו. ומי שעשה אחת מכל אלו ולא נטל, אם תלמיד חכם הוא, תלמודו משתכח; ואם אינו תלמיד חכם, (מז) יוצא מדעתו.
לפי זכרוני הדל בילקוט יוסף פסק שאם רגיל ללכת בשרוולים קצרים אין זה נחשב מקום מכוסה ולא צריך נטילה אם נגע שם
ואני ראיתי בב"ב ת"ח (אחד מהם אפי' בתפקיד בכיר ביותר ואין אחד של מכיר אותו) ללא כובע וללא פראק הולכים ברבי עקיבא עם שקיות (מהשנה האחרונה)...כן!
בשבת האחרונה רבינו יצחק עשה שבת בק"ס
ומסר כמה שיעורי תורה נפלאים
ובשבת בצהרים מסר שיעור במושב מתתיהו השוכן צמוד לק"ס בבית המדרש המרכזי אהל ווסק, רובם ככולם היו אשכנזים, הגיעו לשם קרוב ל- 500 בני אדם!!!
איזה כבוד התורה עשו לו שמה...
הוא דיבר על ההופעה הנכונה לבחורי ישיבות ואברכים, ואמר שלא נכון לצאת לרחובה של עיר בלי כובע וחליפה, ואם חם יש להניח את החליפה על הכתפיים, אבל לצאת ללא כובע וחליפה? איפה זה נשמע? בני תורה צריכים לכבד את עצמם... עד כאן תורף דבריו בשיעור!!!
א"כ, אתה מדבר איתי על חולצה קצרה???? מאן דכר שמיה...
[ואגב אני ראיתי כמה רבנים בעיקר בבני ברק (כולל ראשי ישיבות גדולים ומפורסמים שמניחים את הפראק שלהם על הכתפיים ברחובה של עיר]
דיברתי על זה !שלא לדבר על מי שנוגע במקומות מכוסים באמצע הלימוד שהוא כבר מובטח על ידי השולחן ערוך שתלמודו ישתכח ואין לך הבטחה ברורה מזו,
יותר מבוזה.ואם חם יש להניח את החליפה על הכתפיים
נכון מאוד.יש הבדל גדול בין חברונר שהולך עם קצר בתור חברונר לבין מישהו שלא קשור לחברון שאז החולצה הקצרה באה יותר בקטע של פושטק
היות וכך נוהגים רבים וגם טובים הכולל ת"ח ורבנים כפי שכתבתייותר מבוזה.
למדת בימי חולצות התכלת או בשנים האחרונות ממש?למה להמציא נתונים?!
אני למדתי בישיבת חברון, וזה פשוט הפך האמת!
גם היה לו תפקיד בעיריההרב יעקב יוסף היה בחולצה קצרה ובלי חליפה באופן קבוע.
שימחת את ליבי קח ארבע מאות שקללמדת בימי חולצות התכלת או בשנים האחרונות ממש?
התחמקות יפה. אבל כידוע ויש גם תמונות שבחברון עד לפני שנים לא רבות היו רבים עם חולצות תכלת, חולצות לבנות קצרות היו רק לצולי"ם...שימחת את ליבי קח ארבע מאות שקל