• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: מה הקשר בין החמס של דור המבול לילדי בני ישראל במצרים?

פִּתָרוֹן
היות ששבת נכנס עוד מעט, חבל לא לשתף הת"ח דכאן בחידוש הזה, אני נותן את התשובה:
בעל הטורים פרשת נח
(יא) ותמלא הארץ. ב' דסמיכי. הכא ותמלא הארץ חמס. ואידך ותמלא הארץ אותם (שמות א ז). שהארץ עצמה היתה מלאה מהם, שהיו יולדות בשדה ששה בכרס אחד והיו נבלעים תחת הקרקע ואחר כך מבצבצין ועולין (סוטה יא ב). והכא נמי הארץ עצמה היתה מלאה חמס, שהיה אדם מפקיד כיסו אצל חבירו ואפרסמון עמו, והיה הנפקד מניח הכיס עם האפרסמון תחת הקרקע עם אוצרותיו, והמפקיד בא בלילה ומריח האפרסמון ולוקח הכל (יל"ש איוב רמז תתקט):

וראיתי עוד שלכן האדמה נשחט גם ג' טפחים כי רק עד ג' טפחים, כלב יכול להריח מתחת האדמה !
היות ששבת נכנס עוד מעט, חבל לא לשתף הת"ח דכאן בחידוש הזה, אני נותן את התשובה:
בעל הטורים פרשת נח
(יא) ותמלא הארץ. ב' דסמיכי. הכא ותמלא הארץ חמס. ואידך ותמלא הארץ אותם (שמות א ז). שהארץ עצמה היתה מלאה מהם, שהיו יולדות בשדה ששה בכרס אחד והיו נבלעים תחת הקרקע ואחר כך מבצבצין ועולין (סוטה יא ב). והכא נמי הארץ עצמה היתה מלאה חמס, שהיה אדם מפקיד כיסו אצל חבירו ואפרסמון עמו, והיה הנפקד מניח הכיס עם האפרסמון תחת הקרקע עם אוצרותיו, והמפקיד בא בלילה ומריח האפרסמון ולוקח הכל (יל"ש איוב רמז תתקט):

וראיתי עוד שלכן האדמה נשחט גם ג' טפחים כי רק עד ג' טפחים, כלב יכול להריח מתחת האדמה !
 
פִּתָרוֹן
היות ששבת נכנס עוד מעט, חבל לא לשתף הת"ח דכאן בחידוש הזה, אני נותן את התשובה:
בעל הטורים פרשת נח
(יא) ותמלא הארץ. ב' דסמיכי. הכא ותמלא הארץ חמס. ואידך ותמלא הארץ אותם (שמות א ז). שהארץ עצמה היתה מלאה מהם, שהיו יולדות בשדה ששה בכרס אחד והיו נבלעים תחת הקרקע ואחר כך מבצבצין ועולין (סוטה יא ב). והכא נמי הארץ עצמה היתה מלאה חמס, שהיה אדם מפקיד כיסו אצל חבירו ואפרסמון עמו, והיה הנפקד מניח הכיס עם האפרסמון תחת הקרקע עם אוצרותיו, והמפקיד בא בלילה ומריח האפרסמון ולוקח הכל (יל"ש איוב רמז תתקט):​

וראיתי עוד שלכן האדמה נשחט גם ג' טפחים כי רק עד ג' טפחים, כלב יכול להריח מתחת האדמה !
מגיע לך נקודה על החידוש הנ"ל
למה יגרע חלקך על כי גילית לנו את הפיתרון?
 
חזור
חלק עליון