טיפים להצליח במבחני הרבנות-ללומד טור ב"י וש"ע ונו"כ כסדר

לשמוע שיעורם של מרן על החומר. מסדר את הראש...
באמת? למבחני רבנות? שבוחנים בשבת ותפילה וברכות על משנה ברורה?
שלא יתנו לך נקודות אם תצטט 70 פוסקים שהביא מרן- אבל יתנו ניקוד מלא אם תביא משנה ברורה?
נשמע לי שאם המטרה היא המבחן- עדיף להתמקד בחומר שנבחנים עליו- לא?
קח שיעור של מרן על תפילה וברכות/שבת כמה הוא יתעסק במשנ"ב?
 
באמת? למבחני רבנות? שבוחנים בשבת ותפילה וברכות על משנה ברורה?
שלא יתנו לך נקודות אם תצטט 70 פוסקים שהביא מרן- אבל יתנו ניקוד מלא אם תביא משנה ברורה?
נשמע לי שאם המטרה היא המבחן- עדיף להתמקד בחומר שנבחנים עליו- לא?
קח שיעור של מרן על תפילה וברכות/שבת כמה הוא יתעסק במשנ"ב?
זה מסדר לך את כל המהלך של הדברים מהגמ' והראשונים...
אין הכוונה על הפוסקים שמרן מביא (ואגב, בשיעור לא מביא את כל הפוסקים שמביא בספריו הבהירים).
אחרי שמיעת שיעור ממרן אתה יוצא מסודר בראש עם סוגיא בהירה.
 
תודה רבה לכל העונים!!!!
רצוני לשאול עוד שאלה
אני ב"ה למדתי את הש"ע ונו"כ בכולל אשכנזי טוב
וב"ה אני אכן מרגיש שאני יודע את החומר טוב
אבל לצערי בכולל שלמדתי לא השקיעו כלל בטור ב"י
וכעת כשאני מנסה לחזור על החומר לפני המבחן אני מרגיש שלהוסיף את הטור ב"י זה מאד קשה עד בלתי אפשרי
וכעת שאלתי בנפשי האם יש פתרון לכך?
או שכיוון שנכנס לי לראש רק ההלכה למעשה אז כעת זה מצריך עבודה קשה כדי לשנות את זה ואין זה בנקל ובמהירות?
אנא חו"ר הפורם הנכבד "מורשת מרן" הבו עצה הלום שאזכה בעז"ה ללמוד ולדעת ביסודיות ובבהירות את תורתו של מרן
 
תודה רבה לכל העונים!!!!
רצוני לשאול עוד שאלה
אני ב"ה למדתי את הש"ע ונו"כ בכולל אשכנזי טוב
וב"ה אני אכן מרגיש שאני יודע את החומר טוב
אבל לצערי בכולל שלמדתי לא השקיעו כלל בטור ב"י
וכעת כשאני מנסה לחזור על החומר לפני המבחן אני מרגיש שלהוסיף את הטור ב"י זה מאד קשה עד בלתי אפשרי
וכעת שאלתי בנפשי האם יש פתרון לכך?
או שכיוון שנכנס לי לראש רק ההלכה למעשה אז כעת זה מצריך עבודה קשה כדי לשנות את זה ואין זה בנקל ובמהירות?
אנא חו"ר הפורם הנכבד "מורשת מרן" הבו עצה הלום שאזכה בעז"ה ללמוד ולדעת ביסודיות ובבהירות את תורתו של מרן
תחזור עם ספר שירת הים
 
וכעת כשאני מנסה לחזור על החומר לפני המבחן אני מרגיש שלהוסיף את הטור ב"י זה מאד קשה עד בלתי אפשרי
כל אחד צריך ללמוד לפי טבעו, אבל אני אישית לא למדתי לפני מבחנים מתוך הבית יוסף, אלא סיכומים, ואם יש שאלות אז פתחתי בפנים.
כי בחזרה המטרה היא להקיף הרבה חומר ולזכור, ולא לפלפל. לפחות אצל חלק מהאנשים זה לא עובד ביחד
 
מה שצריך לעשות לענ"ד, פשוט מאוד, תלמד את הסוגיא המובאת בבית יוסף - מתוך הגמרא, במתינות ובהבנה מלאה,
וכשתעיין בבית יוסף, תראה שהכל רץ בס"ד.
ב"ה אנחנו גם עושים כך. אבל זה לוקח יותר זמן לעומת אלו שרואים מתוך הבית יוסף את מה שמובא, וממשיכים הלאה.
 
תודה גדולה לעונים
קיבלתי את הדברים ואנסה ליישמם במבחנים הבאים
אבל למבחן הקרוב לא נראה לי ששייך ליישם א"ז
ולכן אני שואל אם אני הולך למבחן כשאיני יודע טור ב"י
יש סיכוי שאני עובר?
כלומר כמה מורידים על טור ב"י?
וכמה מורידים על אי ידיעת השמות של המחלוקות?
 
תודה גדולה לעונים
קיבלתי את הדברים ואנסה ליישמם במבחנים הבאים
אבל למבחן הקרוב לא נראה לי ששייך ליישם א"ז
ולכן אני שואל אם אני הולך למבחן כשאיני יודע טור ב"י
יש סיכוי שאני עובר?
כלומר כמה מורידים על טור ב"י?
וכמה מורידים על אי ידיעת השמות של המחלוקות?
לא לדעת טור בית יוסף ולא לדעת את המחלוקות...
אז מה כן כותבים במצב כזה?
 
וכמה מורידים על אי ידיעת השמות של המחלוקות?
אמר לי באופן אישי אדם שעובד כבודק של הרבנות לפרנסתו יום שלם.
שעל אי ידיעת השמות לא מורידים כלל- לא ראשונים ולא אחרונים.
אבל חשוב שיהיה ברור שאתה מכיר את המחלוקת ואת הדעות.
ואם אתה לא לומד טור ב"י...לא יודע איך זה יקרה אא"כ תלמד מקיצורים.
לעצם העניין של ללמוד מספרי קיצורים: תלוי מה מטרתך:
אם מטרתך לעבור את המבחן- לך על זה.
אם מטרתך לדעת הלכה ולפסוק- חלילה וחס.
 
ואם אתה לא לומד טור ב"י...לא יודע איך זה יקרה אא"כ תלמד מקיצורים
מה הכווה איך יקרה
אני חושב שאני יודע מה שיטת הש"ע והרמ"א ונו"כ
אבל אם יש שיטה של ראשונים שהנו"כ דחו א"ז ייתכן ואיני זוכר
וכן בפת"ש איני יודע השמות
לדעת שיש מח' בפת"ש בלי שמות מי ומי החולקים


לעצם העניין של ללמוד מספרי קיצורים: תלוי מה מטרתך:
אני לא למדתי כלל בספרי הקיצורים
רק ש"ע ונו"כ בפנים
והחסרון שלי זה שלא ייגעתי בטור ב"י
ורק למדתי מלמעלה פעם אחת
וא"ז אולי אפשר להשלים מספרי קיצורים
 
חזור
חלק עליון