בכלל לא ברור...ברור שמותר,
חוף שרתון אינו מקום שרואים שמה פריצות, נסיעה בתל אביב למשך 5 דקות יותר גרוע,בכלל לא ברור...
כמו שיש עניין שאשה לא תלך לקניון לראות פריצות (ק"וו אם היא בהריון), כך יש בעיה שתלך לחוף פרוץ.
(וכמו שכתב כאן, והוא פשוט)
חוף שרתון יש לו חלקה מופרדת.בכלל לא ברור...
כמו שיש עניין שאשה לא תלך לקניון לראות פריצות (ק"וו אם היא בהריון), כך יש בעיה שתלך לחוף פרוץ.
(וכמו שכתב כאן, והוא פשוט)
לנשים ללכת לחוף שרתון בת"א?
כך יש בעיה שתלך לחוף פרוץ.
חוף שרתון אינו מקום שרואים שמה פריצות, נסיעה בתל אביב למשך 5 דקות יותר גרוע,
לבוא עם ילדים קטנים לא טוב,
לאישה זה לא בעיה, כי זה לא שרואים פריצות,
אני לא יכול להרחיב בפורום אבל זה הרבה פחות גרוע ממה שעושים זאת,
כפי שאני מבין, עיקר השאלה היתה, שמכיון שלגברים אסור ללכת כיון שיש בדרך פריצות וכו', האם לנשים כן מותר ללכת.חוף שרתון יש לו חלקה מופרדת.
זה פשוט וברור.אם כוונתך [היינו של חכמי פראג] לחוף מעורב , אזאי א"כ האיסור חמור שבעתיים , משום שמחטיאה את הגברים שם, ואע"פ שהם בין כה חוטאים אין זה סבה להתיר לה עוד להכשיל אחרים, כי כל אשה שמגיעה יש לה בזה חלק בהחטאה אע"פ שגם הגברים חוטאים בעצם זה שבאים למקום שיש בו פריצות, וכולם בכלל החטא הן הגברים והן הנשים.
א"כ לגברים זה יותר חמורזה פשוט וברור.
כאן מדובר על חוף נפרד לנשים בלבד, רק שבדרך יש בעיות ופרצות של פריצות.
השאלה אם זה ענין או דין.בכלל לא ברור...
כמו שיש עניין שאשה לא תלך לקניון לראות פריצות (ק"וו אם היא בהריון), כך יש בעיה שתלך לחוף פרוץ.
(וכמו שכתב כאן, והוא פשוט)
וגם בקובץ בית יוסף גיליון מ"א סי' ל"ה הובא מכתב ממרן הראש"ל שליט"א בו נכתב:
הצג קובץ מצורף 38244
איני יודע באיזו רמה הבעיות בדרכים, אבל ודאי וודאי שלא נראה שהאשה מהלכת ממש בין נשים בחוסר צניעות בעליל, דא"כ לא היה גבר אחד מעלה דעתו לעבור באש כזו בכדי להגיע לחוף הכשר, ומכיוון שגברים חרדים לדבר ה' כן הולכים לשם, אז גם אם ישנם בעיות בדרכים, לענ"ד הם לא של אש ממש אלא בגדר של צדדים וצדדי צדדים, א"כ לאשה בגדר כזה ודאי אינו בעייתי.זה פשוט וברור.
כאן מדובר על חוף נפרד לנשים בלבד, רק שבדרך יש בעיות ופרצות של פריצות.
צודק במאה אחוזים,איני יודע באיזו רמה הבעיות בדרכים, אבל ודאי וודאי שלא נראה שהאשה מהלכת ממש בין נשים בחוסר צניעות בעליל, דא"כ לא היה גבר אחד מעלה דעתו לעבור באש כזו בכדי להגיע לחוף הכשר, ומכיוון שגברים חרדים לדבר ה' כן הולכים לשם, אז גם אם ישנם בעיות בדרכים, לענ"ד הם לא של אש ממש אלא בגדר של צדדים וצדדי צדדים, א"כ לאשה בגדר כזה ודאי אינו בעייתי.
ויתקנו אותי האחרים אם אני טועה במציאות.
והסבירו לו שהוא טעה בגדול ומותר עפ"י ההלכה לגברים לנסוע לשמה.אני מאמין שעיקר השאלה היתה אחרי שבפשטות אין היתר לגברים ליסוע לשם, האם יש איזה "הוראת היתר מרבני הספרדים (בעיקר) לנשים".
כלומר, הוא יודע שלגברים זה פשוט שזה בעייתי, ולכן חיפש הוראת היתר לגברים או עכ"פ לנשים.
חשבתי כוונתך היתה להתיר לנשים.והסבירו לו שהוא טעה בגדול ומותר עפ"י ההלכה לגברים לנסוע לשמה.
האמת היא שבכל עיר חילונית ומעורבת יש את אותה בעיהאני רק שמעתי דברים בעייתיים מאנשים שהיו שם, וב"ה לא הלכתי לשם מעולם.
עד שפעם אחת נקלעתי בע"כ בשעת בוקר מוקדמת (בין 4 ל-6 לפנות בוקר) לאזור, ומאז אני כבר מסכים עם מה שאומרים, ומאוד לא ממליץ ללכת.
הבעיה בשרתון שזה עובר דרך חוף מעורב מרחוק ואם מאוד מתאמצים יכולים להיכשל לראות מרחוק ומשמה עד לאסור לכל הציבור הדרך די ארוכההאמת היא שבכל עיר חילונית ומעורבת יש את אותה בעיה
וזה לא דין דווקא בחוף ת"א, כי בכל מקום שגרים שם חילוניים מסתובבים שם בפריצות ובעיקר בקיץ
כך שלא מומלץ ללכת לאף עיר מעורבת בקיץ, ואין הבדל בין חוף ת"א לשאר מקומות בארץ שיש שם חילונים
???.הבעיה
יש לרבנים ספרדים הלכות מיוחדות בענינים אלו?אני מאמין שעיקר השאלה היתה אחרי שבפשטות אין היתר לגברים ליסוע לשם, האם יש איזה "הוראת היתר מרבני הספרדים (בעיקר) לנשים".
כלומר, הוא יודע שלגברים זה פשוט שזה בעייתי, ולכן חיפש הוראת היתר לגברים או עכ"פ לנשים.