• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

חידה: ברכות שיוצאים בהם ידי חובה ולכו''ע עונים ברוך הוא וברוך שמו

מספר גדול של ברכות במשך היום שיוצאים בהם ידי חובה ולכו''ע עונים בהם ברוך הוא וברוך שמו
ברכות התורה בשבת כדי להגיע למאה ברכת מצד א' נחשב מצד שני עונים
ילקוי הובא באשרי הגבר שכתבתי
 
בנו''ט להביא מה ששמעתי משמו של חכם שלום הכהן זצוק''ל שכשאדם מכוין דעתו כדבעי לחזרת הש''צ נמצאו ג' תפילות בידו, הלחש שהתפלל בעצמו, השני שומע כעונה, והג' עניית אמן. (וזה איני זוכר אם משום שגדול יותר מהמברך או עניין אחר)
 
בנו''ט להביא מה ששמעתי משמו של חכם שלום הכהן זצוק''ל שכשאדם מכוין דעתו כדבעי לחזרת הש''צ נמצאו ג' תפילות בידו, הלחש שהתפלל בעצמו, השני שומע כעונה, והג' עניית אמן. (וזה איני זוכר אם משום שגדול יותר מהמברך או עניין אחר)
ויש לציין כי כדבר הזה נכתב באבודרהם [הובא בב''י בקכד] ומשום שגדול העונה אמן
 
סליחה על הבורות אבל למה זה כזה ודאי מ''ש מכל חזרת הש''ץ שאף הבקי יוצא בה כמבואר שם ואעפ''כ עונה בה ב''ה וב''ש
וע''ע בשלחן אברהם [קכד]
שהרי אינו חיוב ממש שמנהג העולם שחלק מאריכים בתפלה ואם כן אינם שומעים החזרה אלא מבקשים פרטיות או אומרים מילה במילה את התפלה ולכן מאריכים
אין חובה לשמוע בפועל לסיים אין אפי' נידון
רק נידון יש אם לדלג על הנסים בשביל קדושה וכו'
אלמא חזרה אינה חובה ממש
ורק אם הוא שומע כעונה ממש בשביל לצאת חיוב שלו ממש לא יענה.
וכתבתי לך עוד דוג' ולא התייחסת לגבי ברכות התורה
ויש לציין כי כדבר הזה נכתב באבודרהם [הובא בב''י בקכד] ומשום שגדול העונה אמן
ומובא בב''י ובכה''ח
 
חזור
חלק עליון