זוה״ק
אין שם!אחרי מות עז ע"א.
כל צורבא מרבנן יודע דברי הזוהר הללו.
זוהר הקדוש חלק ג עג.אין שם!
אולי זהר הנעלם...
אין שם!זוהר הקדוש חלק ג עג.
הקב"ה האציל וברא ויצר ועשה הכל בעולם.במדרש תנחומא (פרשת תזריע) מובא, שאל טורנוסרופוס הרשע את רבי עקיבא, מדוע הקדוש ברוך הוא לא ברא את האדם מהול, וצוה למולו, אם צריך מילה, אם כן האדם חסר בלא זה, וכיצד אפשר שהבורא ברא את האדם כשהוא חסר? והשיב לו ר"ע, מן הלחם אשר אנו אוכלים. דהיינו כמו שהשי"ת לא ברא את הלחם מוכן, אלא צריך שהאדם יעבוד כדי להגיע אל הלחם, לזרוע לקצור וכו', כך ברא את האדם לא מהול, עם ערלה, כדי שהאדם יטרח בעצמו וימול, והשלימות תגיע על ידי מעשה אדם, ולא מאליה.
זו התשובה הנכונה!איתא בתנא דבי אליהו זוטא (איש שלום) פרשה ג: הכל ברא הקדוש ברוך הוא בעולמו חוץ ממידת השקר שלא ברא, ומידת עוול שלא עשה, שנאמר הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עול צדיק וישר הוא (דברים ל"ב ד'), ואומר ה' צדיק בקרבה לא יעשה עולה בבקר בבקר משפטו יתן לאור ולא נעדר ולא יודע עול בושת (צפניה ג' ה'), ואומר חלילה לאל מרשע ושדי מעול כפועל אדם ישלם לו וכאורח איש ימציאנו (איוב ל"ד י' וי"א).
צודק.אין שום כח בעולם שיכול לברוא דבר שה' לא ברא, ח"ו זה כפירה לומר כך.
אין שם!
אולי זהר הנעלם...
אלו לשונות דומים, אבל לא הלשון שהוזכר לעיל, ומשמעותם שונה.ככה יצא לי בחיפוש זריז, אך זכור לי שיש עוד כמה מקומות שהזוה״ק כותב זאתזהר חלק ב צ ב – ויקיטקסט
he.wikisource.org
תסביר לי , איך , בבקשה, קוב״ה ואורייתא חד הוא , ו - , שמא דקודשא בריך הוא ואורייתא כלא שמא חד הוי , שונים במשמעותםאלו לשונות דומים, אבל לא הלשון שהוזכר לעיל, ומשמעותם שונה.
חששתי שמא יקרא לכאן אחד תם שיחשוב שהדברים כפשוטם ממש ולא סתם משחקי לשון.@אברהם העברי מה חידשת בכל זה? כבר קדמך אברהם אבינו ע"ה שפרסם לכולם שהקב"ה ברא את העולם ואת כל הבריאה כולה, את האבות ואת התולדות ואת הכל מכל כל, והוא המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית.
אבל מובן ששואל החידה ס"ה שאל על לשון של חז"ל על דבר קיים שהקב"ה כביכול "לא ברא". וזה לא סותר את דבריך הנפלאים והמתוקים, והפשוטים למדי לת"ח דכאן...
ראה דברי רבי יוסי שם, והבן. ויותר מזה איני יכול לכתוב.תסביר לי , איך , בבקשה, קוב״ה ואורייתא חד הוא , ו - , שמא דקודשא בריך הוא ואורייתא כלא שמא חד הוי , שונים במשמעותם
הן מבחינת הפשט והן מבחינת הסוד אין חילוק
(בספירות יש חילוק בשם של הספירה, כי השם של הספירה והספירה עצמה הם שני ״אמצעים״ שונים, ודי בזה. אך הקב״ה הוא ״מציאות״ אחת שהזוה״ק הכא אומר ששמו ושם התורה אחד הוא, והיינו שאין חילוק ביניהם כפי שאזיל ומפרש ליה שמא קדישא דקודשא בריך הוא ממש ע״כ)
רק תזכורת!תיזהרו בתגובות! , שלא יהיה כפירה ח"ו!
כתוב שזה אנשים בדו מליבם, וזה גם היה בדור המבול.מובא במדרש שהשקר רצה להכנס לתיבה ולא היה לו בן זוג וכו' זה לא סותר?
השקר כאפשרות - מידה - נברא ע"י הקב"המובא במדרש שהשקר רצה להכנס לתיבה ולא היה לו בן זוג וכו' זה לא סותר?
גאוני!השקר כאפשרות - מידה - נברא ע"י הקב"ב
אבל השקרים עצמם, זה כל אחד שממציא הוא בורא