כתב המשנ"ב סי' תער"ב סק"ג שהדין שצריך לשאול לפתחים או למכור כסותו - הוא רק לנר אחד לכל לילה.
אולם האור שמח (הל' חנוכה) דקדק מלשון הרמב"ם שכתב "ולוקח שמן ונרות", ונר הוא הרי הכלי שבו מדליקים, ואם צריך כמה נרות ע"כ שזה גם בשביל נרות ההידור.
ויתכן שהמשנ"ב מתרץ על קושיית האור שמח, שמש"כ הרמב"ם "ונרות" כוונתו כי מבואר בשו"ע לקמן שהמדליק בנר של חרס - נעשה מאוס ואין להדליק בו בלילה אחר כך.
וממילא, אם השיג רק נרות חרס - צריך נר לכל לילה, וצריך כמה נרות.
עוד יתכן שכוונת הרמב"ם היא כמבואר בשבת כ"א ב' שצריך נר אחרת להשתמש לאורה, וממילא אם אין לו שום נר בבית צריך למכור כסותו כדי להשיג נר חנוכה, וגם להשיג נר להשתמש לאורה. מיהו תירוץ זה צריך בדיקה, וכמדומה ראיתי באיזה ספר שדן בזה.
אולם האור שמח (הל' חנוכה) דקדק מלשון הרמב"ם שכתב "ולוקח שמן ונרות", ונר הוא הרי הכלי שבו מדליקים, ואם צריך כמה נרות ע"כ שזה גם בשביל נרות ההידור.
ויתכן שהמשנ"ב מתרץ על קושיית האור שמח, שמש"כ הרמב"ם "ונרות" כוונתו כי מבואר בשו"ע לקמן שהמדליק בנר של חרס - נעשה מאוס ואין להדליק בו בלילה אחר כך.
וממילא, אם השיג רק נרות חרס - צריך נר לכל לילה, וצריך כמה נרות.
עוד יתכן שכוונת הרמב"ם היא כמבואר בשבת כ"א ב' שצריך נר אחרת להשתמש לאורה, וממילא אם אין לו שום נר בבית צריך למכור כסותו כדי להשיג נר חנוכה, וגם להשיג נר להשתמש לאורה. מיהו תירוץ זה צריך בדיקה, וכמדומה ראיתי באיזה ספר שדן בזה.