ממרן עד מרן
Active member
שוב אתה שולף דברים "פרטיים"כנראה שטרם שמעת..
לנו אין אלא מה שהורה ופרסם בספריו לרבים
ולא הקלטות משפחתיות או דברים פרטיים אישיים וכד'
שוב אתה שולף דברים "פרטיים"כנראה שטרם שמעת..
ח"ו, אני חולק?אז אתה חולק על מרן זיע"א שאמר מפורשות שהרוצה להחמיר יחמיר לעצמו ולא יורה לאחרים?
יפה.
הרב לא התייחס מפורש ליבול נכרי, אלא היתר מכירה ביחס לאוצר בית דין.
לשונות של מרן זיע"א בעיניך זה פלפולים?אני לא מבין על מה כל הפלפולים הרב התיר היתר מכירה בכל דרך שלא תהיה, איזה עוד הוכחה אתם צריכים?! לא רוצים לנהוג כמו הרב אל תנהגו אבל למה לנסות לעקם את הדברים?!
אז למה מרן שליט'א במוצ'ש הסכים שזה לא לכתחילה?אני לא מבין על מה כל הפלפולים הרב התיר היתר מכירה בכל דרך שלא תהיה, איזה עוד הוכחה אתם צריכים?! לא רוצים לנהוג כמו הרב אל תנהגו אבל למה לנסות לעקם את הדברים?!
מנסים להבין האם יש דירוג מסוים.אני לא מבין על מה כל הפלפולים הרב התיר היתר מכירה בכל דרך שלא תהיה, איזה עוד הוכחה אתם צריכים?! לא רוצים לנהוג כמו הרב אל תנהגו אבל למה לנסות לעקם את הדברים?!
אם כוונתך לסרטון עם נכדו הי"ו, הרב מתייחס שם מפורשות לאוצר בי"ד.הרב זיע"א אמר היתר אמיתי היתר גמור !
לא אמר היתר ביחס ל..
תעתיק את לשון מרן שהבנת ממנה לא כמו כל תלמידי מרן ולא כמו מרן שליט"א ולא כמו כל העדויות שפרוסות פה ובכל הכתבים והמכתבים ובספר רבנו שכתב על זה גם ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד.. ונתחיל לדון בלשונו שנראה אחרת.לשונות של מרן זיע"א בעיניך זה פלפולים?
איזה עוד הוכחות אתה צריך מלשונות מרן.
הכל ציטטות לשונות מרן, ועל דברי קודשו אתה כותב "מעקם או "פלפולים"
עיין לעיל הבאתי הלשונותהנושא נטחן מכל כיוון אפשרי, עם כל העדויות הכי ברורות שיכולות להיות הן בכתב והן בעל פה והן עדויות של מרן שליט"א שמרן זצ"ל אכל בעצמו, ובכל המכתבים המצורפים כאן ועוד ועוד..
תעתיק את לשון מרן שהבנת ממנה לא כמו כל תלמידי מרן ולא כמו מרן שליט"א ולא כמו כל העדויות שפרוסות פה ובכל הכתבים והמכתבים ובספר רבנו שכתב על זה גם ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד.. ונתחיל לדון בלשונו שנראה אחרת.
העלה כבר לעיל, עיי"שהנושא נטחן מכל כיוון אפשרי, עם כל העדויות הכי ברורות שיכולות להיות הן בכתב והן בעל פה והן עדויות של מרן שליט"א שמרן זצ"ל אכל בעצמו, ובכל המכתבים המצורפים כאן ועוד ועוד..
תעתיק את לשון מרן שהבנת ממנה לא כמו כל תלמידי מרן ולא כמו מרן שליט"א ולא כמו כל העדויות שפרוסות פה ובכל הכתבים והמכתבים ובספר רבנו שכתב על זה גם ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד.. ונתחיל לדון בלשונו שנראה אחרת.
יש הבדל גדול ומהותי, אם מחמירים מחמת אי וודאות ההיתר, לבין אם מחמירים מחמת חומרא בלבד לחשוש לשאר הדעות.אז למה מרן שליט'א במוצ'ש הסכים שזה לא לכתחילה?
מחילה מכת"ר, כבודו ילמד בעיון את כל תשובתו של מרן זיע"א ביבי"א חלק י יו"ד סימן לח. ותרו"ן.לשונות של מרן זיע"א בעיניך זה פלפולים?
איזה עוד הוכחות אתה צריך מלשונות מרן.
הכל ציטטות לשונות מרן, ועל דברי קודשו אתה כותב "מעקם או "פלפולים"
מה החידוש בזה?מלבד נטילה לבית הכסא בלי כלי כמדו' שקראתי שגם נטל מים אחרונים בלי כלי.