• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

חידה: מותר לישראל ואסור לגוי

נכון בהחלט, עכ"פ לגבי אכילת בשר, אין המ"מ לפני, אבל כידוע לפני המבול הייתה אסורה אכילת הבשר והותרה רק בגלל מה שנח הציל את העולם, אם כן אדם שבגללו לא ניצל העולם, אסור ....
 
מאן דהו אמר לי בשם החת"ס, שגוי אסור באכילת ביצים וחלב ונהרג על כך, כדין היוצא מן הטמא טמא, והיוצא מן החי כחי, והרי שאכל אבר מן החי, ולישראל הותר אכילת דברים אלו בגמ' בבכורות בלימודים ודרשות מן הפסוקים, אמנם דרשות אלו נאמרו רק לגבי ישראל, אבל בן נח קיים באיסורו.
 
מאן דהו אמר לי בשם החת"ס, שגוי אסור באכילת ביצים וחלב ונהרג על כך, כדין היוצא מן הטמא טמא, והיוצא מן החי כחי, והרי שאכל אבר מן החי, ולישראל הותר אכילת דברים אלו בגמ' בבכורות בלימודים ודרשות מן הפסוקים, אמנם דרשות אלו נאמרו רק לגבי ישראל, אבל בן נח קיים באיסורו.
כבר כשהחידה נכתבה רציתי לכתוב תשובה זו, אבל עיינתי מעט בדבר וראיתי שהפתחי תשובה (יו”ד סי’ ס”ב סק”א) מביא שמותר לגוי לאכול ביצים, וזה גמ' מפורשת שמותר למכור ביצים לגויים, וגם לגבי חלב יש ראיה שמותר מכך שאברהם אבינו חשב שהמלאכים הם גויים והביא להם חלב, לכן לא השבתי תשובה זו...
 
חזור
חלק עליון