• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

יבוא בו דברים שמרן הקדוש זיע"א הנהיג בעצמו קולא בדווקא לעורר הציבור שאינו מעיקר הדין

אז אתה חולק על מרן זיע"א שאמר מפורשות שהרוצה להחמיר יחמיר לעצמו ולא יורה לאחרים?
יפה.
ח"ו, אני חולק?
הבאתי את לשונות מרן זיע"א גופיה בספריו הפרוסים לעיני כל, ושם כתב מה שהבאתי, אז אני הוריתי לאחרים או מרן זיע"א כך הורה לרבים?
 
אני לא מבין על מה כל הפלפולים הרב התיר היתר מכירה בכל דרך שלא תהיה, איזה עוד הוכחה אתם צריכים?! לא רוצים לנהוג כמו הרב אל תנהגו אבל למה לנסות לעקם את הדברים?!
לשונות של מרן זיע"א בעיניך זה פלפולים?
איזה עוד הוכחות אתה צריך מלשונות מרן.
הכל ציטטות לשונות מרן, ועל דברי קודשו אתה כותב "מעקם או "פלפולים"
 
אני לא מבין על מה כל הפלפולים הרב התיר היתר מכירה בכל דרך שלא תהיה, איזה עוד הוכחה אתם צריכים?! לא רוצים לנהוג כמו הרב אל תנהגו אבל למה לנסות לעקם את הדברים?!
אז למה מרן שליט'א במוצ'ש הסכים שזה לא לכתחילה?
 
אני לא מבין על מה כל הפלפולים הרב התיר היתר מכירה בכל דרך שלא תהיה, איזה עוד הוכחה אתם צריכים?! לא רוצים לנהוג כמו הרב אל תנהגו אבל למה לנסות לעקם את הדברים?!
מנסים להבין האם יש דירוג מסוים.
כלומר אם לדעת הרב ז''ל יש עדיפות ליבול נכרי על פני היתר מכירה.
 
מחילה הרב אמר היתר אמיתי היתר גמור לכתחילה
ובמיוחד שהם דואגים להפקיע את השערים ולנצל את המצב
הרוצה להחמיר תע"ב אבל להורות להחמיר צ"ע
וכמו שמרן אמר למה על מכירת חמץ לא שואלים שאלות וכולם מוכרים וסומכים על המכירה מאי שנא?
 
הנושא נטחן מכל כיוון אפשרי, עם כל העדויות הכי ברורות שיכולות להיות הן בכתב והן בעל פה והן עדויות של מרן שליט"א שמרן זצ"ל אכל בעצמו, ובכל המכתבים המצורפים כאן ועוד ועוד..
לשונות של מרן זיע"א בעיניך זה פלפולים?
איזה עוד הוכחות אתה צריך מלשונות מרן.
הכל ציטטות לשונות מרן, ועל דברי קודשו אתה כותב "מעקם או "פלפולים"
תעתיק את לשון מרן שהבנת ממנה לא כמו כל תלמידי מרן ולא כמו מרן שליט"א ולא כמו כל העדויות שפרוסות פה ובכל הכתבים והמכתבים ובספר רבנו שכתב על זה גם ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד.. ונתחיל לדון בלשונו שנראה אחרת.
 
הנושא נטחן מכל כיוון אפשרי, עם כל העדויות הכי ברורות שיכולות להיות הן בכתב והן בעל פה והן עדויות של מרן שליט"א שמרן זצ"ל אכל בעצמו, ובכל המכתבים המצורפים כאן ועוד ועוד..

תעתיק את לשון מרן שהבנת ממנה לא כמו כל תלמידי מרן ולא כמו מרן שליט"א ולא כמו כל העדויות שפרוסות פה ובכל הכתבים והמכתבים ובספר רבנו שכתב על זה גם ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד.. ונתחיל לדון בלשונו שנראה אחרת.
עיין לעיל הבאתי הלשונות
משני מקומות ביביע אומר
א'- דכתב להדיא דיש עדיפות של "נכרי" על היתר מכירה.
ב'- דהיתר מכירה הוא שעת הדחק
 
הנושא נטחן מכל כיוון אפשרי, עם כל העדויות הכי ברורות שיכולות להיות הן בכתב והן בעל פה והן עדויות של מרן שליט"א שמרן זצ"ל אכל בעצמו, ובכל המכתבים המצורפים כאן ועוד ועוד..

תעתיק את לשון מרן שהבנת ממנה לא כמו כל תלמידי מרן ולא כמו מרן שליט"א ולא כמו כל העדויות שפרוסות פה ובכל הכתבים והמכתבים ובספר רבנו שכתב על זה גם ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד.. ונתחיל לדון בלשונו שנראה אחרת.
העלה כבר לעיל, עיי"ש
 
אז למה מרן שליט'א במוצ'ש הסכים שזה לא לכתחילה?
יש הבדל גדול ומהותי, אם מחמירים מחמת אי וודאות ההיתר, לבין אם מחמירים מחמת חומרא בלבד לחשוש לשאר הדעות.

ובזה מתיישבים כל קו' חכמי הפורום שליט"א
 
לשונות של מרן זיע"א בעיניך זה פלפולים?
איזה עוד הוכחות אתה צריך מלשונות מרן.
הכל ציטטות לשונות מרן, ועל דברי קודשו אתה כותב "מעקם או "פלפולים"
מחילה מכת"ר, כבודו ילמד בעיון את כל תשובתו של מרן זיע"א ביבי"א חלק י יו"ד סימן לח. ותרו"ן.
וחלילה לא יהיה כת"ר מאלה שלומדים רק לשון השאלה וסיכום התשובה.
 
חזור
חלק עליון