• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

חידה: איך שייך קידושי קטן

שלא מועיל קידושי קטן?
קידושין יט ע"א
בעי ריש לקיש מהו שמייעד אדם לבנו קטן בנו אמר רחמנא בנו כל דהו או דילמא בנו דומיא דידיה מה הוא גדול אף בנו גדול אמר רבי זירא תא שמע (ויקרא כ, י) איש פרט לקטן אשר ינאף את אשת איש בפרט לאשת קטן ואי אמרת מייעד אם כן מצינו אישות לקטן ואלא מאי אינו מייעד אמאי קא ממעט ליה קרא תיפשוט מינה דמייעד אמר רב אשי הכא ביבם בן תשע שנים ויום אחד הבא על יבמתו עסקינן דמדאורייתא חזיא ליה מהו דתימא כיון דמדאורייתא חזיא ליה וביאתו ביאה הבא עליה מתחייב באשת איש קמ"ל
 
התשובה היא כדכתב המשנה למלך כמדומני בפרק ו' מהלכות גירושין סעיף ד' שכתב שם שאם אביו קידשו יש להצריכו גט משום דזכין לו לאדם שלא בפניו
חזק ביותר
יש בזה מח' בין הנודע ביהודה למשנה למלך
כיון שלכאורה זה נסתר מדברי הגמ' שתמהה א"כ מצינו קידושין לקטן
יש עוד מקום שיש קידושין לקטן על פי מה שאני יודע
 
חזור
חלק עליון