ל @יואח - תשובה נכונה!
אני אמנם כיוונתי
לתוספות, שתיכף אצטט, אך תשובתך נכונה גם כן -
ר"י מיטראני [ר' ישעיה] כותב שהכוונה היא ל
שלמה.
הדעה האחרת לה כיוונתי - היא
דעת ר"ת בתוספות, שאינו שלמה.
הדברים מובאים בתוספות מס' ע"ז דף יז. ד"ה לעלוקה וז"ל:
לעלוקה [שתי בנות הב הב] - לפי הפשט היינו גיהנם וכן יסד הפייט בזולת של חנוכה יקדו בהבהבי עלק
ור"ת הקשה דבפ"ב דעירובין (דף יט. ושם ד"ה והאיכא) דחשיב שמות גיהנם לא קחשיב האי
לכך נראה לו דשם חכם הוא כמו (משלי ל)
לאיתיאל (ושם לא)
למואל אבל אין לומר שהוא משמות שלמה כמו אגור וקהלת דבמדרש של ג' דברים קחשיב איתיאל בשמות שלמה ולא קחשיב האי בהדייהו.