• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

חידה: שמעתם על חכם יהודי בשם 'עלוקה'?

פִּתָרוֹן
ל @יואח - תשובה נכונה!
אני אמנם כיוונתי לתוספות, שתיכף אצטט, אך תשובתך נכונה גם כן - ר"י מיטראני [ר' ישעיה] כותב שהכוונה היא לשלמה.
הדעה האחרת לה כיוונתי - היא דעת ר"ת בתוספות, שאינו שלמה.

הדברים מובאים בתוספות
מס' ע"ז דף יז. ד"ה לעלוקה וז"ל:

לעלוקה [שתי בנות הב הב] - לפי הפשט היינו גיהנם וכן יסד הפייט בזולת של חנוכה יקדו בהבהבי עלק ור"ת הקשה דבפ"ב דעירובין (דף יט. ושם ד"ה והאיכא) דחשיב שמות גיהנם לא קחשיב האי לכך נראה לו דשם חכם הוא כמו (משלי ל) לאיתיאל (ושם לא) למואל אבל אין לומר שהוא משמות שלמה כמו אגור וקהלת דבמדרש של ג' דברים קחשיב איתיאל בשמות שלמה ולא קחשיב האי בהדייהו.
ל @יואח - תשובה נכונה!
אני אמנם כיוונתי לתוספות, שתיכף אצטט, אך תשובתך נכונה גם כן - ר"י מיטראני [ר' ישעיה] כותב שהכוונה היא לשלמה.
הדעה האחרת לה כיוונתי - היא דעת ר"ת בתוספות, שאינו שלמה.

הדברים מובאים בתוספות
מס' ע"ז דף יז. ד"ה לעלוקה וז"ל:

לעלוקה [שתי בנות הב הב] - לפי הפשט היינו גיהנם וכן יסד הפייט בזולת של חנוכה יקדו בהבהבי עלק ור"ת הקשה דבפ"ב דעירובין (דף יט. ושם ד"ה והאיכא) דחשיב שמות גיהנם לא קחשיב האי לכך נראה לו דשם חכם הוא כמו (משלי ל) לאיתיאל (ושם לא) למואל אבל אין לומר שהוא משמות שלמה כמו אגור וקהלת דבמדרש של ג' דברים קחשיב איתיאל בשמות שלמה ולא קחשיב האי בהדייהו.
 
נערך לאחרונה:
פִּתָרוֹן
הדברים מובאים בתוספות מס' ע"ז דף יז. ד"ה לעלוקה וז"ל:

לעלוקה [שתי בנות הב הב] - לפי הפשט היינו גיהנם וכן יסד הפייט בזולת של חנוכה יקדו בהבהבי עלק ור"ת הקשה דבפ"ב דעירובין (דף יט. ושם ד"ה והאיכא) דחשיב שמות גיהנם לא קחשיב האי לכך נראה לו דשם חכם הוא כמו (משלי ל) לאיתיאל (ושם לא) למואל אבל אין לומר שהוא משמות שלמה כמו אגור וקהלת דבמדרש של ג' דברים קחשיב איתיאל בשמות שלמה ולא קחשיב האי בהדייהו.
לא הבנתי, זה בדיוק מה שעניתי, רק לא זכרתי שזה תוס'.
וי"א שהוא שם של חכם אחר, לא זוכר מי הי"א

אבל משעשע שאתה מפרגן פתרונות לעצמך. אשריך צדיק.
 
לא הבנתי, זה בדיוק מה שעניתי, רק לא זכרתי שזה תוס'.


אבל משעשע שאתה מפרגן פתרונות לעצמך. אשריך צדיק.
אכן, רק אי אפשר לציין תשובה כשהיא חלקית. כשאדם מחפש "אז מה הפתרון לחידה?" הוא קורא רק את הפתרון. ואי אפשר לציין 'פתרון' על משהו חלקי וללא מקור.
על כל פנים אתה צודק - שבתגובתי לא הבאתי קרדיט, וכעת תוקן.
 
חזור
חלק עליון