• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

חלב ודגים לדעת מרן הראשל"צ

אליאב צוף

Well-known member
אשמח אם מישהו יכול לעזור אני צריך את דעת הראשל"צ שליט"א בעניין אכילת חלב עם דגים יחד כמו פיצה עם טונה,
ראיתי את כל הדיונים של תלמידי מרן ואת הגליונות של הרה"ג הרב נקי, אני רוצה לדעת את דעת מרן הראשל"צ ללא כל הפלפולים האם חזר בו או שינה דעתו בכך,
וכן לשיטתו מהו עניין דיעבד לנידון זה, הלכה למעשה!!!
בתודה מראש.
 
דעתו כמבואר בילקוט יוסף וגם בהליכות עולם, שלכתחילה יש להימנע מלבשל ולאכול, ובדיעבד אם בטעות נתבשל מותר לאכול.
והוסיף לבאר שההיתר בדיעבד הוא בתנאי שלא תהיה תערובת בעין, דהיינו להוציא את הדגים הניכרים שנפלו לחלב, ויאכלו ענווים וישבעו.
 
יישר כוח, אבל דברים אלו כתובים ברור בספרים בצורה ברורה ואין זו שאלתי..
שאלתי לעניין הדיונים בשרשורים שלמים בנושא זה, לאחר שהביאו את דעת הרב נקי שעסק בזה לפני כמה חודשים, וכן תלמידי מרן.
וכן הדיון לעניין דיעבד שפלפלו בדעתו מה נחשב דיעבד וכו'
 
יישר כוח, אבל דברים אלו כתובים ברור בספרים בצורה ברורה ואין זו שאלתי..
שאלתי לעניין הדיונים בשרשורים שלמים בנושא זה, לאחר שהביאו את דעת הרב נקי שעסק בזה לפני כמה חודשים, וכן תלמידי מרן.
וכן הדיון לעניין דיעבד שפלפלו בדעתו מה נחשב דיעבד וכו'
והוסיף לבאר שההיתר בדיעבד הוא בתנאי שלא תהיה תערובת בעין, דהיינו להוציא את הדגים הניכרים שנפלו לחלב, ויאכלו ענווים וישבעו.
 
אשמח ש @ישראלי מהרגרזם יביא מקור לזה, כי זה מתחיל להיות מסוכן ...
חבל שלא הובנתי.
זה היה בציניות ורימזתי ש"פרשנות" זו היא המקור ההגיוני היחיד (הידוע לי נכון לרגע זה) לאסור דג בחלב (כמובן חוץ מהט"ס בבית יוסף שהעירו עליה האחרונים).
 
באחד השיעורים מהתקופה האחרונה בלווין זכור לי שמרן התייחס לנושא
ממה שזכור לי, מרן התייחס לנושא באופן שאפשר להקל בכך במידת הצורך ולא כאיסור גמור.
 
באחד השיעורים מהתקופה האחרונה בלווין זכור לי שמרן התייחס לנושא
ממה שזכור לי, מרן התייחס לנושא באופן שאפשר להקל בכך במידת הצורך ולא כאיסור גמור.
ראה כאן, ועוד שם מה שכתבו מההתחלה, (וכן כאן).
אך כל מה ששאלת השואת את השאלה לעיל זה אחרי הדיונים שם:
ראיתי את כל הדיונים של תלמידי מרן ואת הגליונות של הרה"ג הרב נקי, אני רוצה לדעת את דעת מרן הראשל"צ ללא כל הפלפולים האם חזר בו או שינה דעתו בכך,
וכן לשיטתו מהו עניין דיעבד לנידון זה, הלכה למעשה!!!
 
חזור
חלק עליון