• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

חוף שרתון לנשים

ברור שמותר,
בכלל לא ברור...
כמו שיש עניין שאשה לא תלך לקניון לראות פריצות (ק"וו אם היא בהריון), כך יש בעיה שתלך לחוף פרוץ.
(וכמו שכתב כאן, והוא פשוט)
וגם בקובץ בית יוסף גיליון מ"א סי' ל"ה הובא מכתב ממרן הראש"ל שליט"א בו נכתב:
1760288954570.png
 
בכלל לא ברור...
כמו שיש עניין שאשה לא תלך לקניון לראות פריצות (ק"וו אם היא בהריון), כך יש בעיה שתלך לחוף פרוץ.
(וכמו שכתב כאן, והוא פשוט)
חוף שרתון אינו מקום שרואים שמה פריצות, נסיעה בתל אביב למשך 5 דקות יותר גרוע,
לבוא עם ילדים קטנים לא טוב,
לאישה זה לא בעיה, כי זה לא שרואים פריצות,
אני לא יכול להרחיב בפורום אבל זה הרבה פחות גרוע ממה שעושים זאת,
 
לנשים ללכת לחוף שרתון בת"א?
כך יש בעיה שתלך לחוף פרוץ.

אם כוונתך [היינו של חכמי פראג] לחוף מעורב , אזאי א"כ האיסור חמור שבעתיים , משום שמחטיאה את הגברים שם, ואע"פ שהם בין כה חוטאים אין זה סבה להתיר לה עוד להכשיל אחרים, כי כל אשה שמגיעה יש לה בזה חלק בהחטאה אע"פ שגם הגברים חוטאים בעצם זה שבאים למקום שיש בו פריצות, וכולם בכלל החטא הן הגברים והן הנשים.
 
חוף שרתון אינו מקום שרואים שמה פריצות, נסיעה בתל אביב למשך 5 דקות יותר גרוע,
לבוא עם ילדים קטנים לא טוב,
לאישה זה לא בעיה, כי זה לא שרואים פריצות,
אני לא יכול להרחיב בפורום אבל זה הרבה פחות גרוע ממה שעושים זאת,
חוף שרתון יש לו חלקה מופרדת.
כפי שאני מבין, עיקר השאלה היתה, שמכיון שלגברים אסור ללכת כיון שיש בדרך פריצות וכו', האם לנשים כן מותר ללכת.
וע"כ השבתי שבמקום שיש פריצות, יש בעיה גם לנשים ללכת. ואע"פ שאין לאשה 'איסור' לראות מראה לא צנוע שאסור לגברים לראות, אבל עדיין יש בזה בעיה, וכמו שציינתי.
 
אם כוונתך [היינו של חכמי פראג] לחוף מעורב , אזאי א"כ האיסור חמור שבעתיים , משום שמחטיאה את הגברים שם, ואע"פ שהם בין כה חוטאים אין זה סבה להתיר לה עוד להכשיל אחרים, כי כל אשה שמגיעה יש לה בזה חלק בהחטאה אע"פ שגם הגברים חוטאים בעצם זה שבאים למקום שיש בו פריצות, וכולם בכלל החטא הן הגברים והן הנשים.
זה פשוט וברור.
כאן מדובר על חוף נפרד לנשים בלבד, רק שבדרך יש בעיות ופרצות של פריצות.
 
זה פשוט וברור.
כאן מדובר על חוף נפרד לנשים בלבד, רק שבדרך יש בעיות ופרצות של פריצות.
א"כ לגברים זה יותר חמור
ואם עינינו הרואות שרובא דרובא של הגברים מכל העדות והחוגים נוסעים לחוף שרתון א"כ כ"ש דכ"ש דשרי לנשים, ובכלל מאתיים מנה
 
בכלל לא ברור...
כמו שיש עניין שאשה לא תלך לקניון לראות פריצות (ק"וו אם היא בהריון), כך יש בעיה שתלך לחוף פרוץ.
(וכמו שכתב כאן, והוא פשוט)
וגם בקובץ בית יוסף גיליון מ"א סי' ל"ה הובא מכתב ממרן הראש"ל שליט"א בו נכתב:
הצג קובץ מצורף 38244
השאלה אם זה ענין או דין.
 
זה פשוט וברור.
כאן מדובר על חוף נפרד לנשים בלבד, רק שבדרך יש בעיות ופרצות של פריצות.
איני יודע באיזו רמה הבעיות בדרכים, אבל ודאי וודאי שלא נראה שהאשה מהלכת ממש בין נשים בחוסר צניעות בעליל, דא"כ לא היה גבר אחד מעלה דעתו לעבור באש כזו בכדי להגיע לחוף הכשר, ומכיוון שגברים חרדים לדבר ה' כן הולכים לשם, אז גם אם ישנם בעיות בדרכים, לענ"ד הם לא של אש ממש אלא בגדר של צדדים וצדדי צדדים, א"כ לאשה בגדר כזה ודאי אינו בעייתי.
ויתקנו אותי האחרים אם אני טועה במציאות.
 
אני מאמין שעיקר השאלה היתה אחרי שבפשטות אין היתר לגברים ליסוע לשם, האם יש איזה "הוראת היתר מרבני הספרדים (בעיקר) לנשים".
כלומר, הוא יודע שלגברים זה פשוט שזה בעייתי, ולכן חיפש הוראת היתר לגברים או עכ"פ לנשים.
 
איני יודע באיזו רמה הבעיות בדרכים, אבל ודאי וודאי שלא נראה שהאשה מהלכת ממש בין נשים בחוסר צניעות בעליל, דא"כ לא היה גבר אחד מעלה דעתו לעבור באש כזו בכדי להגיע לחוף הכשר, ומכיוון שגברים חרדים לדבר ה' כן הולכים לשם, אז גם אם ישנם בעיות בדרכים, לענ"ד הם לא של אש ממש אלא בגדר של צדדים וצדדי צדדים, א"כ לאשה בגדר כזה ודאי אינו בעייתי.
ויתקנו אותי האחרים אם אני טועה במציאות.
צודק במאה אחוזים,
יש כ"כ הרבה מודעות רחוב נגד החוף שאנשים פשוט בטוחים שזה איסור,
אני יודע הרבה אברכים שנוסעים לשמה וזה פחות גרוע ומכשיל מלעבור ברחוב ר"ע בב"ב,
לא דובים ולא יער,
 
אני מאמין שעיקר השאלה היתה אחרי שבפשטות אין היתר לגברים ליסוע לשם, האם יש איזה "הוראת היתר מרבני הספרדים (בעיקר) לנשים".
כלומר, הוא יודע שלגברים זה פשוט שזה בעייתי, ולכן חיפש הוראת היתר לגברים או עכ"פ לנשים.
והסבירו לו שהוא טעה בגדול ומותר עפ"י ההלכה לגברים לנסוע לשמה.
 
אני רק שמעתי דברים בעייתיים מאנשים שהיו שם, וב"ה לא הלכתי לשם מעולם.
עד שפעם אחת נקלעתי בע"כ בשעת בוקר מוקדמת (בין 4 ל-6 לפנות בוקר) לאזור, ומאז אני כבר מסכים עם מה שאומרים, ומאוד לא ממליץ ללכת.
 
והסבירו לו שהוא טעה בגדול ומותר עפ"י ההלכה לגברים לנסוע לשמה.
חשבתי כוונתך היתה להתיר לנשים.
כלומר, אע"פ שלגברים זה בעיה לנשים אין בעיה. וע"כ השבתי.
אם כוונתך היתה שבמציאות אין בעיה גם לגברים, הדיון הוא שונה.
 
אני רק שמעתי דברים בעייתיים מאנשים שהיו שם, וב"ה לא הלכתי לשם מעולם.
עד שפעם אחת נקלעתי בע"כ בשעת בוקר מוקדמת (בין 4 ל-6 לפנות בוקר) לאזור, ומאז אני כבר מסכים עם מה שאומרים, ומאוד לא ממליץ ללכת.
האמת היא שבכל עיר חילונית ומעורבת יש את אותה בעיה
וזה לא דין דווקא בחוף ת"א, כי בכל מקום שגרים שם חילוניים מסתובבים שם בפריצות ובעיקר בקיץ

כך שלא מומלץ ללכת לאף עיר מעורבת בקיץ, ואין הבדל בין חוף ת"א לשאר מקומות בארץ שיש שם חילונים
 
האמת היא שבכל עיר חילונית ומעורבת יש את אותה בעיה
וזה לא דין דווקא בחוף ת"א, כי בכל מקום שגרים שם חילוניים מסתובבים שם בפריצות ובעיקר בקיץ

כך שלא מומלץ ללכת לאף עיר מעורבת בקיץ, ואין הבדל בין חוף ת"א לשאר מקומות בארץ שיש שם חילונים
הבעיה בשרתון שזה עובר דרך חוף מעורב מרחוק ואם מאוד מתאמצים יכולים להיכשל לראות מרחוק ומשמה עד לאסור לכל הציבור הדרך די ארוכה
 
אני מאמין שעיקר השאלה היתה אחרי שבפשטות אין היתר לגברים ליסוע לשם, האם יש איזה "הוראת היתר מרבני הספרדים (בעיקר) לנשים".
כלומר, הוא יודע שלגברים זה פשוט שזה בעייתי, ולכן חיפש הוראת היתר לגברים או עכ"פ לנשים.
יש לרבנים ספרדים הלכות מיוחדות בענינים אלו?
 
חזור
חלק עליון