הרב מוצפי כתב זזה לא טוב וגורם עיכוב הגאולה ועוד דברים חמוריםשלום לכולם.
אני אשמח אם יש למישהו מקורות או דיונים לענין חזרת הש"ץ במוסף.
ראיתי בכמה בתי כנסת שמיד מתחילים חזרת הש"ץ בקול רם בלא תפילת לחש, וכולם מתפללים יחד איתו בשקט.
אשמח לדעת אם יש לכך מקורות.
תודה רבה
שאלה-102508כך ראיתי נוהגים בכמה קהילות במדינת הים
אומרים כתר ברוב עם, ומקבלים תוספת נשמה.בנוסף יש שם קבלת תוספת הנשמה של שבת.
אבל הם כן עושים חזרה,התפללנו מוסף ללא חזרה,
בתמונהאבל הם כן עושים חזרה,
פשוט שהחזן מלכתחילה אומר את כל התפילה בקול וכולם אומרים יחד איתו.
קול ציון
אז מסתמא כוונת הגרב''צ מוצפי שליט''א שהזכיר זאת, כדי לומר את מעלתה של החזרה, ולא שמפסידים תוספת נשמה.אומרים כתר ברוב עם, ומקבלים תוספת נשמה.
אולי.אז מסתמא כוונת הגרב''צ מוצפי שליט''א שהזכיר זאת, כדי לומר את מעלתה של החזרה, ולא שמפסידים תוספת נשמה.
אולי אם אין חזרה אין כלל תוספת נשמה?? ואכמ"ללענ"ד לכאורה אין קשר בין אם עושים חזרה ללא עושים חזרה, בכל מצב אומרים קדושת כתר, ומקבלים תוספת נשמה דיום בתיבת "איה".
מחודש טובאאולי אם אין חזרה אין כלל תוספת נשמה?? ואכמ"ל
כל העניין של תוספת נשמה הוא ע"פ סודות התורה שנתגלו לנו על פי הארי הקדושמחודש טובא
כתב שזה מנהג זר ומוזרור' חיים פאלאג'י הזכיר מנהג זה. שו"ת לב חיים ח"ב סי' ט. (מצורף)
נראה לענ"ד שכת"ר היפך עלינו העולמות.כל העניין של תוספת נשמה הוא ע"פ סודות התורה שנתגלו לנו על פי הארי הקדוש
עליית המדריגות העצומה שיש בשבת בבוקר היא בשלבים לחש חזרה דשחרית ואח"כ לחש חזרה דמוסף שבה יש תוספת נשמה בקדושת כתר
מי שהמפך העולמות ( או קוצץ בחזרה) חסר בשלימות של התפילה מהיכן יקבל?
וכבר ידועים דברי מרן על מי שמהפך סדר התפילה ודון מינה
ויש עוד להאריך אך אין כאן מקומן של קדשים...
למען הדיוק, זה ציטוט מבעל הלק"ט, רבי יעקב חגיז, ואפ"ה כותב שם שאינו משנה המנהגים, עיי"שכתב שזה מנהג זר ומוזר
אם אתה מדבר בכזה בטחון קטונתי להודיע את דעתי הקלהאך אין שום קשר בין החזרה לבין קבלת תוספת נר"נ.