• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

חצאית לבנה

abc123

Well-known member
מאז ומעולם חשבתי שחצאית בצבע לבן זה לא ראוי מצד הצניעות. אבל מעולם לא מצאתי סימוכין לזה.
היום ראיתי באתר של הרב מוצפי שליט"א ששאלו אותו בעניין, והשיב מה שהשיב -יותר התייחס לשקיפות.
מה דעתכם מצד משיכת העין ולא מצד השקיפות (נאמר שיש מציאות לבן לא שקוף כלל, אלא עבה).
 
תמוה מהיכי תיתי לחדש שצבע לבן אסור נגד פשטות כל דברי חז"ל, הראשונים והאחרונים, ונגד דעת מרן הגר"ע יוסף זיע"א? ומהיכי תיתי לכער הנשים כדאיתא בגמ' סוטה (ז) "היתה מתכסה בלבנים מכסה בשחורים" כדי לנוולה? ובגמ' שבת ס"ד, אם לא תתקשט בבגדי צבעונין מתגנה על בעלה. ובגמ' פסחים קט, משמחה בבגדי צבעונין. ובגמ' כתובות ע"א, אם נדרה לא ללבוש בגדי צבעונין מפר משום עינוי נפש, ופרש"י - "גנאי ובזיון הוא לה ומתגנה עליו". ובמדרש רבה רות (פרשה ג), "נכנסה רות עם נעמי, והיתה זו יוצאה וזו נכנסת, ותהום כל העיר עליהן... לשעבר היתה מתכסה בבגדי צבעונין ומילתין שלה, ועכשיו היא מתכסה בסמרטוטין". ובשלמא אם מדובר בבגד חריג מאוד, יש לאסור משום תשומת לב רבה, אבל ניגודיות? ראה רש"י בראשית (פרק מ"ט פסוק י"א): "וצבעונין הוא לשון סותה שהאשה לובשתן ומסיתה בהן את הזכר ליתן עיניו בה". ואע"פ דבגמ' ע"ז (כ') מפורש שבגדי צבע של אשה גורם הרהור אע"פ ששטוחים בכותל, וביבמות (ע"ו) מעברינן קמיה בגדי צבעונין, ופרש"י והוא מהרהר באשה ונקרי, לא אסרו.
 
אז כל אחד שיחליט שזה מושך לו את העין, ימציא איסור?
לא ימציא, אם זה אכן נראה לאשה הלובשת כמושך את העין אסור לה ללבוש.
נשים יודעות מצויין מה מושך את העין ומה לא, לפעמים הן מרמות את עצמן, אבל כל אשה יודעת שבגדים בצבעים זוהרים מושכים וכן הלאה.
 
תמוה מהיכי תיתי לחדש שצבע לבן אסור נגד פשטות כל דברי חז"ל, הראשונים והאחרונים, ונגד דעת מרן הגר"ע יוסף זיע"א? ומהיכי תיתי לכער הנשים כדאיתא בגמ' סוטה (ז) "היתה מתכסה בלבנים מכסה בשחורים" כדי לנוולה? ובגמ' שבת ס"ד, אם לא תתקשט בבגדי צבעונין מתגנה על בעלה. ובגמ' פסחים קט, משמחה בבגדי צבעונין. ובגמ' כתובות ע"א, אם נדרה לא ללבוש בגדי צבעונין מפר משום עינוי נפש, ופרש"י - "גנאי ובזיון הוא לה ומתגנה עליו". ובמדרש רבה רות (פרשה ג), "נכנסה רות עם נעמי, והיתה זו יוצאה וזו נכנסת, ותהום כל העיר עליהן... לשעבר היתה מתכסה בבגדי צבעונין ומילתין שלה, ועכשיו היא מתכסה בסמרטוטין". ובשלמא אם מדובר בבגד חריג מאוד, יש לאסור משום תשומת לב רבה, אבל ניגודיות? ראה רש"י בראשית (פרק מ"ט פסוק י"א): "וצבעונין הוא לשון סותה שהאשה לובשתן ומסיתה בהן את הזכר ליתן עיניו בה". ואע"פ דבגמ' ע"ז (כ') מפורש שבגדי צבע של אשה גורם הרהור אע"פ ששטוחים בכותל, וביבמות (ע"ו) מעברינן קמיה בגדי צבעונין, ופרש"י והוא מהרהר באשה ונקרי, לא אסרו.
גם על צבע חרדל בחצאית תאמר שלא כתוב בפוסקים והגמ' אז מותר ודאי?
 
ומהיכי תיתי לכער הנשים כדאיתא בגמ' סוטה (ז) "היתה מתכסה בלבנים מכסה בשחורים" כדי לנוולה?
לדבריך, כיום שרוב הנשים לובשות חצאיות שחורות וזה עיקר מלבושן הרי הם מנוולות!!??
וכן לא יעשה את אחותינו......
 
בזמנם, היופי של האשה היה שהיא נראית שמנה( 🤭 ) וכמש"כ במס' שבת נז: שהיה איזה מין תכשיט [קטלא] שהיתה מניחה בצאוורה כדי שתראה בעלת בשר.. עי' רש"י ז"ל.
המציאות של היום שונה בתכלית מאז ויש עוד אין ספור ראיות ושוני בין זמננו לזמן חז"ל הקדושים.
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון