• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

חתך בצל בסכין חלבי אינו ב"י וטיגנו הבצל במחבת בשרי.

איש חיל

Well-known member
אם חתך בצל בסכין חלבי אינו בן יומו, כגון שהשתמש בסכין בכלי ראשון, כגון שערבב בסכין דייסה בכלי ראשון, או שחתך בו טוסט בתוך הטוסטר וכיו"ב, ואח"כ טיגנו את הבצל במחבת בשרי, האם יש היתר לבצל ולמחבת.
ומה הדין אם לא השתמש כלל בסכין החלבי בכלי ראשון, רק חתך גבינות קרות?

ואם עירבב את הבצל הפירה תפוחי אדמה האם נעשה בשרי, וצריך להמתין שש שעות.?

בשו"ע סימן צו הביא סתם ויש
היכן יש התייחסות להלכה זו בדברי מרן זיע"א?
 
אם חתך בצל בסכין חלבי אינו בן יומו, כגון שהשתמש בסכין בכלי ראשון, כגון שערבב בסכין דייסה בכלי ראשון, או שחתך בו טוסט בתוך הטוסטר וכיו"ב, ואח"כ טיגנו את הבצל במחבת בשרי, האם יש היתר לבצל ולמחבת.
ומה הדין אם לא השתמש כלל בסכין החלבי בכלי ראשון, רק חתך גבינות קרות?

ואם עירבב את הבצל הפירה תפוחי אדמה האם נעשה בשרי, וצריך להמתין שש שעות.?

בשו"ע סימן צו הביא סתם ויש
היכן יש התייחסות להלכה זו בדברי מרן זיע"א?
מרן שליט"א התיר. כי יש כאן צירוף של נט בר נט וטעם לפגם.
 
היכן התיר?
עיין בקיצור ש"ע ילקוט יוסף. ואומנם שם לכאורה הדין הפוך, אלא מוכרח להגיה שם.


צנון או סלק שחתכם בסכין של בשר בן יומו, אסור לאוכלם בחלב עד שיטול ממקום החתך כדי נטילת מקום, שהוא כעובי אצבע, או שיטעמנו ואם לא יהא בו טעם בשר, מותר בהדחה. והיינו שגם בדבר חריף אם אינו בן יומו צריך כדי נטילת מקום
 
חזור
חלק עליון