• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

חזרת הש"ץ במוסף דר"ה

ספרדי גאה

Active member
במנהג הספרדים לנגן ולהשלים הרבה קטעים מתוך חזרת הש"ץ
כגון: זכרנו לחיים, היום הרת עולם, עלינו לשבח וכו'
האם הש"ץ צריך לחזור ע"כ בקול רם מדין חזרת הש"ץ?
כמבואר במשנ"ב סימן קכד' ס"ק מא'
דעל הש"ץ לומר מודים בקול רם דאף דנוהגין הציבור לומר אז מודים דרבנן, מכל מקום תפלתו נתקן להוציא מי שאינו בקי, וצריך לומר עכ"פ קצת בקול שיוכלו לשמוע עשרה בני אדם העומדים סביבו.
וא"כ ה"ה נמי החזן בכל תפילות הימים הנוראים אם אומר עם הציבור צריך לאומרו לפחות שישמעו עשרה סביבו כסברת המשנ"ב במודים.
 
במנהג הספרדים לנגן ולהשלים הרבה קטעים מתוך חזרת הש"ץ
כגון: זכרנו לחיים, היום הרת עולם, עלינו לשבח וכו'
האם הש"ץ צריך לחזור ע"כ בקול רם מדין חזרת הש"ץ?
כמבואר במשנ"ב סימן קכד' ס"ק מא'
דעל הש"ץ לומר מודים בקול רם דאף דנוהגין הציבור לומר אז מודים דרבנן, מכל מקום תפלתו נתקן להוציא מי שאינו בקי, וצריך לומר עכ"פ קצת בקול שיוכלו לשמוע עשרה בני אדם העומדים סביבו.
וא"כ ה"ה נמי החזן בכל תפילות הימים הנוראים אם אומר עם הציבור צריך לאומרו לפחות שישמעו עשרה סביבו כסברת המשנ"ב במודים.
מה למעשה נוהגים?
 
במנהג הספרדים לנגן ולהשלים הרבה קטעים מתוך חזרת הש"ץ
כגון: זכרנו לחיים, היום הרת עולם, עלינו לשבח וכו'
האם הש"ץ צריך לחזור ע"כ בקול רם מדין חזרת הש"ץ?
כמבואר במשנ"ב סימן קכד' ס"ק מא'
דעל הש"ץ לומר מודים בקול רם דאף דנוהגין הציבור לומר אז מודים דרבנן, מכל מקום תפלתו נתקן להוציא מי שאינו בקי, וצריך לומר עכ"פ קצת בקול שיוכלו לשמוע עשרה בני אדם העומדים סביבו.
וא"כ ה"ה נמי החזן בכל תפילות הימים הנוראים אם אומר עם הציבור צריך לאומרו לפחות שישמעו עשרה סביבו כסברת המשנ"ב במודים.
המשנ"ב לא כתב שצריך שישמעו, אלא שצריך "שיוכלו" לשמוע.
 
המשנ"ב לא כתב שצריך שישמעו, אלא שצריך "שיוכלו" לשמוע.
כבודו כנראה מתכוון לסברת מרן זצוק"ל ביחווה דעת לגבי הרמקול
דאמרינן דל עשתרות קרניים איכא צל סוכה, אבל אין נראה שזוהי כוונת המשנ"ב אלא שישמעו בפועל.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון