Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
ראיתי הכל (עדינה, אותה) רק בהכתב והקבלה על הפסוק הנ"ל.
וז"ל שם:
אשר ילדה אותה. לא הזכיר שם יולדתה דרך קצרה (ראב"ע), וכן רש"י הוסיף אשתו יולדתה, ולולי שראיתי בס' הישר (וישב) ששם אשת לוי היה עדינה בת יעקב בן יקטן בן עבר, הייתי אומר שאין המקרא קצר, אבל אשת לוי היתה נקראת בשם אותה, וכשם עותי (דה"א ט', ובעזרא ח'); ואפשר שהיו לו שתי נשים שם האחת עדינה ושם השנית אותה, או שנשתנה שם עדינה בשם אותה ויהיה מן אתה בוקר, לשון כניסה וביאה, ונקראת ע"ש המאורע שילדתה בתחלת כניסה וביאה למצרים. ואין טענה ממפיק ה"א, כי דגושים מצאנו הרבה תיבות שהם לדעת המפרשים רק לתפארת הקריאה, ומצאנו שם איה (בדה"א א' מ') ובתורה הוא בוי"ו בראשה ואיה (וישלח ל"ו כ"ד) וכן אונקלס ויב"ע תרגמוהו בוי"ו, ע"ש רשב"ם, ומסתמא יש לכמו אלה טעמים כמוסים.
ובהגהות מו"ה יצחק ב"ר שמשון כ"ץ חתן המהר"ל מפראג על הפענח רזא כתב: והמופת לזה שבכל הספרים המדוייקים לא נמצא מפיק ה"א במלת אות"ה, גם טעם תביר שתחת אוֹתָה להכרית המלה ממלת לוי, מוכיח כן.